AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #1 Skrevet 6. mars 2011 Hei, Nå for 2-3 dager siden oppdaget jeg to paralelle kuler (1-2 cm omkrets hver?) nedentil. Det gjør forferdelig vondt å ta på dem, men om de ikke er i kontakt med noe gjør det ikke vondt. Jeg har sviende vannlating med grums i, noe som kan ver blærekatar. Kulene vises ikke fra utsiden, de kjennes bare. Jeg er verken gravid eller venter mensen. Har erfaringer med sterke menssmerter. Dette har jeg aldrig vert borti før. Jeg har forstoppelse, og føler meg generelt sett ikke helt bra. Jeg greier ikke helt å beskrive hvor de er. De er der hvor benet starter, rett under buksekanten. Mitt mellom enden av skrittet(klitoris) og der "skillet" mellom ben og "veggen/musa". Det er ikke midt på, de er helt ut til siden i skillet. Forferdelig dårlig forklart, men håper noen skjønner! Legger inn et bilde her om noen ser det:
Lykkelitenen Skrevet 6. mars 2011 #2 Skrevet 6. mars 2011 Du har hovne lymfekjertler, noe som kan oppstå når man er syk. Vanligvis går det over etter en ukes tid eller når man blir frisk, men går det noe særlig mer enn 10 dager uten bedring bør man kontakte legen for å sjekke om det er noe annet som irriterer dem.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #3 Skrevet 6. mars 2011 Du har hovne lymfekjertler, noe som kan oppstå når man er syk. Vanligvis går det over etter en ukes tid eller når man blir frisk, men går det noe særlig mer enn 10 dager uten bedring bør man kontakte legen for å sjekke om det er noe annet som irriterer dem. Takk for svar. Men jeg er ikke syk. Hvordan kan du vere så sikker på dette?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #4 Skrevet 6. mars 2011 Det høres ut som du har hovne lymfekjertler som følge av en urinveisinfeksjon (UVI), men selvfølgelig bør du oppsøke en lege for korrekt diagnose. Du bør ikke gå med en UVI for lenge før du oppsøker lege.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #5 Skrevet 6. mars 2011 Det høres ut som du har hovne lymfekjertler som følge av en urinveisinfeksjon (UVI), men selvfølgelig bør du oppsøke en lege for korrekt diagnose. Du bør ikke gå med en UVI for lenge før du oppsøker lege. Jeg har snakket med både lege og gynekolog. De nevnte ikke dette.. Jeg sa jeg trodde jeg hadde urinvegsinfeksjon (UVI), men de sa ikke noe om hva det kunne vere. Jeg skal prøve å komme meg til legen imårgen. Kan det ikke vere noe med eggestokkene? Eggstokkbetennelse/eggstokkreft?
Lykkelitenen Skrevet 6. mars 2011 #6 Skrevet 6. mars 2011 Bare antok det siden du skrev du hadde forstoppelse og ikke følte deg helt bra, det tyder på at noe er i gjere i kroppen Man trenger ikke bli skikkelig syk for at det skal slå ut på lymfekjertlene, jeg har lymfekjertler som reagerer lett og for hevelser og ømhet om jeg blir forkjølet f.eks Men UVI er en mulighet pga den grumsete urinen. Når du er hos legen bør du be dem sjekke dette opp Men hovne lymfekjertler kan du google, så ser du hva som vanligvis medfører dem.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #7 Skrevet 6. mars 2011 Jeg har snakket med både lege og gynekolog. De nevnte ikke dette.. Jeg sa jeg trodde jeg hadde urinvegsinfeksjon (UVI), men de sa ikke noe om hva det kunne vere. Jeg skal prøve å komme meg til legen imårgen. Kan det ikke vere noe med eggestokkene? Eggstokkbetennelse/eggstokkreft? Ut ifra det du forteller er det ikke noe som tyder på at problemet skyldes eggstokkene. Veldig merkelig at det ikke ble gjort noe med det da du nevnte UVI.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2011 #8 Skrevet 6. mars 2011 Bare antok det siden du skrev du hadde forstoppelse og ikke følte deg helt bra, det tyder på at noe er i gjere i kroppen Man trenger ikke bli skikkelig syk for at det skal slå ut på lymfekjertlene, jeg har lymfekjertler som reagerer lett og for hevelser og ømhet om jeg blir forkjølet f.eks Men UVI er en mulighet pga den grumsete urinen. Når du er hos legen bør du be dem sjekke dette opp Men hovne lymfekjertler kan du google, så ser du hva som vanligvis medfører dem. OK Jeg har vert veldig deppa og ikke spist/drukket på mange dager i tilleg. Så det er ikke lett å si hva som gjør almentilstanden min. Jeg har hatt maaange UVI, akutte, langsomme, ikke blitt frisk osv. Men denne er noe svak, vist det nå er det da. Har aldrig hatt hovne lymfekjertler. Kun da jeg var veldig syk under kyssesyken.
Wildy Skrevet 7. mars 2011 #9 Skrevet 7. mars 2011 Hørs veldig ut som hovne lymfekjertler. Jeg har flere slike i bikinilinjen som er på størrelse med en ert når jeg er frisk , og som rask hovner opp om jeg begynner å bli syk. Bruker de litt som indikatorer på om jeg begynner å bli dårlig, føler jeg meg litt uggen, men ikke har hovnet opp går det som regel over av seg selv kjapt. Hovne kjertler i tillegg; feber eller sykdom på vei....
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2011 #10 Skrevet 7. mars 2011 Hei Ts. Stedet der du har kulene heter lysken. Enig med de andre her som sier at det er hovne lymfekjertler som kan oppstå når man f.eks har influensa. Regner med at du har vært i kontakt med lege nå, å iallefall fått levert urinprøve sånn at du ev. kan utelukke det.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2011 #11 Skrevet 7. mars 2011 Hei Ts. Stedet der du har kulene heter lysken. Enig med de andre her som sier at det er hovne lymfekjertler som kan oppstå når man f.eks har influensa. Regner med at du har vært i kontakt med lege nå, å iallefall fått levert urinprøve sånn at du ev. kan utelukke det. TS HER: Men, jeg er ikke syk. I dag stikker det i hele kroppen og jeg er vond i HELE underlivet. Kjennest ut som nåler som stikker meg. Det er vondt hele tiden. De to kulene er som de var. Jeg er hverken syk eller har noe på vei! Skjønner ikke dette Får ikke legetime før på onsdag, med en legeSTUDENT(!) Symptomene fra UVI er helt borte annet at det svir når jeg tisser. Kan utelukke kjønnssykdommer.
Gjest navnelapp Skrevet 7. mars 2011 #12 Skrevet 7. mars 2011 Eg forstår ikkje heilt kvifor du insisterer på at du ikkje er sjuk når du samstundes har vondt i heile underlivet. Det, saman med svie når du tissar er jo sterke indikasjonar på ein UVI, og det er heilt naturleg at lymfekjertlane hovnar opp då. Dette har ingenting med verken graviditet eller eggstokkar eller noko anna å gjere. Slapp av, drikk masse, kle godt på deg og gå til legen på onsdag. Er du mykje verre med feber og slikt i morgon så ring og få ein hastetime. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2011 #13 Skrevet 7. mars 2011 Har sånne overaktive lymfekjertler jeg og. Og de hovner opp når jeg har en infeksjon i kroppen. Jeg trenger ikke å føle meg spesielt syk, men har en infektsjon. Har jeg f.eks et skrubbsår som jeg har fått litt dritt i er noen av lymfekjertlene rundt området litt hovne. Så du trenger ikke være sengeliggende for at lymfekjertlene skal reagere.
anettma Skrevet 7. mars 2011 #14 Skrevet 7. mars 2011 Eg forstår ikkje heilt kvifor du insisterer på at du ikkje er sjuk når du samstundes har vondt i heile underlivet. Det, saman med svie når du tissar er jo sterke indikasjonar på ein UVI, og det er heilt naturleg at lymfekjertlane hovnar opp då. Dette har ingenting med verken graviditet eller eggstokkar eller noko anna å gjere. Slapp av, drikk masse, kle godt på deg og gå til legen på onsdag. Er du mykje verre med feber og slikt i morgon så ring og få ein hastetime. TS HER: Er ikke syk på den måten at jeg har feber, influensa etc. Jeg vet godt hva ein UVI er, og jeg har ingen andre symptomer. Å ha svie når man tisser behøver det ikke å vere UVI. Har hatt utaaaallige UVI..aldrig har lymfekjertlene hovnet opp. Selvfølgelig kan det vere det. Men jeg har 0 tegn annet enn svie til UVI.. Jeg kvier meg for å gå til en legestudent. Å ha vondt i hele underlivet er ikke UVI. Kan vere ja, jeg kjenner veldig godt til symptomene der. Sterke og milde. Dette er ikke UVI symptomer.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2011 #15 Skrevet 7. mars 2011 Dette kan være hidradenitt. Google det. Kronisk hudsykdom. Har den selv, har spurt to leger/gynekologer om dette, men har bare fått beskjeden "kviser". Lest utrolig mye på nett og fant ut av det selv, men skal bestille time hos hudlege for å få dette bekreftet. Hvis dette skulle være tilfelle med deg, så kom deg til fastlegen og få henvisning til hudlege så fort som mulig!
Gjest Camilla Skrevet 29. april 2011 #16 Skrevet 29. april 2011 Hei, Nå for 2-3 dager siden oppdaget jeg to paralelle kuler (1-2 cm omkrets hver?) nedentil. Det gjør forferdelig vondt å ta på dem, men om de ikke er i kontakt med noe gjør det ikke vondt. Jeg har sviende vannlating med grums i, noe som kan ver blærekatar. Kulene vises ikke fra utsiden, de kjennes bare. Jeg er verken gravid eller venter mensen. Har erfaringer med sterke menssmerter. Dette har jeg aldrig vert borti før. Jeg har forstoppelse, og føler meg generelt sett ikke helt bra. Jeg greier ikke helt å beskrive hvor de er. De er der hvor benet starter, rett under buksekanten. Mitt mellom enden av skrittet(klitoris) og der "skillet" mellom ben og "veggen/musa". Det er ikke midt på, de er helt ut til siden i skillet. Forferdelig dårlig forklart, men håper noen skjønner! Legger inn et bilde her om noen ser det: Heisann.. Jeg er en dame på 29 som har hatt disse problemene mange ganger,men denne gangen er kjertlene blitt hovne men uten noe smerter, er også helt sprengt i underlivet, eller føles hvertfall slik.. huff kjipt i være uvitende
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #17 Skrevet 29. april 2011 Du skal skynde deg til legen. Med mindre du føler deg syk fra en akutt infeksjon, kan hovne, dype inguinale (det de i lysken heter) lymfeknuter være et tegn på, eller føre til endometriekreft. Inguinal lymph nodes are well and truly responsible for immunological forts in the body. Having said this, people complain of enlarged inguinal lymph nodes. While sometimes it is acute inflammation that can be treated, at other times, with a lot of delay in medical attention, it might lead to endometrial cancer.
Gjest navnelapp Skrevet 30. august 2012 #19 Skrevet 30. august 2012 hypokonder.... Vi får krysse fingrane for at det har gått over no, iallfall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå