Gå til innhold

Trekke om seter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal forsøke å trekke om setene i bilen min selv, men lurer på hvor mye stoff jeg bør beregne per sete? Jeg har et enkelt forsete, en to seter og en caravelle-"sofa" (4 seter). Itillegg til disse har jeg også en to seter til med et enkelt sete man kan slå ned. Hvor mye stoff trenger jeg eller bør jeg beregne per sete? Og hvilket stoff anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stoffmengde vet jeg lite om, men hva slags stoff du bør kjøpe avhenger jo av bruksområde og hva slags egenskaper du ønsker. Slitestyrken er som regel oppgitt i Martindale, og til bilbruk er vel alt over 50.000 Martindale akseptabelt. Jo høyere, jo bedre. Pris spiller selvsagt også en rolle. Bomullstoff? Velour? Skinn? Mikrofiber? Tekstiler med stretch er vel også en god del vanskeligere å sy.

Jeg vet det er løse, ferdigsydde trekk å få tak i til mange bilmodeller. Ikke "Biltema-typen" som trekkes utenpå, men som erstatter originaltrekket. Passformen skal også være fin. Gjør noen søk på Ebay for å se hva du kan finne, fortrinnsvis ebay.de om det er en tysk bil.

Jeg blir forsåvidt ikke overrasket om du kommer minst like billig ut ved å lete frem originale skinnseter fra tilsvarende bil. Og så sparer du endel jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...