Gå til innhold

"Du er så usunn"

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stadig vekk får jeg høre at jeg er så usunn. Tidligere denne uka så var jeg og handlet, jeg kjøpte meg blant annet ei brus og potetgull. Da traff jeg på noen "kjente" som absolutt skulle snakke ut hvor galt det var, hvor usunt det var og hvor usunn jeg var. De kunne vel da ikke vite når jeg skulle spise det. Nå skulle jeg faktisk ha det den dagen. Jeg drikker brus hver dag og jeg spiser ikke skjelden potetgull. Og de hadde foressten kjøpt grillpølser, pøsebrød og ketchup blant annet. Men da er det visst ingen som bryr seg.

Men er det nok til å dømme meg? Må man ikke se på mengden, hvor ofte og hva jeg ellers spiser før man kan kalle meg usunn?

Jeg trener, er ikke tjukk, jeg spiser kun sunn mat, med et untak av brus hver dag og potetgull ofte, bortsatt fra det så er det kun sunn mat, masse grønnsaker og trening.

Og mange av de som klager er jo ikke akkurat sunne selv heller. Hvorfor skal man absolutt henge seg opp i at man er så usunn om man blir sett med ei cola i hånda, eller ei brødskive med nugatti for den sak skyld?

Er ikke så lenge siden jeg måtte på noen som ble mildt sagt overasket når de så jeg kjøpte cola, "drikker du cola? men du ser jo så sunn ut", var noe sånt de sa :sukk:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er alltid noen som vil hevde seg over andre..

• Liker 1
Gjest Valiant
Skrevet

Personlig ville jeg ikke brydd meg hva andre sier. Andres personers meninger betyr ingenting

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stadig vekk får jeg høre at jeg er så usunn. Tidligere denne uka så var jeg og handlet, jeg kjøpte meg blant annet ei brus og potetgull. Da traff jeg på noen "kjente" som absolutt skulle snakke ut hvor galt det var, hvor usunt det var og hvor usunn jeg var. De kunne vel da ikke vite når jeg skulle spise det. Nå skulle jeg faktisk ha det den dagen. Jeg drikker brus hver dag og jeg spiser ikke skjelden potetgull. Og de hadde foressten kjøpt grillpølser, pøsebrød og ketchup blant annet. Men da er det visst ingen som bryr seg.

Men er det nok til å dømme meg? Må man ikke se på mengden, hvor ofte og hva jeg ellers spiser før man kan kalle meg usunn?

Jeg trener, er ikke tjukk, jeg spiser kun sunn mat, med et untak av brus hver dag og potetgull ofte, bortsatt fra det så er det kun sunn mat, masse grønnsaker og trening.

Og mange av de som klager er jo ikke akkurat sunne selv heller. Hvorfor skal man absolutt henge seg opp i at man er så usunn om man blir sett med ei cola i hånda, eller ei brødskive med nugatti for den sak skyld?

Er ikke så lenge siden jeg måtte på noen som ble mildt sagt overasket når de så jeg kjøpte cola, "drikker du cola? men du ser jo så sunn ut", var noe sånt de sa :sukk:

Ja, det er usundt å drikke brus hver dag,men det vet du. <du vet nok alt om skadeirkningene på sikt også. Hadde du vert min søster eller barn,så hadde eg prøvd å inspirere deg til å kutte det ut. At andre forteller deg at du er usunn.....tja det er ikke noe jeg ville ha gjort.

• Liker 1
Skrevet

Huff, høres rart ut.. Kunne aldri sagt dette til noen hvis ikke de var veldig overvektige, prøvde å slanke seg og jeg kjente de godt.

Gjest Sommertid
Skrevet

Jeg klarer ikke å forstå det store behovet enkelte mennesker har for å kommentere hva alle andre gjør.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok ikke sagt det til deg jeg heller, det er jo litt frekt. Men rent objektivt sett ER det jo usunt å drikke brus og spise potetgull hver dag. Det er ikke noe å gjøre med. Pølse med brød er faktisk sunnere (det er mat - potetgull er ikke det).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok ikke sagt det til deg jeg heller, det er jo litt frekt. Men rent objektivt sett ER det jo usunt å drikke brus og spise potetgull hver dag.

Ja, det er sant at det er usunt, men man kan vel ikke gå ut i fra at en person er usunn fordi personen spiser mye av en bestemt ting som er usunt? Må man ikke se på hva personen ellers spiser og drikker per dag også? Selvsagt, det kan ikke folk vite så skjønner heller ikke hvorfor noen absolutt må komentere det.

Nå må jeg også si at brusen jeg drikker er snakk om 1-2 glass og potetgull er noen flak, mulig en håndfull. Ikke hver dag, men svært ofte. Selvsagt hadde det vel vært best å kutte det helt ut, men er det egentlig så farlig da? Det er tross alt det eneste av usunne ting jeg faktisk får i meg. Men virker som enkelte tror at hvis noen kjøper godteri en onsdag så spiser de det hver dag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt kan man det. Usunn mat fører til usunne kropper. Hjelper ikke å trene et par dager i uka hvis du ellers sitter på ræva og bæler i deg brus og potetgull.

Skrevet

Huff, høres rart ut.. Kunne aldri sagt dette til noen hvis ikke de var veldig overvektige, prøvde å slanke seg og jeg kjente de godt.

Ja, for veldig overvektige setter jo sikkert pris på å få enda dårligere samvittighet hvis de spiser noe usunt...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye bedre at vi forstår oss ihjel. Overvekt er jo såååå braaa. :))

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde nok ikke sagt det til deg jeg heller, det er jo litt frekt. Men rent objektivt sett ER det jo usunt å drikke brus og spise potetgull hver dag. Det er ikke noe å gjøre med. Pølse med brød er faktisk sunnere (det er mat - potetgull er ikke det).

Vet ikke helt om Pølse med brød er så mye sunnere... Det er vel like mye sukker i det brødet som i brusen.. Og like mye salt i pølsa som i potetgull...

Skrevet

Jeg ser ikke problemet med å feks. fordele en potetgullpose over en hel uke, i stedet for å gafle i seg hele posen på en kveld. Det blir vel ett fett. Samme med brus.

Rent sunnhetsmessig så er verken brus, potetgull, pølse eller pølsebrød så veldig bra, men jeg kan ikke forstå hvorfor alle skal være så enormt nøye på det, og nekte seg selv slike ting. Det er jo lov en gang innimellom.

Jeg ville tenkt at de som kommenterte at du var så usunn ikke egentlig tenker seg om før de snakker.

Skrevet

hvorfor skal man påpeke andres spisevaner? Det er overtramp.

Er de opptatt av helse, bør de tenke hva det gjør med din mentale helse å påpeke noe slikt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...