Gå til innhold

ubeskyttet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hva jeg skal gjøre . Hadde ubeskyttet sex i går, og jeg husker nesten ingenting. Kan ikke huske at han var inni meg, men husker at han 'gikk ut'. Jeg ble lei meg og gråt og var redd og fikk han til å hente en venninne også passa hun på meg. Jeg fikk 4 p-piller av hun, men aner ikke om det hjelper for noe, men hun sa nå det.

Jeg ble lei meg fordi jeg kom på at vi begge var ubeskyttet, og fordi at jeg holder på med en annen fyr hjemme (er i utlandet nå), så jeg tenkte at dette kan jeg ikke gjøre.

det som er vanskelig er at jeg aner ikke om jeg skal ta noe angrepille, og i så tilfelle, vet jeg jo ikke hva det heter på språket her eller hvordan jeg skal få tak i det. Ingen butikker er åpne nå, og i morgen har jeg ikke mulighet for å reise på butikken.

hva skal jeg gjøre..!?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slutte å rote i fylla! :nei:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sørg for at han bruker kondom neste gang.

Skrevet (endret)

Angrepille på engelsk heter "morning after pill", forresten. Det er imidlertid bare én av bekymringene du bør ha, TS. Hva med kjønnssykdommer? Det trasige her er jo inkubasjonstiden, som gjør at det ikke er vits å teste seg for f.eks. HIV før det er gått minst seks måneder. Hva skal du fortelle fyren hjemme i mellomtiden?

Endret av K.A.
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har du forresten tenkt på at du kanskje nå drar med deg ettellerannet hjem til typen din???

(Og da snakker jeg ikke om evt baby!!)

Syns du skal vere så ærlig og fortelle typen din, og slår han opp så er det til pass til deg spør du meg :sjenert:

Du høres forresten FRYKTELIG ung (og dum) ut..... :lete:

Ja, sikkert mange som tolker dette som et ufint innlegg, men det er ingenting i forhold til hvor ufin du er mot typen din :nei:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ok... du er i utlandet, du har gjort noe dumt...

Den dårlige samvittigheten får du utsette til litt senere, først må du få situasjonen under kontroll.

• Når det gjelder graviditet er det faktisk ikke så mange dager du kan bli gravid på. Dette avhenger av syklussen din (når hadde du mensen sist?).
  • Ja, det er søndag idag, men mange steder har åpne legevakter, apoteker m.m. Spør på engelsk "morning after pill" eller bruk google språkverktøy for å finne ut hva det heter på det språket i det landet du er nå.
  • Alternativt kan du "vente og se" om du får mensen. Hvis ikke du får mensen, går du til legen.
  • Uansett, når du kommer tilbake til Norge bør du la deg teste for STD's, bare for at du selv kan lukke det kapittelet igjen og slipper å lure.

Bare husk dette som noe du lærer av til neste gang. Alle gjør noe dumt innimellom. :klemmer:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Jeg har nå fått tak i angrepille, så det er bra.

- jeg skulle egentlig hatt mensen for 12 dager siden, men den kom ikke. jeg har aldri hatt et fast mønster, noen ganger kan den komme en dag eller to før, eller den kan komme 2-3 mnd etter. Virklig noe kjipe greier -

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hun holder på med en fyr her i Norge, hun har ikke skrevet at det er typen hennes..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri aldri aldri aldri vær så gjennomført idiot at du gjør det der igjen!!!!!

• Liker 3
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for råd om medisinering og spekulasjoner. Slike råd skal kun gis av lege.

Trampe -mod-

Endret av Trampe
Skrevet

Først tar du en HIV test, så går du til g.u... Og når du har tatt angrepillen, så er det veldig liten sjangse for at du er blir gravid altså.. Men viktigst av alt ta en HIV test!

AnonymBruker
Skrevet

Først tar du en HIV test, så går du til g.u... Og når du har tatt angrepillen, så er det veldig liten sjangse for at du er blir gravid altså.. Men viktigst av alt ta en HIV test!

En HIV-test vil ikke slå ut positiv etter kun noen dager selv om man skulle være smittet. Avhengig av type testing som gjøres i landet hvor du befinner deg bør du vente minst 25 dager etter samleiet fant sted før du tester for å få et pålitelig resultat.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Jeg har nå fått tak i angrepille, så det er bra.

Hei TS - AB 15.01 her. Var godt å høre at du fikk tak i angrepille! Det er sikkert en lettelse i seg selv.

Jeg har selv gjort mye som jeg i etterkant ønsket å kunne gjøre om på. Men det er en del av livet, og hadde jeg ikke gjort alle mine dumme sprell, hadde jeg ikke vært den personen jeg er nå. :sjenert:

Når det gjelder resten av historien: Kan ikke du ringe hjem til Norge og snakke med en lege her hjemme, bare for å få en anbefaling på hva du bør/kan gjøre videre?

Lykke til! :klemmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

sv: AB

Det er sant det du sier, og det er ganske beroligende,, tusen takk :)

Jo, det var ikke så dumt, kan nok ta en telefon i morgen.

Uten at jeg hadde sagt noe til Han i dag, så kom han for å snakke om hva som hadde skjedd. Forklarte om han jeg har hjemme i norge og han forsto meg godt og var lei seg. Ganske grett å få snakket med han, så er det utav verden også.

Nå gjennstår det for hva jeg skal si til han hjemme.. enten må jeg si det so det er og da risikere å miste han, eller så sier jeg ingenting. men så er det det med alle de forskjellige STD.. får høre litt med legen om det i morgen.

TS

Skrevet

En HIV-test vil ikke slå ut positiv etter kun noen dager selv om man skulle være smittet. Avhengig av type testing som gjøres i landet hvor du befinner deg bør du vente minst 25 dager etter samleiet fant sted før du tester for å få et pålitelig resultat.

Jeg har tatt en HIV-test før, så jeg vet hva jeg snakker om.

Skrevet

Medmindre det var du selv som undersøkte blodet, har du ikke noen ekstraordinær kunnskap bare ved å ha tatt HIV test. Jeg har også tatt HIV test - flere ganger. Og det er noe som heter inkubasjonstid.

• Liker 1
Skrevet

:klemmer: tror du trenger en sånn en også jeg, ikke bare å høre hvor dum du har vært :)

Men ja for al del,håper du har lært nå. ( noe du sikkert har også) Og alle kan gjøre feil, glem nå for al del ikke det :klemmer:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Medmindre det var du selv som undersøkte blodet, har du ikke noen ekstraordinær kunnskap bare ved å ha tatt HIV test. Jeg har også tatt HIV test - flere ganger. Og det er noe som heter inkubasjonstid.

En sikker hiv-test kan tas 8 uker (ca. 2 måneder) etter aktuell risiko for smitte. Og btw, jeg sa ikke at hun måtte ta HIV-testen med en gang..! :skratte:

Endret av 9naah
Gjest hogwash
Skrevet

Litt om HIV-testen

Olafiaklinikken tilbyr hiv-test til personer som har vært i risiko for å bli smittet med hiv. Testen tas som en vanlig blodprøve i armen og analyseres ved laboratoriet på Ullevål universitetssykehus. Ventetiden for testresultatet er mellom 1-2 uker.

Når kan jeg ta en hiv-test?

En sikker hiv-test kan nå tas 8 uker (ca. 2 måneder) etter aktuell risiko for smitte.

http://www.olafia.no/hiv.htm

HIV infection has four basic stages: incubation period, acute infection, latency stage and AIDS. The initial incubation period upon infection is asymptomatic and usually lasts between two and four weeks.

http://en.wikipedia.org/wiki/HIV

Skrevet

Angrepille på engelsk heter "morning after pill", forresten. Det er imidlertid bare én av bekymringene du bør ha, TS. Hva med kjønnssykdommer? Det trasige her er jo inkubasjonstiden, som gjør at det ikke er vits å teste seg for f.eks. HIV før det er gått minst seks måneder. Hva skal du fortelle fyren hjemme i mellomtiden?

8 uker gir et mer eller mindre sikkert resultat, og 3 mnd gir et sikkert resultat når det gjelder HIV test.

Minste problemet bør vel være å unngå akkurat graviditeten :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...