AnonymBruker Skrevet 5. mars 2011 #1 Skrevet 5. mars 2011 `Vi skal ha en artist til å synge for oss i kirken. Vi lurer på hva som er vanlig? En sang? to sanger? og hva med musikken? Man kan jo bruke organist, men hva med de sangene hvor det ikke innebærer piano? hva gjør man da?
Gjest Syffe Skrevet 6. mars 2011 #2 Skrevet 6. mars 2011 `Vi skal ha en artist til å synge for oss i kirken. Vi lurer på hva som er vanlig? En sang? to sanger? og hva med musikken? Man kan jo bruke organist, men hva med de sangene hvor det ikke innebærer piano? hva gjør man da? Det er fint med to sanger, en her, og en der. Jeg sang i et bryllup for noen år siden og da sang jeg en sang i begynnelsen, og den andre litt senere. Syns selv det ble veldig fint, og hele vielsen fikk en sammenheng om du skjønner For min egen del kommer jeg sikkert også til å ha to sanger, kanskje bare instrumental musikk. Vi skal dog ha kun strykeinstrumenter, og ikke orgelspill både under inngang og utgang.
IdunH Skrevet 1. april 2011 #3 Skrevet 1. april 2011 Det er vanlig å synge enten en eller to sanger. Den første i det bruden har kommet inn, den andre rett etter selve ekteskapsinngåelsen. Hvis dere skal ha sanger som det ikke er piano til i kirken, er vel kanskje det opp til solisten å finne rette akkompagnementet. Jeg jobber som bryllupssanger, og tar i hvert fall ansvar for sånt selv. Har stilt med både pianist og gitarist, samt gjort oppdrag sammen med kirkens organist. =)
Lucky? Skrevet 2. april 2011 #4 Skrevet 2. april 2011 Vi hadde tre sanger i kirken og en salme. Tror man kan velge så mange man ønsker Vi hadde egen pianist til de sangene, passet liksom ikke med orgel til det Skal man ikke ha pianospill er det jo bare å synge det da
Tullepia Skrevet 2. april 2011 #5 Skrevet 2. april 2011 `Vi skal ha en artist til å synge for oss i kirken. Vi lurer på hva som er vanlig? En sang? to sanger? og hva med musikken? Man kan jo bruke organist, men hva med de sangene hvor det ikke innebærer piano? hva gjør man da? Alt dette snakker du med organisten og presten om. Plukk opp telefonen og snakk med dem. All musikk i kirken skal godkjennes av dem uansett, så du kan like gjerne ta kontakt først som sist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå