Gå til innhold

Bra senger


juni

Anbefalte innlegg

Vi trenger desperat en ny seng, det har vi gjort lenge, men vi har ikke hatt råd. Begge har litt ryggtrøbbel, så det burde jo prioriteres. Så begynner jeg å undersøke og kommer fram til den perfekte seng; Hästens Vivid, til den nette som av 603 000,- Nå var vel det litt utenfor budsjettet, kan man vel si... :sjenert:

Jeg ønsker meg egentlig en Tempur og den koster 50 000,-, noe vi KAN prioritere hvis vi sparer litt mer. Har tenkt til å se på den som en investering. Mannen er helt sikker på at en Tempus ikke puster godt no, han svetter endel om natta. Noen erfaringer?

Noen andre tips om gode senger som støtter pinglete svaie rygger med struttstutt? Rumpa synker liksom aldri nok ned og det samme om jeg ligger på siden, midja får ikke støtte.

Blir så sliten i korsryggen.

Håper på tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man får tempur overmadrasser, og de koster ikke 50.000....Videre mener jeg man kan ta dem med hjem og prøve dem en periode, og evt returnere dem dersom man ikke er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får tempur overmadrasser, og de koster ikke 50.000....Videre mener jeg man kan ta dem med hjem og prøve dem en periode, og evt returnere dem dersom man ikke er fornøyd.

Jeg vet det, men de gir ikke nok støtte, er for tynne. Jeg skal ikke gå for en halveis løsning.

Har vært og prøvd og likte selvsagt den dyreste... :gjeiper:

Har allerede en sånn liten pute for å dekke inn hullrommet, men det blir ikke det samme.

Takk for svar uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiropraktoren (eller var det fysioterapeuten, husker ikke) min anbefaler ikke Tempur-madrass. Årsaken er både det at den ikke puster noe særlig godt, så du kan fort blir klam, og det at man synker litt nedi den, slik at det er vanskeligere for kroppen å snu seg i søvne. Da kan det bli til at man ikke snur seg når man har behov for det, og det er ikke bra for ryggen å bli liggende i samme stilling hele natta. Tempur-pute derimot er fint for nakken. Har det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at Tempur overmadrass ikke er tykk nok? Jeg har den oppå en vanlig madrass og merker ikke noe til den vanlige madrassen gjennom Tempuren. Den må da være bortimot 10 tykk, tror jeg.

Jeg har ikke merket noe til at jeg blir klam pga. madrassen ikke puster, men det kan være jeg ikke svetter noe særlig om natta.

Jeg har selv kranglete rygg, og trives bra med Tempuren, men tror muligens en Jensen Ambassadør ville vært like bra for min rygg. Har du prøvd noen av Jensen-madrassene? Synes de er noe mykere enn mange andre madrasser og derfor gode for min rygg. (Ja, jeg vet at alle merker fører madrasser i forskjellig mykhetsgrad,men ikke alle passer min rygg like godt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt MYE ryggtrøbbel og mange turer til kiropraktor.

Begnynte med få, daglige situps og andre svært enkle ryggøvelser. Kjøpte samtidig ei steinhard seng fra IKEA (hadde myk Jensen før)

Ikke hatt vondt i ryggen siden.

MEN: på meg virker det SVÆRT individuelt hvordan ryggen vil ha det for å trives. Noen får det bra i ei myk seng - andre i ei hard osv. Noen nakker trives med Tempur, mens andre får trøbbel av samme puta

Mitt absolutte råd er å kjøpe seng hos de som tilbyr prøvetid. IKEA tilbyr 90 dager med full returrett. Sikkert andre produsenter også.

Test og se hva DIN rygg vil ha. Kanskje noe helt annet enn min

Endret av Henkie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jensen har ihvertfall gode senger. Personlig synes jeg disse er bedre å ligge på enn Hästens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jensen har ihvertfall gode senger. Personlig synes jeg disse er bedre å ligge på enn Hästens.

...og du har testet alle modellene til Hästens over lang tid da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og du har testet alle modellene til Hästens over lang tid da eller?

Nei, men jeg har prøveligget en del modeller på lik linje med hva man gjør når man skal ha ny seng. Slik tolket jeg også at TS hadde gjort, og foreløpig var Hästens favoritten hennes. Prisen derimot, var for høy, og hun lurte på alternativer.

Og ja, etter det jeg har kjent er Jensen senga mi bedre enn de Hästens sengene jeg har testa ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan IKKE kjøpe seng basert på mine (eller andres) erfaringer. Vi har antakelig ikke samme anatomi.

Valg av seng er som sagt totalt individuelt. Det er derfor alle produsenter lager ulike modeller.

En seng må nødt å testes på din egen kropp.

Og: du har IKKE testet en seng ved å prøveligge den en kjapp tur i butikken, eller ei natt på hotell - så er det sagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får da Tempurseng til under 50 000?! Det er vel hvis du skal ha fjernstyrt heve-senke funksjon m.m. at du må opp i den prisen? Jeg har Tempurseng i 160 og den kostet da ikke så mye! Kanskje drøyt halvparten. Og det var en god investering i rygg og kropp og søvnkvalitet.

Men sier som andre her; du må nesten prøve ulike typer selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med tempur er god, og jeg kan ha en tendens til å bli varm og klam om natten.

Flere familiemedlemmer har det også, og problemene går på det samme som deg. Men er enig i at du bør uansett satse på en seng med fornøyd-garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med Svane Zefir IntelliGel - men har ikke prøvd andre senger i den prisklassen. Vi fikk vår til ca. 20 000,-.

Overmadrassen er laget av noe som heter Talalaylatex - skal visstnok være veldig bra, men jeg synes den er for klam å ligge rett oppå (bare med laken, altså :)). Jeg er en sånn som er veldig varm og svett om natta. Men jeg har bare en helt vanlig lakenbeskytter fra Ikea (Skydda Mjuk, tror jeg, en av de dyre variantene ihvertfall) oppå, som faktisk gjør den store forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi måtte også på sengeshopping fordi ryggen min tok livet av meg, og endte etter mye prøving opp med Wonderland Opus. Er strålende fornøyd, absolutt verdt å forsøke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oj, så mange svar uten at jeg hadde fått det med meg! Takk!

Dette er bare ikke lett! Mulig jeg kjøper meg en Tempur overmadrass til kun min side av sengen, også undersøker vi mer etterhvert.

Må bli noe som kan leveres tilbake ihvertfall, ellers kan det jo være mange penger ut av vinduet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...