Gå til innhold

Tann, spenninshodepine, bro?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en jeksel fra helvete. Den knakk for en del år siden (pga en kake jeg kjøpte, som inneholdt et nøtteskall) og tanna har en liten emaljeskade.

Tanna er sjekke opp og ned i mente av tannleger, og det er ikke noe hull eller sprekker i den. Men den gjør så inn i he***tes vondt og jeg ender opp med stiv nakke og spenninshodepine.

Aller mest vil jeg sende tanna til helvete og aldri tilbake. Men jeg vil ikke trekke heller. Nekter å gå med en tannløs del i kjeften :gjeiper:

Er det da man må ha en bro? Og hvordan funker det? Er en bro bare en juksetann, som ikke går ned i kjeven? Og hva koster det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fylling i den?

Jeg hadde det samme, men det var fordi fyllinga ikke var pusset til skikkelig så jeg fikk feil stilling i kjeven. Tannlegen pusset av litt på den og smertene forsvant der og da, som dugg for solen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt biteprøve, men ikke med noe særlig resultat. Det som knakk av er erstattet med plastfylling, men er alikevel mye lavere enn de andre tennene. Fordi det knakk av en del på denne forbanna nøtten. Æsj. Jeg har lenge lurt på hvor spenningsproblemene kommer fra, da jeg har en nakke og skulderskade også. Alt på samme side. Og jeg vet ikke hva som er verst for kroppen min. Men jeg tror at det å bli kvitt denne tanna kanskje vil løsne opp litt i resten av kroppen også. At to skjelettskader og en tannskade så nærme hverandre blir litt i overkant av hva kroppen orker :gjeiper:

Jeg har innimellom så store smerter at ingen ting hjelper annet enn å ønske å grave meg laaangt ned. Har ikke vært i jobb på to år pga alle problemene og det blir man rimelig møkkalei av.

Skrevet

Jeg hadde det i to uker og er veldig glad for at det ikke varte lengre enn som så. Har du vært hos flere tannleger? Det er ikke alltid de biteprøvene viser riktig, dvs du kan ha problemer selv om den ser grei ut.

AnonymBruker
Skrevet

Ja har vært hos to stykker (og haugevis av naprapater, manuelterapeuter og fandens oldemor) Men ingen har påpekt tannfeil. Bortsett fra en tannlege, som ville gi meg biteskinne pga stressen i meg (biter kjevene hardt sammen om natta).

Hmm kanskje jeg skal teste med biteskinne først?

Skrevet

Bedre enn å trekke tanna, sannsynligvis. Og antageligvis billigere, tror bro koster veldig mye. Bare krone koster jo fort 5-6000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...