Gå til innhold

Tobakk dreper


Grooo

Anbefalte innlegg

Noen som har tittet på Sosial- og Helsedirektoratets nye sider TOBAKK DREPER og Hver eneste sigarett skader deg?

Jeg har virkelig tro på denne nye kampanjen, har sett alle de tre nye reklamefilmene og tror at fokuseringen på tobakksindustrien er noe som vil engasjere og treffe folk på en helt annen, og mye bedre, måte enn skrekk-bildene vi så i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er flott at de setter igang sånne kampanjer. De skrekk-bildene som gikk på TV'n i januar så jeg ikke fordi jeg bodde utenlands (hørte bare noe snakk om at de hadde tatt de bort pga klager). Men hvis det er noe allá det som gikk om Irsk og Engelsk TV i fjor så synes jeg man skulle hatt det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kampanjen som gikk i januar var internasjonal, laget i Australia, så det er nok sikkert mye av det samme du så der du var. Kampanjen som starter nå er norskprodusert, men er laget ganske internasjonal slik at den lett kan eksporteres til andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen den norske stat slutter å profittere på tobakksindustrien skal jeg kanskje begynne å ta dem seriøst.... :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen den norske stat slutter å profittere på tobakksindustrien skal jeg kanskje begynne å ta dem seriøst.... :kul:

Så du er altså villig til å dø på "trass" fordi staten tjener penger på tobakkssalget?

Ja, ja. :roll:

Det at staten tjener penger på tobakken gjør jo kampanjene deres enda mer troverdige vil nå jeg si. Hvorfor vil de bekjempe noe de tjener på, hvis det faktisk er ufarlig? Er det særlig logisk synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er altså villig til å dø på "trass" fordi staten tjener penger på tobakkssalget?

Ja, ja. :roll:

Det at staten tjener penger på tobakken gjør jo kampanjene deres enda mer troverdige vil nå jeg si. Hvorfor vil de bekjempe noe de tjener på, hvis det faktisk er ufarlig? Er det særlig logisk synes du?

Og hvem har sagt at jeg røyker????

Dersom staten virkelig ville kvitte seg med røykeproblemet så må de i tillegg til alle sine kampanjer kriminalisere/forby tobakk. Det opplegget de kjører nå er direkte tåpelig, for ikke å snakke om at det vitner om en uovertruffen dobbeltmoral!

Ville du ta meg seriøst om jeg stjal med den hånden og viftet den andre opp i fjeset ditt mens jeg fortalte deg hvor galt det var å stjele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det som er det IDIOTISKE med denne antirøyk holdningskampanjen, er at den har utviklet seg til å bli en slags fascisme bare mot tobakk, og ikke folks helse generellt.

HVORFOR tar man ikke allt godteriet under samme lest også? Aspartam er farlig, sukker er farlig og fargestoffene er farlig. Noen av disse stoffene er MEGET kreftfremkallende.

HVOFOR angriper man ikke kjøttindustrien med det samme? Skrapesyke kan linkes DIREKTE til Alzheimers sykdom!! Ingen gjør noe med dét!

HVORFOR kan ikke helsefanatikerne angripe seg selv? Det ville kommet mer foruftig ut av det, enn å angripe alle andre, som velger å leve livet!

Rett og slett IDIOTISK!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du ta meg seriøst om jeg stjal med den hånden og viftet den andre opp i fjeset ditt mens jeg fortalte deg hvor galt det var å stjele?

Dette blir jo en helt feil sammenligning. For at du skulle sammenligne dette ville staten måtte være et levende vesen som røyket som en svamp samtidig som den fortalte andre ikke å gjøre det.

For at eksemplet ditt skal passe vil det måtte være at samtidig som du stjal ba du meg passe på tingene mine bedre slik at du ikke kunne stjele dem fordi ditt tyveri var skadelig for meg... Noe som jo faktisk er sant og logisk og veldig troverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo en helt feil sammenligning. For at du skulle sammenligne dette ville staten måtte være et levende vesen som røyket som en svamp samtidig som den fortalte andre ikke å gjøre det.

For at eksemplet ditt skal passe vil det måtte være at samtidig som du stjal ba du meg passe på tingene mine bedre slik at du ikke kunne stjele dem fordi ditt tyveri var skadelig for meg... Noe som jo faktisk er sant og logisk og veldig troverdig.

Så det du sier er at dersom noen i helsedepartementet røyker så trenger vi ikke ta denne antirøykekampanjen på alvor???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier er at dersom noen i helsedepartementet røyker så trenger vi ikke ta denne antirøykekampanjen på alvor???

Hva slags argumenter og fra hvem du vil ta alvorlig er jo din sak. :roll: Å gå rundt å tro at tobakk er ufarlig fordi en eller annen i helsedepartementet røyker eller fordi staten tjener på tobakkavgiftene viser jo bare hvor uopplyste enkelte kan være...

Ditt argument ville jo være som å si at narkotika er helt ufarlig. De fleste narkomane advarer jo andre sterkt mot å begynne... Og det er også mange narkomane som lever av å selge til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle (spesielt de som røyker selv) henger seg så veldig opp i at staten tjener store og grove penger på tobakk.

Lag et motregnestykke da på hva det koster staten med sykdommer som direkte kan linkes til tobakksrøyking...

Ikke noe galt i at røykerne betaler endel av den regninga sjæl.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt forstå at de som røyker legger en viss vekt på at staten håver inn en del kroner på dem. Det har i alle år blitt påstått at samfunnet betaler i dyre dommer for å behandle tobakksrelaterte sykdommer.

Asterix: ALLE vet at røyking er skadelig, det kan umulig være noen hemmelighet for noen! Poenget er at staten INVISTERER dine skattepenger i tobakksindustrien, SAMTIDIG som de kjører rådyre kampanjer for å få folk til å slutte å røyke..... Ja du har helt rett, staten kan sammenlignes med et dophue!!!!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...