Gå til innhold

Reseptutlevering fra apotek

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg pleier å få en lapp der det står hvor mange ganger jeg har igjen på resepten fra apoteket når jeg henter mine faste medisiner. Er dette vanlig? Hvorfor får jeg ikke utlevert resepten?

Vet jeg kan spørre om å få resepten utlevert, men det virker liksom som om de bare tar dette som en selvfølge. Jeg er stadig på reisefot og synes dette er litt tungvindt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det har jeg aldri opplevd. Jeg får alltid resepten tilbake med en gang, bare med et klistremerke på.

Om dette gjør det tungvint for deg, er det jo bare å si ifra om du må ha den tilbake.

Skrevet

Det har jeg aldri opplevd. Du kan da sikkert bare be om å få resepten med deg når du henter medisinen din.

Skrevet

Om jeg får en resept med flere ganger på, så spør de meg alltid: vil du ha den liggende eller ikke?

Dette er da ikke så stort problem.. Bare si at du vil ha den tilbake, og at du ikke vil ha den liggende der det... :D

Skrevet

Nei,dette burde ikke være noe problem.

De oppbevarer resepten for at det skal være lettvint for deg neste gang du trenger medisin.

Men hvis du stadig skifter apotek pga reising,bør du be om å få resepten med deg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Så det er ulik praksis ved de enkelte apotek altså?

Skrevet

Dette er vel mest praksis i større byer hvor apotekene konkurrerer om kundene. Det pågjeldende apotek vil sikkert gjerne at du handler der neste gang i stedet for å gå til konkurrenten.

Hilsen Trille

Gjest Anonymous
Skrevet

Vel...her er det milevis til neste apotek, så jeg tror ikke de trenger å være redd for å miste kunder..... :)

Skrevet

Da er det sikkert for å være hyggelige og hjelpsomme!

Hilsen Trille

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...