Gå til innhold

hvor mye drikker dere?


steinbukk

Anbefalte innlegg

hei

jeg har drikkedilla. Kjøleskapet mitt er fullt opp med flere saft- vann- og iceteamugger.

Om natten har jeg alltid to 1/2 flasker med vann ved siden av sengen, jeg MÅ bare ha!!

Jeg glemte å spøre legen min i går om det var farlig å drikke mye. Hvor mye drikker dere og har dere fått noe godt svar på om det er farlig å drikke mye??

håper på svar klem steinbukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med at du er gravid icon_lol.gif

Vil bare fortelle at da jeg gikk gravid så hadde jeg helt dilla på iskaldt vann m/isbiter (egentlig ville jeg spise/drikke sørpe - du vet smelta snø med grus i!Men skjønte jo at det ikke var så lurt)

Jeg aner ikke hvor mye jeg drakk jeg, men det var mye. Vil også nevne at jeg fikk masse vann i kroppen på slutten (15kg gikk av på barsel...ups) men har ikke peiling på om det har en sammenheng. Syns jeg har hørt at om du drikker så forebygger du å få vann i kroppen, men om du får mye salt i tilegg så vil det motsatte skje.

Rett meg noen om jeg er helt på jordet her.

Vann er jo sundt generelt, men masse brus eller leskedrikke bør man passe seg litt for pga faren for diabetes.

Kos deg med vannflaska di du icon_smile.gif

Klem fra Zafir(prøver)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil på ingen måte "skremme" noen nå -men at man hele tiden MÅ drikke kan også tyde på at man, generelt sett, har litt høyt blodsukkernivå. Veldig mange diabetikere f.eks. oppdager at de har diabetes pga. de drikker unormalt mye + går til lege for å spørre om noe er galt.

Men som sagt -jeg mener virkelig ikke å skremme. Dette er bare mitt "forhold" til det med å drikke veldig mye.

Nelle icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker kjempemasse, men brus har jeg helt sluttet å like. Har hørt at hvis du drikker veldig mye vann, så kan du få problemer med urinlekkasjo når du blir eldre...

Så KNIPEØVELSER er viktig (både for det ene og det andre...)!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å drikke mye vann er supersunt for deg! Det hindrer vann i kroppen (merkelig nok), og det holder maskineri, fordøyelse osv. i gang. Det er helt normalt å være mer tørst når man er gravid, jeg tror hele "varslingssystemet" vårt er mer fininnstilt nå: Vi merker det bedre når vi trenger mat, søvn, vann, osv.

Men vær også obs på at ekstrem tørst KAN være et symptom på fx. diabetes (eller svangerskapsdiabetes). Husk også at du IKKE må drikke mer enn 6-8 liter til dagen, det er faktisk så farlig at man kan dø av det! ("Alt er giftig, det er kun snakk om mengde" icon_wink.gif )

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...