kriztine Skrevet 4. mars 2011 #1 Skrevet 4. mars 2011 Kan man få en kronisk soppinfeksjon? jeg sliter mye med soppinfeksjoner og er drittlei. Har prøvd nesten alt tror jeg. Har ikke sex lengre heller. Hva skal jeg gjøre? noen som har slitt med d samme?
Gjest Sommertid Skrevet 4. mars 2011 #2 Skrevet 4. mars 2011 Har legen bekreftet at det er sopp? Jeg trodde det var sopp jeg hadde lenge, gikk på ene soppkuren etter den andre uten noe resultat. Jeg forklarte legen symptomene og han sa at det mest sansynlig var sopp han også uten å undersøke meg. Til slutt krevde jeg å få en gu, da viste seg at jeg hadde bakteriell vaginose og ikke sopp. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #3 Skrevet 4. mars 2011 Ja, det er mulig å ha kronisk soppinfeksjon som varer i flere år dersom den ikke blir behandlet. Sopp kan bli resistent mot reseptfri behandling som f. eks. Canesten og Pevaryl. Snakk med din lege om muligheten for å ta en tablettkur med fluconazol (Diflucan). Dette vil høyst sannsynlig ta knekken på soppinfeksjonen.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2011 #4 Skrevet 5. mars 2011 Kanskje du har candida overvekst. Kutt ut alt sukker fra kostholdet ditt, unngå gjær og hvete så langt det går. Bytt ut alt det der med mer grønnsaker. Det hjelper!
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2011 #5 Skrevet 5. mars 2011 Ja det er mulig, men mange kvinner tar ikke en kur riktig. Du må bruke en (eller fler) vagitorie og du må bruke krem. Du må smøre deg fra klitoris og helt bak til der hvor rumpesprekken møter korsryggen. Alt skal smøres! Hvis du kun smører rundt skjedeåpningen så kan soppen fort komme seg til anus eller mellom kjønnsleppene også er det igang igjen etter kort tid. Det er også viktig og smøre seg et par dager etter at symptomene er borte. Har du det og det fortsatt kommer tilbake så må du til lege for å høre hva du skal gjøre videre.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2011 #6 Skrevet 5. mars 2011 Ja, anbefaler legeundersøkelse med GU. Det er ikke sopp alt som klør!! Er det ikke sopp, hjelper heller ikke canesten... Har du hørt om Lichen sclerosus? pS: sukkersyke kan også gi stadige soppinfeksjoner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå