Gjest Elin Skrevet 4. mars 2011 #1 Skrevet 4. mars 2011 Jeg lurte på en ting ang dette. jeg gikk på antibiotika i en uke, pga infeksjon i urinveiene. Nå er jeg ferdig med kuren, men legen sa at jeg måtte holde meg unna alkohol i en og en halv uke etter jeg var ferdig med kuren i tillegg. Nå har det gått 5 dager, og har lyst å kose meg litt i dag med alkohol? Det kan da ikke ha noe og si?
Gjest Elin Skrevet 4. mars 2011 #3 Skrevet 4. mars 2011 Hva het antibiotikakuren du gikk på? Doksycyklin HEXAL 100mg står det på pakningen
-Fisken- Skrevet 4. mars 2011 #4 Skrevet 4. mars 2011 Jeg kan ikke se at det skal ha noe negativ virkning for antibiotikakuren å drikke alkohol fem dager etter at du har fullført den. Man skal generelt holde seg unna alkohol under kuren, fordi alkohol kan minke virkningen av antibiotikaen, men halveringstiden på antibiotikaen tilsier at du ikke gjør noe galt ved å drikke alkohol nå. Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt meg et glass i kveld, hvis ikke det var flere faktorer, bortsett fra medisinene, til at du ikke burde drikke?
Tullepia Skrevet 4. mars 2011 #5 Skrevet 4. mars 2011 Jeg lurte på en ting ang dette. jeg gikk på antibiotika i en uke, pga infeksjon i urinveiene. Nå er jeg ferdig med kuren, men legen sa at jeg måtte holde meg unna alkohol i en og en halv uke etter jeg var ferdig med kuren i tillegg. Nå har det gått 5 dager, og har lyst å kose meg litt i dag med alkohol? Det kan da ikke ha noe og si? Hvis legen har sagt du skal holde deg unna, så holder du deg unna! Du spør ikke om råd på anonyme nettforum for å overprøve det. Svarene du får her er på ingen måte til å stole på sammenlignet med legen. 1
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2011 #6 Skrevet 4. mars 2011 Jeg kan ikke se at det skal ha noe negativ virkning for antibiotikakuren å drikke alkohol fem dager etter at du har fullført den. Man skal generelt holde seg unna alkohol under kuren, fordi alkohol kan minke virkningen av antibiotikaen, men halveringstiden på antibiotikaen tilsier at du ikke gjør noe galt ved å drikke alkohol nå. Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt meg et glass i kveld, hvis ikke det var flere faktorer, bortsett fra medisinene, til at du ikke burde drikke? Det var den eneste grunnen til at jeg ikke kan drikke. Så ser ut som det blir ett glass på meg i kveld. Tusen takk for svar, ville bare ha en annens mening om dette her, for syns det var litt rart at jeg ikke kunne drikke så lenge etter. Flere jeg har snakket med sier akkurat det samme som deg også! Så takk igjen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå