Gå til innhold

"Vil du ha pose"?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver gang jeg handler i større matbutikker , spesielt på større steder, så spør alltid kassafolkene om det skal være en pose. Dette synes jeg faktisk er veldig fint for det hender jeg glemmer å spørre selv og må da si i fra når varene står i bunnen av kassa.

Men hvorfor spør de aldri i de butikkene på landsbygda eller andre mindre steder? Selv når det er samme skjeden? Er jo selvsagt noen som spørr, av en eller annen merkelig grunn de fleste menn, men de fleste gjør ikke det i motsetning til større steder.

Jeg bor litt ut på landet og folkene på nærbutikken her virker jo så slappa og sløve og alt (ikke bare det med posen), og er ikke så få folk på den heller som handler. kjører jeg noen kilimeter ut av bygda og til en annen butikk, som faktisk er den samme, men langt større, ja da møter jeg en voldsom service.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir som regel spurt i alle butikker her i nærområder om jeg vil ha pose, og jeg bor i en liten bydel (under ti tusen innbyggere).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aner du hvor kjipt det er å spørre om den jævla posen til x antall kunder i løpet av en dag?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Aner du hvor kjipt det er å spørre om den jævla posen til x antall kunder i løpet av en dag?

Det er jo selvsagt en mulighet at det er det, men jeg mener nå at det er vanlig høfflighet når man jobber i butikk. Men nå var det ikke helt det som var poenget her. Jeg lurte mer på hvorfor det varierer sånn fra butikkene og hvorfor det er så mye bedre service (etter hva jeg selv har opplevd) på større butikker på større steder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Butikk ansatte må egentlig spørre om folk vil ha poser slik at de kan slå dem inn i kassen. Hvis kunden spør om poser etter at de har betalt får de dem nemlig gratis.

Gjest white tiger
Skrevet

Haha.. Jeg kom på noe fra tiden jeg jobba på Kiwi. Den butikken jeg jobba på var en skikkelig nærbutikk med mange faste kunder. Jeg spurte alle kundene om de ville ha pose, det ble jeg jo lært at jeg skulle gjøre. Noen ganger spurte jeg "vil du ha pose?" og fikk regelrett kjefta huda full for at jeg måtte jo skjønne at de skulle ha pose!! Skulle de bære alle de varene under arma liksom?? Pose må man jo ha!! Andre ganger fikk jeg kjefta huda full for at jeg måtte jo skjønne at de hadde med seg pose/bag/eller lignende til å ha varene i!! De skulle selvfølgelig ikke ha pose, betale 50 øre for pose!! Nei, jeg måtte jo skjønne at de alltid hadde med seg noe å bære i!!

Dette med pose var ikke lett du. Gikk litt lettere etterhvert når jeg begynte å få med meg hvem det var som skulle ha pose og hvem som ikke skulle ha. Gjorde i alle fall det med de som kjefta sånn.

En gang drømte jeg at jeg var på jobb, og en eldre mann sto i kassa. Jeg spurte om han ville ha pose, men han hørte meg ikke. Jeg spurte flere ganger, men mannen hørte meg ikke. Til slutt ble jeg så frustrert at jeg brølte "VIL DU HA POSE?!" Jeg våkna av at jeg brølte, og samboeren min på det tidspunktet lurte på hva i all verden jeg holdt på med. Han hadde våkna av at jeg prata med han, men han hadde ikke svart, så hadde jeg plutselig brølt :ler:

• Liker 6
Skrevet

Jeg bor på bygda (rundt 2000 innbyggere), og har tre forskjellige matbutikker jeg kan handle i. Butikkene her har handleposene stående ved kassene. Man finner selv de posene man skal ha, og legger dem opp på båndet sammen med varene. Det finnes også poser bak kassene, så hvis man ikke selv legger opp poser, spør betjeningen om man vil ha.

Skrevet

Hver gang jeg handler i større matbutikker , spesielt på større steder, så spør alltid kassafolkene om det skal være en pose. Dette synes jeg faktisk er veldig fint for det hender jeg glemmer å spørre selv og må da si i fra når varene står i bunnen av kassa.

Men hvorfor spør de aldri i de butikkene på landsbygda eller andre mindre steder? Selv når det er samme skjeden? Er jo selvsagt noen som spørr, av en eller annen merkelig grunn de fleste menn, men de fleste gjør ikke det i motsetning til større steder.

Jeg bor litt ut på landet og folkene på nærbutikken her virker jo så slappa og sløve og alt (ikke bare det med posen), og er ikke så få folk på den heller som handler. kjører jeg noen kilimeter ut av bygda og til en annen butikk, som faktisk er den samme, men langt større, ja da møter jeg en voldsom service.

Skjeden faktisk! Jaja.

• Liker 13
Skrevet

Skjeden faktisk! Jaja.

:skratte:

Skrevet

Bor på en liten plass, og de spørr alltid om jeg vil ha pose... :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Skjeden faktisk! Jaja.

Vel, jeg har mulig hengt litt for mye i sexforumet. :skratte:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Butikk ansatte må egentlig spørre om folk vil ha poser slik at de kan slå dem inn i kassen. Hvis kunden spør om poser etter at de har betalt får de dem nemlig gratis.

Nei fysj, får vi reklamere gratis for butikken altså.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei fysj, får vi reklamere gratis for butikken altså.

Jeg regner med du fikk jakka di med Bergans-logo gratis og da? Skulle bare mangle egentlig, jakker går man jo mye mer rundt med enn handleposer. Og det står klart og tydelig "Nokia" på telefonen min, jeg burde søren meg be om å få pengene igjen. Og hvis jeg skal spise tyggis offentlig igjen, så skal jeg ha penger av Extra!

1. poser er en vare

2. prisen er der i stor grad for å begrense forbruket av miljøhensyn

• Liker 6
Skrevet

de må jo slå inn hvor mange poser du skal betale for. Samt noen har øko-poser, ica tror jeg, som ryker med en gang. Noen tilbyr 10 kr for handlenett...

Skrevet

Jeg spør alltid om kunden om de vil ha bærepose men faen for noen svar jeg får innimellom:

Ja selvfølgelig skal jeg ha pose, trur du jeg skal ha det i lommene eller? :nei:

Nei ser du ikke at jeg har med meg pose ? :kjefte: (drar posen opp av lomma

Nei ikke faen om jeg betaler for og reklamere for dere!!

også er det antall da xD

Hvor mange?

- Nok : )

-Det ser vel du best som jobber her?

ALLE PAKKER FORSKJELLIG!

Jeg tar 1

Ser at hun kommer til og trenge 4 :fnise:

For all del jeg er like hyggelig mot disse som alle andre men jeg skjønner ikke hvorfor folk må være frekke. Vi gjør jo bare jobben vår : )

Ellers liker jeg de andre kundene da : ) mange koselige!!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

også er det antall da xD

Vel, når jeg blir spurt, "skal du ha en pose", så hender det at jeg svarer litt frekt, "nei", og etter et lite øyeblikk sier, "jeg skal ha to". Men da snakker vi også om mengder av varer som absolutt ikke får plass i kun en pose.

Skrevet

Vel, når jeg blir spurt, "skal du ha en pose", så hender det at jeg svarer litt frekt, "nei", og etter et lite øyeblikk sier, "jeg skal ha to". Men da snakker vi også om mengder av varer som absolutt ikke får plass i kun en pose.

Sjefen har sakt vi skal sprørre om antall så kunden ikke føler vi selger de for mange poser som de ikke kommer til og bruke.

Eks: pose?

- Ja takk =)

Ser ut som hun trenger 4 (jeg er en godt pakker)

Kunden mener hun trenger 2 eller hadde en pose på lur og trengte egentlig bare 3 : )

Skrevet

Det er ingen grunn til å være frekk. Den ansatte kan jo ikke vite om du har med deg en pose i lommen. Dessuten hadde du sikkert blitt like sur om den ansatte hadde slått inn 2 poser på regningen din uten å spørre deg.

• Liker 1
Gjest Mynona83
Skrevet

Kommer nok an på fokuset til butikksjefen i den aktuelle butikken. Den butikken jeg jobbet i hadde dårlig posestatistikk, så vi fikk etterhvert beskjed om å skjerpe oss på det av distriktssjefen.

Skrevet

Der jeg jobber har vi fått beskjed om å bare gi poser, ikke spørre. Det er den beste reklamen vi kan få. Nå jobber jeg ikke i dagligvare da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...