Teita Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #1761 Del Skrevet 16. januar 2012 Da har jeg byttet etternavn! Heter nå det samme som forloveden og S. Vi er ikke gift enda, men bestemte oss for å ha likt etternavn alle tre. Så for dere som har meg på Facebook, så skjønner dere hvorfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 16. januar 2012 #1762 Del Skrevet 16. januar 2012 Da har jeg byttet etternavn! Heter nå det samme som forloveden og S. Vi er ikke gift enda, men bestemte oss for å ha likt etternavn alle tre. Så for dere som har meg på Facebook, så skjønner dere hvorfor. Kult! Det er jo greit det, å ta etternavnet. Er fristet til å gjøre det, for etternavnet til forloveden er så rått. Eneste som stopper meg er at jeg er lat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #1763 Del Skrevet 16. januar 2012 Kult! Det er jo greit det, å ta etternavnet. Er fristet til å gjøre det, for etternavnet til forloveden er så rått. Eneste som stopper meg er at jeg er lat. Enig. Det var tøft Har C ditt eller hans etternavn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 16. januar 2012 #1764 Del Skrevet 16. januar 2012 Enig. Det var tøft Har C ditt eller hans etternavn? Jeg vet, er så mange artige etternavn her i Nederland. C har hans etternavn, ser jo på FB at SH har etternavnet til forloveden (og nå ditt også). Jaja, håper formen er bra (og så flott å lese at S var så flink da dere var på familiebursdag). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #1765 Del Skrevet 16. januar 2012 (endret) Jeg vet, er så mange artige etternavn her i Nederland. C har hans etternavn, ser jo på FB at SH har etternavnet til forloveden (og nå ditt også). Jaja, håper formen er bra (og så flott å lese at S var så flink da dere var på familiebursdag). Det har hun Hun skulle egentlig ha mitt også, men etter mye om og men, så fant vi ut at; Shit au.. Hun tar hans, og jeg tar hans, så heter vi det samme alle tre. Vil jo gjerne ha samme etternavn som dattera mi Formen er forholdsvis bra i dag! Fått gjort endel inne, mens S sover ute. Det er deilig! Ja, hun var en engel. Alle kommenterte det I morgen skal vi på 3 månederskontroll på helsestasjonen. Det blir spennende å se hvor mye hun har vokst og lagt på seg. Lurer på om hun skal få vaksine i morgen? Etter besøket på helsestasjonen, skal vi i dåpsamtale med presten. Har fått ringt Folkeregisteret i dag, og fikk bekreftet at navnet til S var blitt godkjent, og at fødselsattesten har blitt sendt ut. Så da blir det dåp, ihvertfall Edit: Har lest litt om det nå, og ser ut som at S skal få to vaksiner i morgen. Det gruer jeg litt til. Endret 16. januar 2012 av Teita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 16. januar 2012 #1766 Del Skrevet 16. januar 2012 Det er så flott at man får sånne flotte kommentarer. Alle sier hvor praktfull C er, for hun er rolig og sjarmerer alle. Vaksiner går greit, men jeg advarer deg mot gråtingen. Det kan godt hende S er rolig under hele prosessen, men det er ingen garanti. Det er sårt å høre dem gråte av smerte. I etterkant, ha stikkpiller klare i tilfelle S skulle få feber. Allmenntilstanden kan være litt under det som er normalt og S kan være ekstra sutrete. Vil ikke skremme deg altså, men sier hva som kan skje, sånn at du forstår det kan være tøft. Håper jo for din del at det går knirkefritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #1767 Del Skrevet 16. januar 2012 Det er så flott at man får sånne flotte kommentarer. Alle sier hvor praktfull C er, for hun er rolig og sjarmerer alle. Vaksiner går greit, men jeg advarer deg mot gråtingen. Det kan godt hende S er rolig under hele prosessen, men det er ingen garanti. Det er sårt å høre dem gråte av smerte. I etterkant, ha stikkpiller klare i tilfelle S skulle få feber. Allmenntilstanden kan være litt under det som er normalt og S kan være ekstra sutrete. Vil ikke skremme deg altså, men sier hva som kan skje, sånn at du forstår det kan være tøft. Håper jo for din del at det går knirkefritt. Det er så koselig Takk for advarsel. Jeg tror nok hun kommer til å begynne å gråte, og det vil nok være litt sårt. Men, det er jo til det beste for henne, så det skal nok gå bra. Tror det er verre for faren, for han har virkelig sprøyteskrekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 16. januar 2012 #1768 Del Skrevet 16. januar 2012 Det er så koselig Takk for advarsel. Jeg tror nok hun kommer til å begynne å gråte, og det vil nok være litt sårt. Men, det er jo til det beste for henne, så det skal nok gå bra. Tror det er verre for faren, for han har virkelig sprøyteskrekk Ingen årsak. Håper jeg ikke skremte deg altså. Nå har jeg gått gjennom det med vaksiner med C to ganger, så jeg har da litt peiling. Det er det beste for dem, selv om det er vondt. C reagerer ikke på sprøytestikket, men på vaskinen som sprøytes inn. Det er vondest. Etter et par ganger reagerer de ikke så voldsomt sterkt (C var roligere andre gangen selv om det var vondt). Ja, det tror jeg nok er verre. Om det skulle være riktig ille, så pass på at han ikke svimer av. Har opplevd det et par ganger, at tidligere klassekamerater har måttet ligge og hvile, for de har svimt av. Lykke til forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 16. januar 2012 #1769 Del Skrevet 16. januar 2012 Hurra for søteste S <3 Hun er så nydelig altså Og så flink til å være i bursdag da! Godt å kunne være sosial uten å bli svett liksom:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. januar 2012 #1770 Del Skrevet 17. januar 2012 Så tøft at du har byttet etternavn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #1771 Del Skrevet 17. januar 2012 Ingen årsak. Håper jeg ikke skremte deg altså. Nå har jeg gått gjennom det med vaksiner med C to ganger, så jeg har da litt peiling. Det er det beste for dem, selv om det er vondt. C reagerer ikke på sprøytestikket, men på vaskinen som sprøytes inn. Det er vondest. Etter et par ganger reagerer de ikke så voldsomt sterkt (C var roligere andre gangen selv om det var vondt). Ja, det tror jeg nok er verre. Om det skulle være riktig ille, så pass på at han ikke svimer av. Har opplevd det et par ganger, at tidligere klassekamerater har måttet ligge og hvile, for de har svimt av. Lykke til forresten! Neida, du skremte meg ikke Får håpe han ikke besvimer Tusen takk! Hurra for søteste S <3 Hun er så nydelig altså Og så flink til å være i bursdag da! Godt å kunne være sosial uten å bli svett liksom:) Tusen takk! Så tøft at du har byttet etternavn! Hehe, ikke sant ^^ Nå skal vi på helsestasjon, på 3- månederskontroll. Gruer meg litt til vaksinene, men det går nok greit. Så må jeg få bestilt blomster til dåpen.. Og etter det, er det dåpsamtale med presten. Fødselsattesten til S kom endelig i posten i dag, så i grevens tid kan du si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 17. januar 2012 #1772 Del Skrevet 17. januar 2012 Spent på å høre hvordan det gikk på kontrollen:) Hvordan blir dåpen? Har du skrevet om det før kanskje? Er alltid morsomt å høre hvordan andre gjør ting å få litt ideer og tips:) Jeg sliter med å bestemme meg for hvem jeg skal spørre om å være gudmødre... Mannen har begge gudfedrene klare mens jeg har tre venninner jeg vil ha.. Ergo må jeg velge bort den ene.. Vanskelig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. januar 2012 #1773 Del Skrevet 17. januar 2012 Spent på å høre hvordan det gikk på kontrollen:) Hvordan blir dåpen? Har du skrevet om det før kanskje? Er alltid morsomt å høre hvordan andre gjør ting å få litt ideer og tips:) Jeg sliter med å bestemme meg for hvem jeg skal spørre om å være gudmødre... Mannen har begge gudfedrene klare mens jeg har tre venninner jeg vil ha.. Ergo må jeg velge bort den ene.. Vanskelig!! Man kan jo ha opptil seks faddere da, så med mindre dere synes det er dumt med mer enn fire, så kan jo alle tre være gudmødre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #1774 Del Skrevet 17. januar 2012 Spent på å høre hvordan det gikk på kontrollen:) Hvordan blir dåpen? Har du skrevet om det før kanskje? Er alltid morsomt å høre hvordan andre gjør ting å få litt ideer og tips:) Jeg sliter med å bestemme meg for hvem jeg skal spørre om å være gudmødre... Mannen har begge gudfedrene klare mens jeg har tre venninner jeg vil ha.. Ergo må jeg velge bort den ene.. Vanskelig!! Det gikk fint på kontrollen Jenta mi var såå flink <3 Hun gråt litt akkurat da vaksinene ble sprøytet inn, men det gikk fort over. Nå ligger hun å sover på pappaen sin. Dåpen ja.. Jeg har akkurat vært å bestilt blomster. Fire lave buketter til bordene, og en stor, avlang oppsats i oasis til hovebordet. Tror det blir bra! De skal jeg hente på lørdagen, siden det er stengt på søndag. Men de holder seg godt i kjøleskap. Man kan ha 6 faddere. Vi har valgt 5. Min bestevenninne, min mor, forlovedens bestekamerat - søster og bror. Vi blir 42, med oss og S, så det blir et stort selskap! Har leid lokale, fordi ingen av oss har stor nok plass til alle de menneskene Da har vi bare valgt de aller nærmeste, så det sier jo litt om hvor stor familie forloveden har! Vi skal ha hjemmelaget koldtbord. Svigers lager karbonader, moren min ordner skinkestek, waldorfsalat og bestiller roastbeef på Meny. Vi skal lage laks og eggerøre, potetsalat, grønnsalat, spekefat og bake en kake. Fått mange andre til å bake kaker også, så det blir 8 kaker, pluss en bestilt kake (dåpskaken) som er beregnet til 40. Mye å gjøre sa du? Og midt i ammetåken er jeg "litt" stressa. Skriver ned ALT, og har flere lister som ligger rundt her, sånn at jeg ikke skal glemme noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 17. januar 2012 #1775 Del Skrevet 17. januar 2012 Høres veldig likt ut som jeg gjorde med snupp og tenker å gjøre med lillebror! Bare at jeg ikke orker å lage koldtbord selv:) Lat ja:) Vet vi kan ha seks faddere.. Men har fire til snupp.. Og med mine partalltvangstanker.. You know:) Må være likt.. Jeg er litt slitsomt opptatt av det der. Sliter fortsatt med tanken på at barna mine ikke skal døpes i samme dåpskjole:( Det hadde vært bra herlig å være mann ja:) Hehe! Flinke snuppa på kontroll! Og nydelig bilde av henne på profilen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 17. januar 2012 #1776 Del Skrevet 17. januar 2012 Flinke S Gruer meg litt til det er vår tur, men må jo gjennom det. Hvordan var formen hennes etter vaksinen? Fikk hun feber? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #1777 Del Skrevet 18. januar 2012 Høres veldig likt ut som jeg gjorde med snupp og tenker å gjøre med lillebror! Bare at jeg ikke orker å lage koldtbord selv:) Lat ja:) Vet vi kan ha seks faddere.. Men har fire til snupp.. Og med mine partalltvangstanker.. You know:) Må være likt.. Jeg er litt slitsomt opptatt av det der. Sliter fortsatt med tanken på at barna mine ikke skal døpes i samme dåpskjole:( Det hadde vært bra herlig å være mann ja:) Hehe! Flinke snuppa på kontroll! Og nydelig bilde av henne på profilen din! Hehe, okei Tusen takk Flinke S Gruer meg litt til det er vår tur, men må jo gjennom det. Hvordan var formen hennes etter vaksinen? Fikk hun feber? Det var ikke noe særlig gøy, men det må jo gjøres. Nå gruer jeg meg bare til neste gang Var ikke så ille altså, men ikke noe gøy å se at lille gullet mitt fikk vondt. Heldigvis så gikk det fort over Dåpsamtalen med presten gikk bra. Ikke så veldig mye snakk om Jesus som jeg hadde trodd, så det var bra Etterpå dro vi innom svigers for å hente noen fat og duker jeg skal låne. S var litt grinete på kvelden mens vi var der. Jeg er ganske sikker på at det var pga vaksinen. Stakkars lille. Men hun fikk masse trøst av farmor og bestefaren Hun sovnet i bilen på vei hjem 2030, og jeg vekket henne ikke når vi kom hjem. La hun bare rett i vuggen mens hun sov. Var sikker på at det kom til å bli "morgen" midt på natten, og jeg sleit skikkelig med å få sove. Sovnet ikke før 0030, også våknet S for mat 0200, sovet igjen, våknet for mat 0545, og da var jeg sikker på at vi måtte starte dagen, men snille jenta mi sovnet igjen, og vi sto ikke opp før 0830 Deilig! I dag er eneste dagen denne uken hvor jeg ikke har en tusen ting å ordne, så i dag kommer Niennas en tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 18. januar 2012 #1778 Del Skrevet 18. januar 2012 Vaksiner er ikkje så kjekt nei, men eg syns det er verre etterpå. Vondt i beina, og kanskje feber på natta. Eg syns feber er litt ekkelt... Eldste mi reagerte ikkje på dei første vaksinane, men meir på dei seinare. N reagerte ikkje på 3-mdr-vaksina som ho fekk i romjula. Lykke til med dåpen! Er det no til helga? Me hadde dåp sist helg, godt å vere ferdig... Men det var ein fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #1779 Del Skrevet 18. januar 2012 Vaksiner er ikkje så kjekt nei, men eg syns det er verre etterpå. Vondt i beina, og kanskje feber på natta. Eg syns feber er litt ekkelt... Eldste mi reagerte ikkje på dei første vaksinane, men meir på dei seinare. N reagerte ikkje på 3-mdr-vaksina som ho fekk i romjula. Lykke til med dåpen! Er det no til helga? Me hadde dåp sist helg, godt å vere ferdig... Men det var ein fin dag! Ok. Tusen takk! Ja, nå til søndag Blir helt sikkert koselig, men jeg har mye å huske på og ordne, så.. Gleder meg litt til det er over, for å være ærlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 18. januar 2012 #1780 Del Skrevet 18. januar 2012 Du virker så flink, Teita! Styrer og steller med dåp og greier! Når er dåpen? Håper du har det strålende om dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå