Gå til innhold

Stolt mamma til verdens skjønneste prinsesse <3

Teita

Anbefalte innlegg

Enig med Skytte - så effektiv du er om dagen! Deilig mat og julekos og innkjøpsmessig! :tommelsmil:

Så flott og lese at du begynner å bli såpass godt kjent med S nå at det er lett å lese tegnene hennes. Er spent på hvordan det kommer til å bli i huset her... Jeg har vært borti mange babyer, mener jeg, men aldri hatt min egen døgnet rundt! Og det er viktig å få sovet ut litt innimellom for å bevare humøret og husfreden :jepp:

Håper du har en fin bittelille julaften! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, hvor finner du energien den fra Teita :gjeiper: Jeg er fornøyd bare jeg får ryddet litt så det ser greit ut, gått en trilletur og laget middag i løpet av dagen :fnise:

De karamellene høres gode ut :nigo: Var de lett å lage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohooiii så effektiv du har vært da!!! Energien din går opp og min går ned:)

Så fantastisk deilig med orden på søvnen da:)

Man blir nesten utilregnelig hvis man sover for lite.. Det vet jeg alt om... Det er grusomt å ikke føle seg opplagt når den følelsen strekker seg over flere dager:(

Krysser fingrene for dere fremover nå!

Hehe. Jeg har egentlig ikke noe energi da, men jeg tvinger meg selv, sånn at jeg får gjort noe. Blir jo dødsliten etterpå..

Veldig deilig. I natt sov S først i 6 timer, så 3 timer til etter mat. Det er deilig :jepp: Ja, søvn er virkelig alfa-omega!

Enig med Skytte - så effektiv du er om dagen! Deilig mat og julekos og innkjøpsmessig! :tommelsmil:

Så flott og lese at du begynner å bli såpass godt kjent med S nå at det er lett å lese tegnene hennes. Er spent på hvordan det kommer til å bli i huset her... Jeg har vært borti mange babyer, mener jeg, men aldri hatt min egen døgnet rundt! Og det er viktig å få sovet ut litt innimellom for å bevare humøret og husfreden :jepp:

Håper du har en fin bittelille julaften! :klem:

Deilig å få gjort unna litt ting og tang:)

Ja, det er deilig når man endelig begynner å skjønne hva som er hva hos de små. Da blir man ikke så frustrert lenger. Det er fint å ha litt erfaring med babyer, men det er virkelig noe helt annet med en du har døgnet rundt, som du sier. Og som du ikke kan gå fra etterpå. Den er der hele tiden, liksom :fnise:

Takk, det samme :)

Oi, hvor finner du energien den fra Teita :gjeiper: Jeg er fornøyd bare jeg får ryddet litt så det ser greit ut, gått en trilletur og laget middag i løpet av dagen :fnise:

De karamellene høres gode ut :nigo: Var de lett å lage?

Jeg tvinger den frem :sjenert::fnise:

Veldig!

100 g smør

2 dl kremfløte

100 g sukker

1 dl lys sirup

1 ts vaniljesukker

Kast alt i en stekepanne/kjele, kok opp, ta karamelltesten underveis, og hell over i en stekepanne eller lignende med bakepapir. La de stivne og kutt opp :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Wow, så effektiv du er! Flinke teitamor! Sitter bare her og "slapper" av. Nå kan vel ikke den daglige ryddingen kalles å slappe av da. :fnise: Det, jeg studerer og så passer jeg godt på C.

Tror jeg kommer til å stjele den oppskriften og prøve meg på å være litt godterilagende husmor en dag. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle klærne vi fikk! :jepp: Det var koselig å se deg idag.

Men!! :tristbla: Jeg var så oppslukt av meg selv, Fie og amminga at jeg helt glemte at jeg har en liten julegave til deg! No big deal, bare noe jeg heklet mens jeg kjedet meg som høygravid. Jeg skal huske den neste gang :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, så effektiv du er! Flinke teitamor! Sitter bare her og "slapper" av. Nå kan vel ikke den daglige ryddingen kalles å slappe av da. :fnise: Det, jeg studerer og så passer jeg godt på C.

Tror jeg kommer til å stjele den oppskriften og prøve meg på å være litt godterilagende husmor en dag. :fnise:

Blir lite avslapping når man er babymamma :fnise: Er ALLTID noe å gjøre! Gjør det, de ble godt tatt imot av gubben her ihvertfall :)

Tror jeg stjeler den oppskriften jeg og :) Får masse tips her :jepp:

Gjør det :) Enkelt og godt.

Tusen takk for alle klærne vi fikk! :jepp: Det var koselig å se deg idag.

Men!! :tristbla: Jeg var så oppslukt av meg selv, Fie og amminga at jeg helt glemte at jeg har en liten julegave til deg! No big deal, bare noe jeg heklet mens jeg kjedet meg som høygravid. Jeg skal huske den neste gang :jepp:

Bare hyggelig :) Det kommer nok mer etterhvert som S vokser. Var veldig koselig å få komme på besøk, og sett BITTELILLE Fiemor :hjerte: Aaaw.. Savner når S var så liten! Nå er hun liksom ikke minstemann i gata lenger :fnise: De vokser fort de små.

Å, ha du? Så hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en fin natt :) Håper det går rette veien og fortsetter sånn nå :) S sovnet 2245, av seg selv, etter å bare fått pupp og blitt lagt i vuggen. Sov til 06, fikk pupp og sov til nå :) Det vil si, jeg hører hun våkner til nå.

Men så har hun også begynt å kun sove en gang iløpet av dagen, så vet ikke om det har noen sammenheng. Sover 2-3 timer midt på dagen. Legger henne da mellom 11-14, kommer helt an på når hun står opp om morningen, når jeg ser hun begynner å bli trøtt.

Liker svært godt at ting endelig begynner å bli litt mer rutine :)

I dag skal jeg spise lunsj hos bestevenninna mi, som skal være fadder for S. Det blir koselig :) Også skal vi ordne det siste lille før jul i kveld, tenker jeg.

Gleder meg sånn til i morgen :hjerte: Stor familiesamling (selv om det er forloveden sin familie), god mat og stemningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at ting går mer og mer i orden. Må sikkert være deilig når det snikes inn litt rutiner her og der! :) :)

God jul til deg og dine, Teita!! :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det er så godt å høre at S begynner å sove natten gjennom, det er jo deilig for deg og dere. Tror nå det går veien skjønner du. :jepp: C sover lenge om natten, litt om morgenen og eftan, og så er hu våken og oppmerksom resten av dagen.

Høres kjempekoselig ut med stor familiemiddag egentlig, det blir jo artig. Håper dere alle får en kjempeflott jul! :jepp::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at ting går mer og mer i orden. Må sikkert være deilig når det snikes inn litt rutiner her og der! :) :)

God jul til deg og dine, Teita!! :nissevink:

Veldig deilig :jepp:

Takk det samme! Håper dere får en fin jul :)

Det er så godt å høre at S begynner å sove natten gjennom, det er jo deilig for deg og dere. Tror nå det går veien skjønner du. :jepp: C sover lenge om natten, litt om morgenen og eftan, og så er hu våken og oppmerksom resten av dagen.

Høres kjempekoselig ut med stor familiemiddag egentlig, det blir jo artig. Håper dere alle får en kjempeflott jul! :jepp::klemmer:

Det har vært så deilig, så jeg håper det kan fortsette sånn :)

Det blir nok kos, gleder meg ihvertfall veldig mye :)

God jul til deg og dine :hjerte:

Ønsker deg og dine en riktig koselig julefeiring! :nisselue::tree::gullengel:

:hug:

Takk i lige måde, TuttaV :) Håper dere får en fin julefeiring :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har forloveden min begynt ferie :danse::hjerte: Skal bli veldig deilig å ha han hjemme med oss.

Fått ordnet det siste lille som gjenstod før jul i dag, så nå er alt i boks.

Skrevet pakkeliste for morgendagen, og lagt frem det vi trenger å ha med oss av bleier, sengetøy og diverse. Skal jo overnatte hos svigers.

Ønsker alle en fantastisk julefeiring :hjerte::nisselue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GOOOOD JUUUL!!!

SÅ fint å lese om gode dager i heimen <3 Her har også mannen tatt ferie og det er bra deilig ja! Vi fortjener det, hehe :) Og forsåvidt de også da :)

Håper dere får en kjempefin feiring sammen med svigerfamilien!

KLEM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for julehisninger :hjerte:

I natt var fjerde natten på rad, hvor S sov mellom seks og syv timer i strekk, før hun våkner for pupp, og sover 3 timer til! :engel: Lille engelen til mammaen sin.

Nå har vi en rolig og fredelig morgen her hjemme, med disney i bakgrunnen, og venter på grøt, før vi så smått skal begynne å ordne oss, før vi reiser avgårde :)

Igjen, GOD JUL alle sammen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske deg og den lille familien din en riktig god jul! :klemmer:

Takk, og det samme til deg! :)

Hvordan var julaften deres? Gikk alt på skinner, og alle koste seg? :)

Nå er vi hjemme, etter å ha feiret julaften hos svigers. S fikk SYKT mange gaver, så nå ser stuen vår ut som et loppemarked :fnise: Må omtrent hoppe hinder for å komme meg frem, men jeg er så sliten, så jeg orker ikke å rydde bort alt enda.

Jeg er så stolt av jenta mi! :hjerte: Det var fire barn der, og S var den som lagde minst lyd, og som gråt minst av alle, selv om det var hun som var minst, og som i teorien burde grått mest. Hun var en engel, og sov masse. Men nå er hun sliten, og jeg syntes litt synd på henne. Kan tenke meg det var MASSE inntrykk og bråk for henne, og hun ble "kastet" hit og dit mellom alle hele tiden. Hun har fått mye kos, men skjønner godt at hun er sliten nå, stakkar.

I morgen skal vi til S sin oldefar og olemor på 2.dag frokost. Blir mange som kommer dit også, men det blir jo koselig. Vi kommer nok til å ligge rett ut etterpå, men..

Tror jeg skal ta meg en dusj nå, også sier jeg meg fornøyd og takk for i dag.

Håper alle har hatt en fin julefeiring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...