Gå til innhold

Nedsprutet av vann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her om dagen opplevde jeg å bli nedsprutet av vann. Er dette noe som er ulovlig? Jeg husker vagt at min kjørelærer sa noe om at man skulle ta hensyn til myke trafikanter, blant annet når det gjaldt mye vann i veibanen og vannsprut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro at det er ulovlig å gjøre med hensikt, men uhell skjer jo. Jeg tror de færreste spruter ned andre fordi de har et ønske om å være ekle, det er nok heller det at de feilberegner mengde vann og/eller avstand til den myke trafikanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du gjøre, anmelde personen? Når nøyaktig var det Norge ble til USA? :klo:

Man skal selvfølgelig ikke sprute ned andre, men uhell skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du gjøre, anmelde personen? Når nøyaktig var det Norge ble til USA? :klo:

Man skal selvfølgelig ikke sprute ned andre, men uhell skjer.

Nei, anmelde personen kommer jeg ikke til å gjøre. Men det er jo greit å vite om det er ulovlig. Plutselig havner jeg selv i en slik situasjon, hvor det er jeg som kjører og forårsaker at gående blir klissblaute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke lov å sprute ned fotgjengere når man kjører bil, men det er jo utrolig morro..

Selv om det er på tryne å gjøre det. Jeg gjorde dette selv en gang med en dame, rett etter jeg fikk lappen. Ho klikka så til de grader. Kom inn i bilen å reiv tak i meg, og kjeftet å smalt.

Jeg skjønner henne godt, men hun var skummel, ho hadde morderblikk. Jeg og kompisen min som var ute å kjørte måtte kjøre dama hjem, vente til hun hadde skiftet klær. Ta klærne hennes med på vaskeriet å få de renset, for så dagen etter å hente dem å levere dem på døra hennes.

Det var en forferdelig straff. Damen var lærer på ungdoms skolen jeg selv hadde gått noen få år i forveien hehe.. Men jeg fikk som fortjent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

ååh, det der er så utrolig kjipt! men jeg tror nok ikke det står i lovverket at det er ulovlig å sprute ned myke trafikanter. men å ta hensyn etter føreforhold, og tilpasse farten etter det, deeeet er det en lov som sier! en gang jeg fikk av bussen, og trasket på fortauet på vei til ungdomsskolen, så kom det en bil som spruta meg ned! tilåmed bh`en min ble søkk våt og gjørmete altså! men hun stoppet og spurte om hun kunne kjøre meg hjem så jeg fikk skiftet, så kunne hun kjøre meg tilbake...

det skal skikkelig hyggelig gjort, men jeg hadde eksamen, så jeg måtte gå sånn på skolen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var så uheldig å sprute på noen her om dagen. Jeg hadde det travelt og så meg ikke godt nok om før jeg raste av sted. Dessverre var det en ung dame og hennes hund som fikk seg en real dusj. Jeg stoppet bilen, rygget tilbake og unnskyldte meg. Jeg tilbudte dem å sitte på dit de skulle, men fikk et smil tilbake om at det var i orden, og at hun satte pris på at jeg beklaget hendelsen.

Om det er ulovlig eller ikke, det vet jeg ikke, men vi som sjåfører skal i alle fall være aktsomme i trafikken og være oppmerksomme på de myke trafikantene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

§ 3. Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

§ 6. Fører av kjøretøy skal avpasse farten etter sted, føre-, sikt- og trafikkforholdene slik at det ikke kan oppstå fare eller voldes ulempe for andre, og slik at annen trafikk blir minst mulig hindret eller forstyrret. Føreren skal alltid ha fullt herredømme over kjøretøyet.

_____

Kort sagt tar de fleste renseriregningen med glede, om de kan slippe uten strengere reaksjoner enn det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mor klarte å sprute ned ei dame uten å vite om det selv, dama tok skilt nr på bilen og hadde ringt politiet. mamma fikk regning fra renseri litt senere. så ja: ulovlig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhell skjer. Men hvis man er så uheldig å sprute vann på noen, så burde man i hvert fall stoppe for å si unnskyld! Jeg har selv fått vann på meg (masse vann å)og jeg vet ikke om dette var med villje eller ikke, men de som spruta på meg kjørte bare videre. Kommer jo ann på om det er mange biler bak deg osv, men hvis man har mulighet til å stoppe, så burde man gjøre det og si unnskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...