Frøysa Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 Hei! Malte soverommet ca 5 uker før babyen ble født og luftet godt ut i etterkant. Malte med vannbasert maling. Likevel lukter det maling her over 3 mnd senere Er det farlig å sove på soverommet da? Tenker mest for babyen sin del... Vinduene står åpne enda og dersom vi lukker dem igjen blir lukten sterkere igjen... Takker for svar!
Humleblomst Skrevet 4. mars 2011 #2 Skrevet 4. mars 2011 Vannbasert maling er ihvertfall kjent for å avgi mer giftige gasser etter at den er tørr enn oljebasert maling. Men jeg vet ikke noe mer en om det enn det, kanskje du kan ringe malebutikken og høre? Elles har jeg erfart med oljemaling at det hjalp å skru opp temperaturen for å få bort lukten, kanskje det fungerer på vannbasert maling også? Hadde det vært meg hadde jeg lukket vinduet og satt inn en ovn og guffet temperaturen til litt høy stuetemperatur (kanskje 22 grader?). Og så innimellom gått inn og luftet med vinduet på vidt gap i 10-15 minutter. Det tar nok ihvertfall en ukes tid før lukten blir helt borte, men det er kanskje verdt å forsøke. Uansett ville jeg tenke at det må være ubehagelig å skulle sove i malingslukt uansett om man er voksen eller barn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå