Gå til innhold

Bruktbil til 85 000 NOK. Hvilken?


Gjest fersk lærer

Anbefalte innlegg

Gjest fersk lærer

Jeg har tenkt meg å kjøpe en bruktbil til 70-85 000 kr. Vil gjerne ha noe nyere enn 2003. Hva kan jeg forvente av km. stand, bilkvalitet? Hvilken småbil med 5 seter og 5 dører har gode kjøreegenskaper?

Legg ved linker fra finn, hvis dere har noen forslag. Bor i Oslo-Akershus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn har søkefunksjon, der man kan velge femdørs, prisklasse og få opp alle i det prissjiktet du er ute etter. Skal du ha nyere enn 2004 er det mye typiske småbiler (Type Nissan Micra, Opel Corsa og mye koreansk)

Ford Focus eller Peugeot 206 feks?

Jeg ville styrt unna de andre franske merkene, og Fiat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fersk lærer

Jeg kan jo søke selv. Er ikke s[ dum, men vil gjerne høre mer om bilmerker som er aktuelle for denne prisklassen og type.

F.eks, hilken erfaring har dere med Hyundai Getz? Er 1,2 sylindervolum "for svak"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva du skal bruke den til og hvor mye du stapper i bilen-skal hele familien på tur med full oppakning på fjellet, kan du glemme å kjøre forbi i annet enn nedoverbakker og girstangen må benyttes mye :)

På den annen side bruker en 1.2 liter mindre drivstoff enn en 1.6liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode kjøreegenskaper samtidig som den er nyere enn 2003 og innenfor 85k blir svært vanskelig. Fant denne, men jeg frykter at eks-skolebil betyr at den er nokså sliten. Personlig anser jeg også motoren for altfor liten, men skal man dømme ut fra salgstallene er mange uenige med meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VW Golf anbefaler jeg, gode biler. Plass til ett småbarn i baksetet til nød to(ikke så store barn da det blir smått med plass til beina for de foran), eller så kan du ta ned baksetet og få god plass i bagasjerommet når du trenger det.

Du burde kjøpe nyere enn 2001 modell fordi antiskrens og litt sånt sikkerhetsmessig ikke er inkludert før det. Jeg har denne bilen og er i hvertfall veldig fornøyd, både med kjøreegenskapene og plassen i bilen.

Den holder seg greit i pris også hvis du vil selge senere, og det er jo veldig populære biler som ikke er noe problem å få solgt heller.

Hvis du skal ha nyere enn 2003 må du nok litt opp i pris, og så spørs det jo om du kjøper privat eller hos forhandler. Hvis du kjøper en 2002-2003 modell kan du nok få den til den prisen du tenker.

Endret av Jinta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt liker jeg ikke koreanske biler, men Hyundai Getz er en meget god bil med lite problemer. Svært fornøyde brukere. Tror det kan være et godt valg. 1,2 har jeg hørt er litt svak men helt ok. Finn en med lav km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...