AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 For en times tid siden fikk jeg sikkelig sterke mens smerter og begynte å blø. Har aldri hatt så sterke mens smerter før. Har fått feber og sitter å kaldsvetter. Er dette normalt? Noen tips til hva jeg kan gjøre for å dempe smertene? har sikkelig vondt nederst i magen og i ryggen. gjør vondt å gå, vondt å sitte og litt vondt å ligge. har også vært på do tre ganger (diare)
Gjest Tullepia Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 Mulig du har omgangssyke i tillegg til menstruasjon. Ta en paracet og en ibux (hvis du tåler det), det pleier hjelpe på menssmerter og diare som følge av menstruasjon.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #3 Skrevet 3. mars 2011 Naproxen og Ibux er de beste mot menssmerter. Og varme på magen. Kryp under dyna med en varmeflaske e.l på magen.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 For en times tid siden fikk jeg sikkelig sterke mens smerter og begynte å blø. Har aldri hatt så sterke mens smerter før. Har fått feber og sitter å kaldsvetter. Er dette normalt? Noen tips til hva jeg kan gjøre for å dempe smertene? har sikkelig vondt nederst i magen og i ryggen. gjør vondt å gå, vondt å sitte og litt vondt å ligge. har også vært på do tre ganger (diare) Jeg har det iallefall alltid sånn. Funker med ibux for meg, men bare hvis det tas FØR det blir så jævlig vondt dessverre.
Anaconda Skrevet 3. mars 2011 #5 Skrevet 3. mars 2011 Jeg er veldig plaget selv - har alltid vært det, og jeg sverger til Naproxen. Paracet hjelper ikke meg den døyt. Ibux lindrer, men er langt i fra tilstrekkelig smertedempende til at jeg for eksempel kan bevege meg noe særlig/fungere godt på jobb. Ellers er varmeflaske og evt fosterstilling til god hjelp. Jeg er også plaget med hetetokter som kjennes ut som feber, og smerter nedover bena, og ryggen, men det varierer litt fra gang til gang. Hodepine er også et problem noen ganger. Jeg må bare få si at det er så utroooolig urettferdig at enkelte aldri har hatt merkbare mensplager i det hele tatt...
Anaconda Skrevet 3. mars 2011 #6 Skrevet 3. mars 2011 har også vært på do tre ganger (diare) Hvis du googler "diare ved mensen" får du endel treff så det kan virke som om det er relativt vanlig
Gjest BabyBlue Skrevet 3. mars 2011 #8 Skrevet 3. mars 2011 Hvis dette er noe som varer over tid kan p-piller hjelpe på noe helt ekstremt! Da jeg gikk på marvelon 28 (?), hadde jeg ingen menssmerter og blødde så mye mindre. Det er noen som faktisk blir så dårlige under mensen at de spyr/besvimer og kaldsvetter. Huff... Glad jeg ikke har det helt ekstremt vondt under mensen, men det var i en periode jeg måtte dra hjem fra skolen fordi jeg fikk så vondt under helvetesuka. Men p-piller hjalp meg som sagt veldig =)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå