Gå til innhold

Jobber du hos NAV?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei der.

For noen dager siden fikk jeg et brev fra NAV. Der står det:

Melding om vedtak

INNVILGING AV ARBEIDSAVKLARINGSPENGER

Kravet om arbeidsavklaringspenger er innvilget fra og med 01-03-2011

Kravet er innvilget til og med 29-02-2011

Du har frem til og med 28-02-2011 mottatt arbeidsavklaringspenger etter overgangsreglene. Informasjon om overgangsreglene er sendt deg tidligere. Fra 01-03-11 er du innvilget arbeidsavklaringspenger etter folketrygdloven § 11-13 og har ikke rettigheter etter overgangsreglene. Dette kan medføre endring av dagsats og skatt.

Merk: Arbeidsavklaringspenger innvilges for nevnte periode. Vedtaket innebærer ikke godkjenning av tiltak. Det er godkjenning av aktivitetsplanen og tiltak som styrer varigheten av retten til ytelser. Nav gjør derfor oppmerksom på at denne vedtaksperioden kan bli endret.

Vi ber deg kontrollere de opplysninger som ligger til grunn for vedtaket er korrekte. Lønnet arbeid skal føres på meldekortet. Vi minner om at for sent innkomne meldekort kan føre til trekk i utbetaling av arbeidsavklaringspenger.

Satsene er beregnet ut fra et grunnlag på kr 229215

Grunnsats: kr. 582

Dagsats total: kr. 582

Dette svarer til en ukesats på kr. 2910

Arbeidsavklaringspengene er beregnet etter en minste årsyting på 2 ganger grunnbeløpet i folketrygden. Det er fordi du ikke har hatt inntekter eller har hatt lave inntekter i tiden før arbeidsevnen din ble nedsatt med minst halvparten, jf folketrygdeloven § 11-16 andre leddet.

Tidspunktet da arbeidsevnen din ble redusert med minst halvparten blir kalt beregningstidspunkt.

Beregningstidspunktet er fastsatt til 19-07-2006

Følgende inntekter er registrert:

2005 Inntekt: (sensurert)

2004 Inntekt: (sensurert)

2003 Inntekt: (sensurert)

Skatteopplysninger

Skattetabellnummer: 7100 Skatteprosent: 36 Skattekommune: (sensurert)

Utbetaling blir sent til kontonummer: (sensurert)

Vedtaket er gjort med hjemmel i folketrygdeloven § 11-13

Vedtaket om ytinger er behandlet av NAV forvaltning (fylke sensurert)

(Standard info om meldekort, aktivitetsplikt, klageadgang, ukorrekte opplysninger, vedlegg, innsyn)

Vi håper at du har fått god informasjon fra oss, og at du tar kontakt dersom det er noe som er uklart. Dersom det skjer endringer som kan påvirke dine ytinger, må du straks melde fra til oss.

Vennlig hilsen

NAV

Vedlegg: Orientering om rettigheter og plikter

Jeg har ikke søkt om noe. Faktisk er det nesten et år siden jeg pratet med en saksbehandler hos NAV. Ikke står det noe navn heller, det står bare, "Vennlig hilsen NAV". Så hva er dette? Forrige arbeidsavklaringspenger-runde jeg var gjennom var avtalen at jeg skulle til psykolog en gang i måneden(!). Psykologen var useriøs - han mente at det å se på farger ville kurere angsten min, de første tre-fire gangene jeg var hos han sa jeg nesten ikke et ord heller for han var opptatt med å prate om seg, sitt liv, sine opplevelser. Så det skar seg.

I dette nye vedtaket står det ikke at jeg skal gjennomføre noe eller at jeg... har noe å gjøre. Jeg får bare penger. Uten noe tiltak.

Er dette vanlig? Må jeg gå et helt år før jeg kanskje får prate med noen på NAV igjen?

Bryr dere på NAV dere egentlig om menneskene?

Jeg sliter med angst. Sterk angst. Så sterk at det er en personlighetsforstyrrelse, nærmere bestemt unnvikende personlighetsforstyrrelse.

Jeg har vært gjennom flere tiltak uten at det har ført til noe. Den største grunnen er at NAV har funnet på å slenge meg hit og dit uten å lytte til meg, til hva jeg trenger, til hva jeg mener. Men så er problemet også det at min angst ser man ikke utenpå meg. Jeg er veldig talefør, flink med å ordlegge meg. Jeg er heller ikke frempå, krever ikke. Heller det motsatte, unnskylder at jeg er en byrde for alle...

Så hva er dette? Hvorfor får jeg innvilget et krav jeg ikke har krevd uten noen form for hjelp fra NAV?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lurer da... *bump*

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer fortsatt... :klo: *bump*

AnonymBruker
Skrevet

som det står :

Vi håper at du har fått god informasjon fra oss, og at du tar kontakt dersom det er noe som er uklart. Dersom det skjer endringer som kan påvirke dine ytinger, må du straks melde fra til oss.

Vennlig hilsen

NAV

så ta kontakt med NAV ,de vet vel best( nesten )

AnonymBruker
Skrevet

som det står :

Vennlig hilsen

NAV

så ta kontakt med NAV ,de vet vel best( nesten )

Med den erfaring jeg har med NAV (og som andre her på KG har hatt med de) så er jeg heller skeptisk til de.

Jeg skal dit på onsdag, men hadde satt pris på å få litt info rundt dette før den tid. Slik at jeg slipper å bare sitte der og være en nikkedukke mens de kjører over meg nok en gang. :-/

AnonymBruker
Skrevet

Please..? :trist: *bump*

AnonymBruker
Skrevet

For en idiot du er. Du stoler ikke på NAV, men vil at noen som jobber i NAV her på KG skal svare deg på noe? Hvorfor tror du at det er de "smarte" NAV-ansatte som er på KG?

AnonymBruker
Skrevet

For en idiot du er. Du stoler ikke på NAV, men vil at noen som jobber i NAV her på KG skal svare deg på noe? Hvorfor tror du at det er de "smarte" NAV-ansatte som er på KG?

Helt enig med deg i at jeg er en idiot. Det er altså derfor jeg ber om hjelp... :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

For en tard du er som stiller et sånt spørsmål til noen du har dømt som idiot, er det ikke flaut å smekke seg selv på ræva foran alle som leser hær?

AnonymBruker
Skrevet

Du har hatt aap med overgangsregler i utgangspunktet?

I så fall er disse gått ut nå i mars, og du er ført videre på aap uten overgangsregler. Helt automatisk, trenger ikke søke for det.

AnonymBruker
Skrevet

Du har hatt aap med overgangsregler i utgangspunktet?

I så fall er disse gått ut nå i mars, og du er ført videre på aap uten overgangsregler. Helt automatisk, trenger ikke søke for det.

Hva vil det si egentlig..? :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...