Gå til innhold

Menssmerter og p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Begynte på mercilon pga. sterke mensentrasjonssmerter. De har avtatt smått, men de er fortsatt veldig kraftige, så jeg er litt ubrukelig i de dagene jeg har den. Har ingen bivirkninger på mercilon, men vurderer å skifte til noe sterkere. Er det lurt eller vil smertene bli enda kraftigere da? Hvilke piller skal jeg eventuelt spørre etter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte på mercilon pga. sterke mensentrasjonssmerter. De har avtatt smått, men de er fortsatt veldig kraftige, så jeg er litt ubrukelig i de dagene jeg har den. Har ingen bivirkninger på mercilon, men vurderer å skifte til noe sterkere. Er det lurt eller vil smertene bli enda kraftigere da? Hvilke piller skal jeg eventuelt spørre etter?

Husk at du skal prøve en ny p-pille i minst tre måneder før du kan si noe om virkningene når det gjelder blødninger, smerter osv. Man trenger en innkjøringsperiode.

Hvis plagene ikke gir seg bør du snakke med legen om hva som er det beste alternativet for deg. Minipillen Cerazette gjør for eksempel at mange rett og slett mister menstruasjonen (og dermed også mye av plagene forbundet med den), kunne det vært et alternativ? Snakk med legen, det er det beste. H*n har oftest god oversikt over både de ulike pillene, over erfaringer kvinnelige pasienter gjør seg og over dine behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...