Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal ha noen venninner på besøk, blir vel sånn 5-6 til sammen og bare ha en koselig jentekveld :) Men tenker litt på hva vi kan finne på å spise. Har tenkt på hjemmelaget pizza, taco, pasta bolognese/carbonara osv. sånn som de fleste liker og som er godt til å kose seg med. Men kunne gjerne finnet på noe litt annet, noen som har forslag? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker veldig ofte å ha venninnekvelder der vi lager maten sammen :) Ofte blir det at vi lager tacos hvor vi lager selve krydderet til kjøttdeigen og lefsene selv. Det er knallgodt. Ellers så går det mye i hjemmelaget lasagne, gryter i forskjellige varianter, biff - favoritten er selvsagt Wellington, og så tapas. Tapas er knallbra for da kan alle få noe de liker.

AnonymBruker
Skrevet

tapas, alle tar med en rett hver. Vi hadde det også laget jeg ris, saus, tapaspoteter og salat. stor suksess!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kylling Chutney er utrolig godt og veldig enkelt å lage! ;)

Skrevet

Har laget tapas til en stor gjeng en gang, og det brukte jeg vel to dager på hehe. Men da lagde jeg masse greier. Kjøttboller, kylling og scampi på spyd (hver for seg), tortilla de patatas, svisker med bacon, potetsalat, grønn salat, kyllingsalat osv. Noen som har noen enkle tapasretter :sjenert:

Skrevet (endret)

Tacosuppe eller tropisk kyllingwrapps.. Utrolig godt, og enkelt å lage!

Endret av 9naah
Gjest Nigiria
Skrevet

Har laget sushi noen ganger, pleier å slå bra an. Da kan man også lage noe sammen, f.eks. ha ris ferdig på forhånd, kutte opp alle ingredienser ++, så kan de som vil være med å lage sine egne ruller når de kommer.

Andre forslag: Reker og hvitvin (veldig enkelt :) - tipser om avokado, sitron og vårløk til), hjemmelaget moussaka, tapas er jo lettvint og godt, hjemmelagede hamburgere, wok med tilbehør, og som du selv nevner pizza, taco m.m. slår vel alltid an.

Skrevet

Kylling Chutney er utrolig godt og veldig enkelt å lage! ;)

Har hørt om mango chutney, men hva er kylling chutney?

Tacosuppe eller tropisk kyllingwrapps.. Utrolig godt, og enkelt å lage!

Tacosuppe har jeg faktisk laget før, ikke dumt :) men hva mener du med tropisk kyllingrwaps? hvordan blir de tropisk?

Skrevet

Tropisk kyllingwraps

Du tar å blander tacopulver i en philadelphia ogrinal kremost, og så smørrer du det på taco lefsen. Så hakker du opp diverse tropisk frukt, som mango, avokado, annanas m.m og så har du på sånn ferdig salat kylling i lefsten. Det er utrolig godt!

Fikk lyst på det nå faktisk! :klaske:

• Liker 1
Skrevet

Tropisk kyllingwraps

Du tar å blander tacopulver i en philadelphia ogrinal kremost, og så smørrer du det på taco lefsen. Så hakker du opp diverse tropisk frukt, som mango, avokado, annanas m.m og så har du på sånn ferdig salat kylling i lefsten. Det er utrolig godt!

Fikk lyst på det nå faktisk! :klaske:

Tusen takk for et supert tips! Gjorde min egen vri og brukte kyllingkjøttdeig som jeg stekte sammen med litt hvitløk, ingefær og rød currypasta. Videre brukte jeg mango, avocado, rødløk, cashewnøtter, kremost og fersk korriander. Fantastiks godt! Og kjapt :)

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Kråkesaks, moderator.

Skrevet

hva med pizzasnurrer?

Skrevet

Kjempe kjekt med tapas der alle tar med hver sin(e) ting! Alle får noe de liker, man får masse forskjellig og det er lettvindt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...