Gå til innhold

Er du blodgiver?

Er du blodgiver? (hos Blodbanken)  

1. 1. Er du blodgiver? (hos Blodbanken)

• Ja
      10
    • Nei
      20
    • Har gjort
      1
    • Har lyst
      14

Anbefalte innlegg

Gjest Dolphina
Skrevet

Leste nå at Blodbanken trenger flere givere, så jeg meldt meg jeg.

Har hørt det er sunt og gi blod til og med!

Men gir du blod?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Nei jeg gir ikke blod, men når jeg er færdig med ammeperioden, så melder jeg med sikkert på. :D

Skrevet

Jeg har også lyst! Har meldt meg, hvert inne på tester, men har ikke hørt noe etter det. "Du får ta kontakt hvis du ikke hører fra oss på tre måneder", var beskjeden jeg fikk.

Er det jeg som skal tigge om å få gi, eller burde de være glade for at noen gidder?? :roll:

Skrevet
Jeg har lyst til å gi' date=' men får ikke gitt :([/quote']

care, du gjør sikkert mange andre nyttige ting :Nikke:

:trøste:

Skrevet

Har registrert meg, og tappet en smaksprøve til de. Skulle vært der i disse tider og tappet.

Skrevet

Flau over å si nei, men blodprøver ol er det verste jeg vet. En gang besvimte jeg tilogmed.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Nei gjør ikke det, for jeg får ikke lov :cry: Må ha blodet mitt selv, men jeg ville :wink:

Skrevet
Er det jeg som skal tigge om å få gi' date=' eller burde de være glade for at noen gidder?? :roll:[/quote']

Selvfølgelig er de glade for at noen (mange!) gidder!

Ta kontakt med dem igjen, ikke la være bare fordi en person har gjort en feil slik at du ikke ble kontaktet som du skulle. Tenk på de som trenger blodet ditt...

Jeg er blodgiver, har vært det i fire år. Nå har jeg ikke fått gi på ett halvt år pga utenlandsreise i våres og halsbetennelse når den første karantenen var over, men om ett par uker er det på tide å dra opp til Ullevål igjen.

Skrevet

Synes det er bra at folk stiller opp som blodgivere :) Jeg kan ikke gi såvidt jeg har forstått fordi jeg har piercing. Har også hørt at man må veie over 50 kg for å kunne gi blod (?) og det gjør ikke lille meg.

Skrevet

Det skulle jeg faktisk gjerne ha gjort (selv om jeg har angst for sprøyter - grei måte å komme over det på tenkte jeg...) desverre får jeg ikke lov :(

Skrevet

Jeg har spurt, men får ikke lov jeg heller... :cry:

Skrevet

Dette blir mitt første innlegg i Kvinneguiden!

Jeg er ikke blodgiver, men vil gjerne bli det. Tenker på det hver gang jeg går forbi sykehuset, at NÅ må jeg se å få gjort noe med det.

Men så går tiden, da...

Nei, dette er viktig, så her må det bli full skjerpings!

Skrevet

Jeg vil også være blodgiver, men får heller ikke gjort det.

Skrevet

Jeg har vært blodgiver i over ti år og står også i benmargsregisteret. For meg har dette vært en selvfølge så lenge jeg selv er frisk og har mulighet til det, men det fikk en ekstra betydning da en av mine beste venner fikk leukemi og trengte blod i massevis over en lengre periode. I tillegg trengte han trengte også ny benmarg, men de fant ingen passende donor før det var for sent.

Slutter meg til oppfordringen både om å gi blod og å melde seg som benmargsgiver. Det koster oss så utrolig lite, men betyr så ufattelig mye.

Skrevet

Jeg er ikke blodgiver...

Hva er kriteriene egentlig, siden det er så mange av dere som ikke får lov?

Skrevet
Jeg er ikke blodgiver...

Hva er kriteriene egentlig, siden det er så mange av dere som ikke får lov?

https://www.giblod.no/

Ting som kan spille inn i tillegg til det som står på den siden er:

-lave jernverdier

-om du nettopp har tatt piercing/tatovering osv.

Og kanskje det er ulike kriterier ved de forskjellige sykehusene?

Mener forresten å ha lest en tråd om dette her inne for lenge siden.

Skrevet

Hadde tenkt på det lenge, og etter en oppfordring her på KG meldte jeg meg som blodgiver før jul i fjor. Tre måneder senere kom jeg inn for å ta blodprøver, og i juni fikk jeg endelig gitt min første halvliter! Jeg regner med at det snart er på tide å gi igjen...

Fikk med meg brosjyre om beinmargsregisteret da jeg ga blod, og skal levere skjemaet neste gang jeg gir blod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...