AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 Hei! Gutt på 24 her. Dette høres kanskje sykt ut men jeg er seriøs. Når jeg var rundt 6-12 år (før internettets inntog) var det normalt og ganske gøy med brevvenner. I ungdomsblader man kjøpte kunne man skrive med andre i samme alder, gutter og jenter. Jeg husker dette var kjempegøy da man ble kjent med vilt fremmede og man ble kjent med hverandre ganske godt etterhvert. Kunne sende hverandre ting og bilder osv. Med andre ord var det vel som facebook i dag, bare at det var mer sjarm rundt det hele. Det var personlig, tok tid, dermed var det gøy når brevet endelig kom, og man skrev mye mer enn to kjedelige setninger hver gang. Husker også at ungdommer og voksne også kunne ha brevvenner så det kan jo ikke akkurat ha vært en ren barneaktivitet. Folk må ha hatt et annet forhold og syn på det, enn hva det kanskje er i dag. Uansett lurer jeg på hva folk synes om brevvenner i dag? Er det ikke gøy å utvikle skriveferdighetene sine, lese personlige brev og oppleve gleden av å lage og motta fine brev? Eller bør jeg legge nostalgien fra meg og blindt ta framtiden i hånda og gå med den ned i solnedgangen? Hadde jo vært gøy om det fantes noen sider som tilrettelegger for folk som vil brevveksle. Jaja. Dere synes sikkert jeg er merkelig, men det får bare være! Hilsen, Brevgutten 1
Gjest Anuket Skrevet 2. mars 2011 #2 Skrevet 2. mars 2011 Jeg har brevvenner :D Synes det er kjempekoselig å få brev som ikke er regninger eller andre kjipe beskjeder. Brev er en fin måte å holde kontakten på synes jeg. Akkurat nå har jeg to brevvenner en i USA og en her hjemme i Norge, begge er norske. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #3 Skrevet 2. mars 2011 Brevvenner er koselig. Jeg fikk min første da jeg var rundt 11 år. Besøkte henne noen år senere. Vi hadde kontakt i 15 år. Med familie og barn så ble det borte. Jeg fikk en litt sånn følelse når det gjaldt brevenner da Nettby eksisterte. Fikk kontakt med et par hvor lange brev gikk begge veier. Skikkelig koselig selv om det var elektronisk. Synes ikke FB innbyr til noe sånt. Jeg er sånn at når jeg begynner å skrive så går det bare av seg selv. Jeg skriver om alt og ingenting. Har fått kommentarer her på nett fordi jeg ofte skriver langt. For meg er det lett.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #4 Skrevet 2. mars 2011 Hei Anuket! Så heldig du er! Er dette brevvenner du har holdt kontakten med fra før, eller har du fått kontakt med disse i senere tid? Det hender jeg tenker på de jeg brevvekslet med og jeg har fremdeles alle brevene deres. Lurer på hvor de er i dag! Skulle ønske jeg holdt kontakten og ikke sluttet utover tenårene. Tenk så gøy å vite hva de drev med, om de har utdannet seg, reist, stiftet familie osv. Du er heldig som har noen å skrive med! Ta godt vare på kontakten! Jeg savner det veldig. Hilsen, Brevgutten
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #5 Skrevet 2. mars 2011 Nettet innehar jo så mangt. Er det ingen steder hvor man kan finne brevvenner? Trenger jo faktisk ikke å være fysiske brev, men en mail duger.
Gjest Heloise Skrevet 2. mars 2011 #6 Skrevet 2. mars 2011 Hadde det ikke vært for at jeg ofte får total skrivesperre, så hadde jeg gjerne prøvd å få brevenner nå Hadde to da jeg var 11-12 år ca., en gutt i Sverige og en jente i Norge. Det dabbet av da det ble problemer i hjemmet og flytting, desverre.
Gjest Anuket Skrevet 2. mars 2011 #7 Skrevet 2. mars 2011 Hei Anuket! Så heldig du er! Er dette brevvenner du har holdt kontakten med fra før, eller har du fått kontakt med disse i senere tid? Det hender jeg tenker på de jeg brevvekslet med og jeg har fremdeles alle brevene deres. Lurer på hvor de er i dag! Skulle ønske jeg holdt kontakten og ikke sluttet utover tenårene. Tenk så gøy å vite hva de drev med, om de har utdannet seg, reist, stiftet familie osv. Du er heldig som har noen å skrive med! Ta godt vare på kontakten! Jeg savner det veldig. Hilsen, Brevgutten Hun ene kjenner jeg fra barneskolen men hun bor i USA for tiden, og begge to elsker brev, så vi skriver til hverandre ganske ofte. Hun andre ble jeg kjent med på leirskolen i 7 klasse og har vært brevvenner siden. Jeg var medlem av letternet en periode, men fikk aldri begynt på det. Der har du masse muligheter, du kan få brevvenner fra hele verden, sjekk ut hjemmesiden deres. De sender deg en rekke navn og så plukker du ut den du synes virker ok og skriver brev - noen ganger får du svar andre ganger ikke
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #8 Skrevet 2. mars 2011 Takk for tipset! Skal sjekke det ut nå straks! Hilsen, Brevgutten
Gjest stillness Skrevet 2. mars 2011 #9 Skrevet 2. mars 2011 Jeg savner også det å få brev.Husker jeg hadde flere,blant annet en jente fra danmark,men mistet kontakten med henne.Det var utrolig spennende hver gang det dumpet et brev ned i postkassen Prøvde å registre meg på en sånn type brevvennside på nettet,men der var det mest eklinger som svarte.Ha ha.Mulig det var en litt useriøs side. De fleste jeg har skrevet med i voksen alder vil bare skrive email eller chatte på msn.Koselig nok det,men er liksom ikke det samme som når man fikk brev i postkassen.Har mistet kontakten med de fleste og det er synd.Virker nesten som folk ikke har tid eller ork for den del,men man trenger jo ikke å skrive ofte om man ikke vil. Så du er ikke alene TS.Savner det jeg også
MissStiles Skrevet 2. mars 2011 #10 Skrevet 2. mars 2011 Jeg har også brevvenner. Enten er det venner som bor langt unna meg eller i et annet land. Eller folk jeg blitt kjent via nettet og skriver brev med. Utrolig koselig. Til og med brevvenner med et par fra KG.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #11 Skrevet 2. mars 2011 Hei! Gutt på 24 her. Dette høres kanskje sykt ut men jeg er seriøs. Når jeg var rundt 6-12 år (før internettets inntog) var det normalt og ganske gøy med brevvenner. I ungdomsblader man kjøpte kunne man skrive med andre i samme alder, gutter og jenter. Jeg husker dette var kjempegøy da man ble kjent med vilt fremmede og man ble kjent med hverandre ganske godt etterhvert. Kunne sende hverandre ting og bilder osv. Med andre ord var det vel som facebook i dag, bare at det var mer sjarm rundt det hele. Det var personlig, tok tid, dermed var det gøy når brevet endelig kom, og man skrev mye mer enn to kjedelige setninger hver gang. Husker også at ungdommer og voksne også kunne ha brevvenner så det kan jo ikke akkurat ha vært en ren barneaktivitet. Folk må ha hatt et annet forhold og syn på det, enn hva det kanskje er i dag. Oi, du må ikke slutte med dette. De fleste av oss får da bare vinduskonvolutter i posten. Jeg har vert en ivrig brevskriver,og hadde brevvenner i ungdommen. Jeg holdt kontakt med slekten osv. Jeg fortsatte å skrive etter internett kom,men dabbet av hos meg også. Ikke mye moro å skrive brev, når det tikker inn en mld på tlf noen dager etter,hvor det står:Takk for brev! Ser selv jeg har "mistet" skriften min. Jeg tror ikke jeg er alene om det. Vi bruker jo nettet til alt. Folk har jo sluttet med julekort også,jeg tviholder på den tradisjonen. De sender en tekstmld eller en mail. De sender invitasjoner pr.mail eller tlf,det er forventet å være tilgjenelig hele tiden. Så jeg oppfordrer deg til å fortsette med dette. Nei,det er ikke bare noe barn driver med. Det er flere eldre som har fortsatt å skrive med sine brevvenner siden barndommen. De bruker brev,mange av de har ikke lært seg nett. Uansett lurer jeg på hva folk synes om brevvenner i dag? Er det ikke gøy å utvikle skriveferdighetene sine, lese personlige brev og oppleve gleden av å lage og motta fine brev? Eller bør jeg legge nostalgien fra meg og blindt ta framtiden i hånda og gå med den ned i solnedgangen? Hadde jo vært gøy om det fantes noen sider som tilrettelegger for folk som vil brevveksle. Jaja. Dere synes sikkert jeg er merkelig, men det får bare være! Hilsen, Brevgutten
Xaphan Skrevet 2. mars 2011 #12 Skrevet 2. mars 2011 Jeg har en brevvenn som sitter i fengsel i USA. Sjekk ut writeaprisoner.com, så kan du både få deg en brevvenn og gjøre dagen til noen lysere.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #14 Skrevet 3. mars 2011 Hei Xaphan! Det visste jeg ikke! Har utrolig lyst til å gjøre det, men er litt skeptisk til om... Ja, hvis personen er ustabil og en gang slipper ut og får lyst til å oppsøke sin norske brevvenn og partere han eller noe... Hehe, det er nok forhåpentligvis liten sjans for det, hadde vært utrolig gøy å skrive med noen i USA! Om de sitter i fengsel må det jo som du sier, være et lyspunkt i hverdagen deres! Har du mange brevvenner FrkFotball? Hilsen, Brevgutten
Xaphan Skrevet 3. mars 2011 #15 Skrevet 3. mars 2011 Det står på "profilen" deres hvilken forbrytelse de har begått, så da kan du prøve å holde deg unna massemorderne, hehe.
Gjest Anuket Skrevet 3. mars 2011 #16 Skrevet 3. mars 2011 Hei Xaphan! Det visste jeg ikke! Har utrolig lyst til å gjøre det, men er litt skeptisk til om... Ja, hvis personen er ustabil og en gang slipper ut og får lyst til å oppsøke sin norske brevvenn og partere han eller noe... Hehe, det er nok forhåpentligvis liten sjans for det, hadde vært utrolig gøy å skrive med noen i USA! Om de sitter i fengsel må det jo som du sier, være et lyspunkt i hverdagen deres! Har du mange brevvenner FrkFotball? Hilsen, Brevgutten tenkte noe av det samme
FrkFotball Skrevet 3. mars 2011 #17 Skrevet 3. mars 2011 Har du mange brevvenner FrkFotball? Hilsen, Brevgutten Hadde når eg var yngre.. ingen no.
martler Skrevet 29. juni 2012 #18 Skrevet 29. juni 2012 Heei : -D Endelig flere enn meg som savner, og ikke minst husker det å ha en brevvenn! Har søkt internett rundt for å finne en mulighet til å få en brevvenn igjen.. Jeg kunne gjerne ha tenkt meg en brevvenn nå : -)
Gjest finurlig Skrevet 29. juni 2012 #19 Skrevet 29. juni 2012 Har ei venninne som jeg har brevvekslet med i flere år. Vi ringes og tekster ofte, men det er ekstra koselig når brevet dumper ned i postkassa Og hun er veldig glad i å bruke klistremerker i alle former og fasonger, får meg alltid til å smile
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå