Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i det siste tenkt litt på min egen økonomi, og hva jeg tjener. Jeg jobber jo litt mere enn en medel svenson, men jeg tjener 1mill i året. Nå som jeg er vant til den inntekten syns jeg det er lite. En del av min fornuft sier at jeg burde skamme meg over å ha en slik holdning med min inntekt. Men gårdigheten er en raring som kommer å trenger seg på.

Hva gjør dere andre med inntekten deres når dere vil ha mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye vil ha mer.... :roll:

Hadde jeg visst svaret på det der, hadde jeg vært rikere..

Det eneste jeg har gjort er å ha to jobber, kjøre doble skift så ofte som mulig, og generellt jobbe ræva av meg. Men som regel har det skyldtes lidenskap og lojalitet/ansvarsfølelse mer enn ønske om mer inntekt. Inntekt slår ikke muligheten til å tilbringe mer enn 45 våkne minutter i døgnet med min elskede.

• Liker 1
Gjest Rampunge
Skrevet

Skriver en bok. Men jeg har ikke kommet så høyt opp på grådighetsskalaen ennå.

Gjest D.O.A.
Skrevet

Når man vil ha mer?

Enten får man bytte jobb, be om lønnsøkning, jobbe enda mer, vinne i lotto, etterutdanne seg for å få en enda bedre jobb eller så får man forsøke å være fornøyd med det man har.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS: Jeg har studert metodene litt, det ser ut som at en slu måte å gjøre det på er å gjøre bedriften mere avhengig av seg selv i første omgang, også etterhvert som de ser at du er viktigere enn før så ber man om mere penger for å bære dette ansvaret videre. Fordi det er jo både ansvar å jobb knyttet til å være viktig i en bedrift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...