AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 Jeg har i det siste tenkt litt på min egen økonomi, og hva jeg tjener. Jeg jobber jo litt mere enn en medel svenson, men jeg tjener 1mill i året. Nå som jeg er vant til den inntekten syns jeg det er lite. En del av min fornuft sier at jeg burde skamme meg over å ha en slik holdning med min inntekt. Men gårdigheten er en raring som kommer å trenger seg på. Hva gjør dere andre med inntekten deres når dere vil ha mer?
kaprifolen Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 Mye vil ha mer.... Hadde jeg visst svaret på det der, hadde jeg vært rikere.. Det eneste jeg har gjort er å ha to jobber, kjøre doble skift så ofte som mulig, og generellt jobbe ræva av meg. Men som regel har det skyldtes lidenskap og lojalitet/ansvarsfølelse mer enn ønske om mer inntekt. Inntekt slår ikke muligheten til å tilbringe mer enn 45 våkne minutter i døgnet med min elskede. 1
Gjest Rampunge Skrevet 3. mars 2011 #3 Skrevet 3. mars 2011 Skriver en bok. Men jeg har ikke kommet så høyt opp på grådighetsskalaen ennå.
Gjest D.O.A. Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 Når man vil ha mer? Enten får man bytte jobb, be om lønnsøkning, jobbe enda mer, vinne i lotto, etterutdanne seg for å få en enda bedre jobb eller så får man forsøke å være fornøyd med det man har. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #5 Skrevet 3. mars 2011 TS: Jeg har studert metodene litt, det ser ut som at en slu måte å gjøre det på er å gjøre bedriften mere avhengig av seg selv i første omgang, også etterhvert som de ser at du er viktigere enn før så ber man om mere penger for å bære dette ansvaret videre. Fordi det er jo både ansvar å jobb knyttet til å være viktig i en bedrift.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå