Gjest ida21 Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 Hei, Jeg trenger hjelp! Jeg vil ha bedre hud, men blir rett å slett forvirret av å lese om alle hudpleie seriene. Jeg har sensitiv blandingshud med endel kviser. Jeg kan fort bli tørr, men er litt fet hud i tsonen. Jeg har også litt store porer. Jeg lurer derfor på om noen av dere kan anbefale meg et hudpleie merke, både dyre og billige. Skriv gjerne hvorfor du anbefaler merket. P.S jeg er 21 år.
Tullepia Skrevet 2. mars 2011 #2 Skrevet 2. mars 2011 Gå på apoteket og spør om de har noe de vil anbefale for sensitiv og uren hud. Rensemelk og rensevann er bra, for da slipper du å skylle med så mye vann (som får huden til å bli tørr). Såper bør du i hvertfall unngå. Bruk alltid fuktighetskrem, gjerne en tilpasset uren hud. Du kan også få spesielle kremer som virker mot kviser på apoteket (eller du kan få resept på sterkere kremer av fastlegen/hudlege). Andre tips er: - unngå matprodukter du tror du reagerer på (særlig chips og øl pleier være problematisk for mange). - smør huden innenfra med avocado og usaltede nøtter (inneholder sunne fettoljer) - rengjør kosmetikk-svamper og koster etter bruk
Mamaloco Skrevet 2. mars 2011 #3 Skrevet 2. mars 2011 Ta deg en tur innom en hudpleiesalong, helst en du vet at har erfarne hudpleiere/hudterapeuter. De vil gjøre en hudanalyse på deg og anbefale deg produkter ut ifra den, da blir det produkter som er helt tilpasset din hud. Da blir det gjerne produkter de selger, som ofte er ganske dyre, men jeg vet at mange av merkene de bruker er av skikkelig kvalitet. De vil også hjelpe deg med å finne en hudpleie prosedyre som passer for akkurat deg Ellers så stikker du innom apoteket og ber dem om å anbefale deg produkter til din hud. Unngå såpe i ansiktet helt, drikk mye vann og smør huden innenfra, som Tullepia sier Pass også på å ikke gnikk og gnu overdrevent når du renser huden din, spesielt i øyepartiet.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 Jeg anbefaler Matis. Eneste merket jeg har prøvd som er for sensitiv hud som samtidig holder mine kviser i sjakk. De fleste hudserier mot kviser er gjerne for kraftige for sensitiv hud, og hudserier mot sensitiv hud er gjerne for fet og gir flere kviser. Matis er bra balansert! Dra til en hudpleiesalong og be om prøver til din hud.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå