AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 Jeg er slutten av tjue årene og er opprinnelig fra et krigsherjet land. Vi måtte flykte det landet da jeg var omtrent 8 år og har bodd i mange forskjellige land siden. Nå har jeg bodd i Norge i åtte år. Det føles ikke riktig å kalle mitt opprinnelsesland mitt hjem. For jeg tror neppe jeg ville følt meg hjemme der, i og med jeg ikke har noen personlig tilknyting der. Jeg har ikke altfor mange venner eller noen familie i Norge, men er det eneste stedet jeg har bodd sammenhengende 8 år i løpet av de siste 20 årene i mitt liv. Men jeg kan ikke se meg bo her resten av livet, heller. Har planer om å studere i utlandet til neste år, og kan tenke meg å slå meg ned det landet etter studiene også. Men hvor i all verden kan jeg kalle hjem?
LissiN Skrevet 2. mars 2011 #2 Skrevet 2. mars 2011 Hjemme er ikke nødvendigvis en adresse. Men heller der man føler seg hjemme!
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #3 Skrevet 2. mars 2011 Hjemme er ikke nødvendigvis en adresse. Men heller der man føler seg hjemme! Det er jo nettopp det jeg også mener. Jeg føler liksom ikke hjemme noen steder. Kanskje litt, i Norge, men når jeg tenker på hvor ensom jeg føler meg og hvor mye jeg mistrives og hvorfor jeg egentlig kom til Norge til å begynne med, føles det ikke riktig hjemme heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå