Gå til innhold

Drivstoff prisene...


Gjest Bjørn82

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørn82

Nå er drivstoffprisene nådd nye høyder. Jeg merker selv at dette får innvirkning på økonomien, samtidig så er ikke statens regulativ for KM godtgjørelse regulert i forhold til dette, så de som kjører på denne godtgjørelsen taper nå mer en de vanligvis gjør.

http://www.dn.no/energi/article2094665.ece

Hvordan virker drivstoffprisene inn på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merker lite og ingenting privat. Ser jo at literprisen ved pumpen er høyere, men for tiden kjører jeg bil i snitt kanskje to ganger i uken, så det har bare blitt én fylling etter at ting begynte å ta av i araberstatene og oljeprisen gikk i taket.

Hører desto mer til det på jobb, hvor vi bruker store mengder drivstoff som er tilnærmet avgiftsfritt og således har en prisutvikling som ligger mye tettere mot oljeprisen. Vi har dermed fått drivstoffutgiftene doblet på få år, i samme periode har prisingen vår ut til kunde kun økt med ca 10-20 % samtidig som en regelendring fratok oss en del av kundevolumet, så vi er ikke lenger den overskuddsmaskinen vi har vært tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Jeg selv kjører endel bil både i jobbsammenheng og privat. Ofte kjører jeg relativt lange strekkninger. Så det går allefall 200liter med drivstoff pr. mnd

Så jeg selv har fått merke at drivstoffprisene er blitt ugunstige for økonomien. Det sies jo at bensinprisene er så rimelige i Norge og at vi ikke skal klage. Men jeg klager likevell fordi dette er en av mange utgiftsposter tilknyttet bil som bare blir dyrere og dyrere, mens jeg synes kollektivtilbudene utenfor Oslo blir bare dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker det..... Har en liten stilling som er spredt over 5 dager. Bor akkurat for nærme jobben til at jeg får noe skattefradrag for reiseutgiftene.

Pga sykdom er jeg avhenig av å kjøre egen bil fordi det blir for mye gåing ved bruk av kollektivtransport. -Det er vel straffen for å bo fredelig og rolig på landet ;)

Ikke har jeg råd til en ny, økonomisk bil heller. Så min gamle bil bruker 98 bensin og på småkjøring til jobben, bruker den rundt 1 liter på mila, cirka.

Bensin koster meg cirak lønna for en 1/2 time hver dag. Og nå jeg jobber 4 timer hver dag, så synes jeg det er mye.

Tidligere hadde jeg en jobb som var litt lengre unna, det var mens bensin kostet under 10,- likevel bruker jeg nå mer på den ukentlige fyllingen enn før.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bilen minst mulig..

Kjører de turene jeg må kjøre og prøver å planlegge utflukter så jeg kan slå flere fluer i en smekk når jeg først kjører.

Blir ikke mange bilturene hjem med disse drivstoffprisene :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker ikke så veldig stor forskjell, kjører rundt ca 20000 i året.

Men skjønner at prisene spesielt går ut over pendlere, jobber på bensinstasjon så har fått en del refs for prisene (fra uvitende kunder, jeg kan des verre ikke gjøre noe med prisene)..

Prisene er jo steget pga urolighetene, og prisen ligger på ca samme nivå i Sverige.

Så klart, bensinstasjonene kan drive priskrig osv, men det er stort sett kun for å trekke kunder til butikken. Bensinstasjonene tjener ikke stort på kun å selge drivstoff, det meste går i avgifter, transport osvosv..

Men for de som ikke viste det, så har Norge de billigste drivstoffprisene i Europa i forhold til inntekt! Trøst dere med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker ikke så veldig stor forskjell, kjører rundt ca 20000 i året.

Men skjønner at prisene spesielt går ut over pendlere, jobber på bensinstasjon så har fått en del refs for prisene (fra uvitende kunder, jeg kan des verre ikke gjøre noe med prisene)..

Prisene er jo steget pga urolighetene, og prisen ligger på ca samme nivå i Sverige.

Så klart, bensinstasjonene kan drive priskrig osv, men det er stort sett kun for å trekke kunder til butikken. Bensinstasjonene tjener ikke stort på kun å selge drivstoff, det meste går i avgifter, transport osvosv..

Men for de som ikke viste det, så har Norge de billigste drivstoffprisene i Europa i forhold til inntekt! Trøst dere med det..

Men så er jo Norge et av de land i Europa som er lengst samtidig som infrastrukturen er relativt forfallen. Så en vi normenn må vel også kjøre mye mer enn de fleste i Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker svært lite til det, foruten at jeg har notert meg økte billettpriser for kollektivtransporten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrer at liter prisen har økt, men bryr meg ikke noe særlig. Bilen er mitt kontor så drivstoff må jeg ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bilen veldig lite. Mannen kjører den hverdag, vi merker ikke så mye. Bor sentralt, jeg tar mye buss også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker egentlig ikke at bensinprisen har blitt vanvittig høy. Jeg og samboeren pendler ca 70 km daglig, men vi kjører utelukkende sammen. Når vi da i tillegg får pendlertilskudd fra jobben og får en god del i pendlerfradrag så kommer vi faktisk ganske gunstig ut av det sammenlignet med hva ganske mange andre gjør. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som lidenskapelig fotgjenger, merker jeg at jeg sparer mer og mer penger, jo dyrere diesel og bensin blir. Heller ikke blir jeg som ikkerøyker ruinert av den årlige lighterfyllinga...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er drivstoffprisene nådd nye høyder. Jeg merker selv at dette får innvirkning på økonomien, samtidig så er ikke statens regulativ for KM godtgjørelse regulert i forhold til dette, så de som kjører på denne godtgjørelsen taper nå mer en de vanligvis gjør.

http://www.dn.no/energi/article2094665.ece

Hvordan virker drivstoffprisene inn på deg?

Er mere bevisst på bilkjøring. Min inntekt stiger ikke i takt med alt som stiger. Bensin,mat,strøm osv.

Jeg går veldig mye,men tar buss da jeg må.

Desverre, så går det ikke så mye busser. Jeg må eks ta buss til postkontor, d vi ikke har post i butikk. Ikke er det billigere å ta buss for meg heller,men sparer en stor fylling på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Mannen min har firmabil og gratis drivstoff, min bil står mye i garasjen da jeg velger å spasere eller sykle til jobb.

Når ungene låner bilen så fyller de som regel drivstoff - dermed merker jeg veldig lite til de høye prisene annet enn når jeg leser aviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har stor SUV, og merker bensinprisene tildels godt. Bil må en ha her og, for å komme seg hit og dit med unger, handling, osv.

Synes det er forferdelig at prisene skal gå så mye opp, når man tenker på hvor mye Norge har!(bare av penger på bok og bl.a olje:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker ikke stort til det. Fyller ca. en tank i mnd, som vanlig. Deilig med diesel og bil med lavt forbruk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pendler 80 km hver da, så den svir ja :(

140 km her. Minst!

Har 70 km hver vei til/fra jobb, og så kommer bringing av unger til/fra trening oppå det igjen.

Kjører vel 200 km om dagen.

Den svir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...