Gjest B T Johansen Skrevet 4. mars 2011 #81 Skrevet 4. mars 2011 Maa nok si Kyllingstuntet personlig....ja ja.
Fanderay Skrevet 4. mars 2011 #83 Skrevet 4. mars 2011 Jeg husker Challenger-ulykken, den knallblå himmelen og den hvite røykskyen og at det var en lærerinne med på turen. Husker også at kong Olav døde, husker at jeg kom inn på kjøkkenet om morgenen og det var det første mamma fortalte meg. Og jeg husker gulf-krigen, og at jeg ventet på en pakke da som jeg var veldig redd for ikke ville komme frem. Så husker jeg 9/11, jeg var på jobb da det skjedde og hørte bare en masse rykter om det hele til jeg kom hjem og sambo satt fjetret foran tvn. Husker Tsunamien, fordi jeg kjenner noen som mistet noen. Og så husker jeg endel fredspriser, av den ikke-flaue sorten, f.eks Dalai Lama og mor Theresa, og nå kom jeg på at jeg husker at mor Theresa døde og jeg husker studentopprøret i Kina.
Gjest Valiant Skrevet 5. mars 2011 #84 Skrevet 5. mars 2011 (endret) jeg husker at jeg begynte og grine når jeg fikk vite at Kong Olav var død Til den dag i dag kan jeg ikke helt forstå hvorfor jeg gjorde det. Endret 5. mars 2011 av Valiant 1
fjellmo Skrevet 5. mars 2011 #86 Skrevet 5. mars 2011 jeg husker at jeg begynte og grine når jeg fikk vite at Kong Olav var død Til den dag i dag kan jeg ikke helt forstå hvorfor jeg gjorde det. Husker når Kåre Willoch var statsminister og måtte avtre som følge av å ha stilt kabinettsspørsmål, etter å ha fått stortingsflertallet mot seg. Husker at jeg løp inn på soverommet og hikstgråt fordi de hadde hvert så slemme mot den gammle mannen . Må i dag 25 år etter undre meg over hvor gammel jeg den gang synes han var. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2011 #87 Skrevet 5. mars 2011 Husker når Kåre Willoch var statsminister og måtte avtre som følge av å ha stilt kabinettsspørsmål, etter å ha fått stortingsflertallet mot seg. Husker at jeg løp inn på soverommet og hikstgråt fordi de hadde hvert så slemme mot den gammle mannen . Må i dag 25 år etter undre meg over hvor gammel jeg den gang synes han var. Ohh... Kåre Willoch. Jeg er ingen høyre-ivrer, men er det en politiker jeg har respekt for er det han. 1
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2011 #88 Skrevet 5. mars 2011 Nyhetsaker som har gjort inntrykk på meg: Norge invadert av Tyskland Egentlig også når det ble kjent hva som skjedde i konsentrasjonsleirene Og hva som etter mitt syn er den største nyhetsaken av alle gjennom alle tider: Første menneske på månen. Det er ikke noe menneskene har gjort eller som har skjedd med menneske som kommer opp mot det.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #89 Skrevet 9. mars 2011 To smaa nisser staar og pisser paa vaar kjere statsminister Kaare Willoch heter han og han er en ska-llet mann !
Gjest mari Skrevet 9. mars 2011 #90 Skrevet 9. mars 2011 Den første nyhetssaken jeg husker, og som jeg aldri kommer til å glemme, er baneheia-saken. Jeg var bare 8 år da, og jeg hadde sett litt av det på nyhetene i stua før foreldrene mine slo av tven (de ville ikke jeg skulle se på det). Men jeg har husket det siden. Jeg skjønte nok ikke alt som hadde skjedd, bare at to jenter var blitt kidnappet og drept. Men jeg tenkte mye på det, både da og mange ganger senere. Ellers så husker jeg jo selvfølgelig nine/elleven. Og da det var gisseldrama på en barneskole i russland. Det opptok meg også, selv om jeg var veldig ung. Tror jeg gikk i 4.klasse da. Og så kommer jeg neppe til å glemme hun Natascha Kampusch (måtte google stavemåten).
Anglofil Skrevet 9. mars 2011 #91 Skrevet 9. mars 2011 (endret) * Scandinavian Star-ulykken. Jeg var fire år den gang, men jeg husker den veldig godt. * Da Diana ble drept. * 11. september * Baneheia-drapene * Orderud-saken * Tsunamien i Thailand * Åsta-ulykken * London-bombene * Propanvognene på Lillestrøm som var minutter fra å eksplodere, samme året som Åsta-ulykken. * De løpske godsvognene ved Oslo S. * Da det ble rød-grønt-flertall i 2005. * Jordskjelvet i Kobe i 1995 * Gassangrepet i Tokoys undergrunn, også i 1995, anrettet av Aum Shinrikyo-sekten. Mvh Yvonne Endret 10. mars 2011 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #92 Skrevet 10. mars 2011 To smaa nisser staar og pisser paa vaar kjere statsminister Kaare Willoch heter han og han er en ska-llet mann ! HA HA HO HO
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #93 Skrevet 16. mars 2011 Den første nyhetssaken jeg husker er da Berlin-muren falt. Jeg skjønte jo ikke så mye av bakgrunnen, men jeg husker mine foreldres reaksjoner og skjønte at det var stort.
Gjest Miam Skrevet 16. mars 2011 #94 Skrevet 16. mars 2011 Tror det blir lenge til vi glemmer det som skjedde/skjer i Japan akkurat nå... Stakkars folk.
Gjest Mynona83 Skrevet 16. mars 2011 #95 Skrevet 16. mars 2011 Tror det blir lenge til vi glemmer det som skjedde/skjer i Japan akkurat nå... Stakkars folk. Ja, det hadde jeg tenkt å skrive og. Helt forferdelig.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2011 #96 Skrevet 17. mars 2011 * Scandinavian Star-ulykken. Jeg var fire år den gang, men jeg husker den veldig godt. * Da Diana ble drept. * 11. september * Baneheia-drapene * Orderud-saken * Tsunamien i Thailand * Åsta-ulykken * London-bombene * Propanvognene på Lillestrøm som var minutter fra å eksplodere, samme året som Åsta-ulykken. * De løpske godsvognene ved Oslo S. * Da det ble rød-grønt-flertall i 2005. * Jordskjelvet i Kobe i 1995 * Gassangrepet i Tokoys undergrunn, også i 1995, anrettet av Aum Shinrikyo-sekten. Mvh Yvonne øhhh. du mener når diana døde i en bilulykke?
fjellmo Skrevet 17. mars 2011 #97 Skrevet 17. mars 2011 øhhh. du mener når diana døde i en bilulykke? he he det samme tenkte jeg 1
Anglofil Skrevet 17. mars 2011 #98 Skrevet 17. mars 2011 øhhh. du mener når diana døde i en bilulykke? Ja? Hun ble drept i den ulykken, så jeg ser ikke helt poenget ditt. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2011 #99 Skrevet 17. mars 2011 Ja? Hun ble drept i den ulykken, så jeg ser ikke helt poenget ditt. Mvh Yvonne Poenget mitt er at å dø og å bli drept ikke nødvendigsvis det samme. Om man blir drept dør man, men likheten går ikke andre veien. Når du sier ble drept tenker jeg med en gang på mord. 2
Anglofil Skrevet 17. mars 2011 #100 Skrevet 17. mars 2011 Poenget mitt er at å dø og å bli drept ikke nødvendigsvis det samme. Om man blir drept dør man, men likheten går ikke andre veien. Når du sier ble drept tenker jeg med en gang på mord. Vel, det går an å si det, og etter litt søk så er ikke jeg den eneste som bruker det uttrykket. Uansett, jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt ser problemet, jeg gidder ikke å kverulere på dette. Mvh Yvonne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå