Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest B T Johansen
Skrevet

Maa nok si Kyllingstuntet personlig....ja ja.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker Challenger-ulykken, den knallblå himmelen og den hvite røykskyen og at det var en lærerinne med på turen.

Husker også at kong Olav døde, husker at jeg kom inn på kjøkkenet om morgenen og det var det første mamma fortalte meg.

Og jeg husker gulf-krigen, og at jeg ventet på en pakke da som jeg var veldig redd for ikke ville komme frem.

Så husker jeg 9/11, jeg var på jobb da det skjedde og hørte bare en masse rykter om det hele til jeg kom hjem og sambo satt fjetret foran tvn.

Husker Tsunamien, fordi jeg kjenner noen som mistet noen.

Og så husker jeg endel fredspriser, av den ikke-flaue sorten, f.eks Dalai Lama og mor Theresa, og nå kom jeg på at jeg husker at mor Theresa døde og jeg husker studentopprøret i Kina.

Gjest Valiant
Skrevet (endret)

jeg husker at jeg begynte og grine når jeg fikk vite at Kong Olav var død

Til den dag i dag kan jeg ikke helt forstå hvorfor jeg gjorde det.

Endret av Valiant
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ellers vil jeg seff si 9/11 , Kursk....

Skrevet

jeg husker at jeg begynte og grine når jeg fikk vite at Kong Olav var død

Til den dag i dag kan jeg ikke helt forstå hvorfor jeg gjorde det.

Husker når Kåre Willoch var statsminister og måtte avtre som følge av å ha stilt kabinettsspørsmål, etter å ha fått stortingsflertallet mot seg.

Husker at jeg løp inn på soverommet og hikstgråt fordi de hadde hvert så slemme mot den gammle mannen :fnise: .

Må i dag 25 år etter undre meg over hvor gammel jeg den gang synes han var. :fnise:

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Husker når Kåre Willoch var statsminister og måtte avtre som følge av å ha stilt kabinettsspørsmål, etter å ha fått stortingsflertallet mot seg.

Husker at jeg løp inn på soverommet og hikstgråt fordi de hadde hvert så slemme mot den gammle mannen :fnise: .

Må i dag 25 år etter undre meg over hvor gammel jeg den gang synes han var. :fnise:

Ohh... Kåre Willoch. Jeg er ingen høyre-ivrer, men er det en politiker jeg har respekt for er det han.

  • Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Nyhetsaker som har gjort inntrykk på meg:

Norge invadert av Tyskland

Egentlig også når det ble kjent hva som skjedde i konsentrasjonsleirene

Og hva som etter mitt syn er den største nyhetsaken av alle gjennom alle tider:

Første menneske på månen. Det er ikke noe menneskene har gjort eller

som har skjedd med menneske som kommer opp mot det.

AnonymBruker
Skrevet

To smaa nisser

staar og pisser

paa vaar kjere statsminister

Kaare Willoch heter han

og han er en ska-llet mann !

Skrevet

Den første nyhetssaken jeg husker, og som jeg aldri kommer til å glemme, er baneheia-saken. Jeg var bare 8 år da, og jeg hadde sett litt av det på nyhetene i stua før foreldrene mine slo av tven (de ville ikke jeg skulle se på det). Men jeg har husket det siden. Jeg skjønte nok ikke alt som hadde skjedd, bare at to jenter var blitt kidnappet og drept. Men jeg tenkte mye på det, både da og mange ganger senere.

Ellers så husker jeg jo selvfølgelig nine/elleven. Og da det var gisseldrama på en barneskole i russland. Det opptok meg også, selv om jeg var veldig ung. Tror jeg gikk i 4.klasse da. Og så kommer jeg neppe til å glemme hun Natascha Kampusch (måtte google stavemåten).

Skrevet (endret)

* Scandinavian Star-ulykken. Jeg var fire år den gang, men jeg husker den veldig godt.

* Da Diana ble drept.

* 11. september

* Baneheia-drapene

* Orderud-saken

* Tsunamien i Thailand

* Åsta-ulykken

* London-bombene

* Propanvognene på Lillestrøm som var minutter fra å eksplodere, samme året som Åsta-ulykken.

* De løpske godsvognene ved Oslo S.

* Da det ble rød-grønt-flertall i 2005.

* Jordskjelvet i Kobe i 1995

* Gassangrepet i Tokoys undergrunn, også i 1995, anrettet av Aum Shinrikyo-sekten.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

To smaa nisser

staar og pisser

paa vaar kjere statsminister

Kaare Willoch heter han

og han er en ska-llet mann !

HA HA HO HO :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Den første nyhetssaken jeg husker er da Berlin-muren falt. Jeg skjønte jo ikke så mye av bakgrunnen, men jeg husker mine foreldres reaksjoner og skjønte at det var stort.

Skrevet

Tror det blir lenge til vi glemmer det som skjedde/skjer i Japan akkurat nå... Stakkars folk.

Gjest Mynona83
Skrevet

Tror det blir lenge til vi glemmer det som skjedde/skjer i Japan akkurat nå... Stakkars folk.

Ja, det hadde jeg tenkt å skrive og. Helt forferdelig.

Gjest Gjest
Skrevet

* Scandinavian Star-ulykken. Jeg var fire år den gang, men jeg husker den veldig godt.

* Da Diana ble drept.

* 11. september

* Baneheia-drapene

* Orderud-saken

* Tsunamien i Thailand

* Åsta-ulykken

* London-bombene

* Propanvognene på Lillestrøm som var minutter fra å eksplodere, samme året som Åsta-ulykken.

* De løpske godsvognene ved Oslo S.

* Da det ble rød-grønt-flertall i 2005.

* Jordskjelvet i Kobe i 1995

* Gassangrepet i Tokoys undergrunn, også i 1995, anrettet av Aum Shinrikyo-sekten.

Mvh Yvonne :heiajente:

øhhh. du mener når diana døde i en bilulykke?

Skrevet

øhhh. du mener når diana døde i en bilulykke?

he he det samme tenkte jeg ;)

  • Liker 1
Skrevet

øhhh. du mener når diana døde i en bilulykke?

Ja? Hun ble drept i den ulykken, så jeg ser ikke helt poenget ditt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Gjest
Skrevet

Ja? Hun ble drept i den ulykken, så jeg ser ikke helt poenget ditt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Poenget mitt er at å dø og å bli drept ikke nødvendigsvis det samme. Om man blir drept dør man, men likheten går ikke andre veien. Når du sier ble drept tenker jeg med en gang på mord.

  • Liker 2
Skrevet

Poenget mitt er at å dø og å bli drept ikke nødvendigsvis det samme. Om man blir drept dør man, men likheten går ikke andre veien. Når du sier ble drept tenker jeg med en gang på mord.

Vel, det går an å si det, og etter litt søk så er ikke jeg den eneste som bruker det uttrykket. Uansett, jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt ser problemet, jeg gidder ikke å kverulere på dette. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...