Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mynona83
Skrevet

Åååh flaaaaaut :flau:

Flaut at du ikke husket det, eller flaut at jeg husker det godt (men holdt på å glemme det)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flaut at du ikke husket det, eller flaut at jeg husker det godt (men holdt på å glemme det)?

Flaut at Obama fikk fredsprisen.

• Liker 6
Skrevet

Mye er allerede nevnt her, men jeg husker et grusomt innslag - jeg tror det var fra Kina, mulig det var Vietnam - fra et barnehjem. Barnehjemmet tok imot babyer og småbarn som var blitt forlatt eller kastet i containere av foreldrene, men barnehjemmet hadde ikke plass eller ressurser til å ta vare på alle barna. Så de lot rett og slett være å gi flere av dem mat og vann, slik at de døde.

De filmet en liten jente på to år som hadde ligget alene på et lite rom i snart en uke. Hun hadde ikke fått næring eller væske, og var helt apatisk og uttørket. Hun lå rett og slett alene i mørket og ventet på å dø, uten krefter nok til å kunne skrike engang. Så ufattelig meningsløst.

Det som sjokkerte meg mest, var at filmcrewet ikke grep inn. Jeg vet at det ikke er bare å knipse med fingrene og løse den slags problemer, men jeg tror ikke jeg hadde klart å gjøre annet enn å ta ungen med meg derfra. Jeg hadde aldri klart å forlate henne der.

Det var helt forjævlig. Jeg kjenner jeg får klump i halsen bare av å tenke på det :tristbla:

• Liker 1
Gjest Mynona83
Skrevet

Jah, enig! Og for et styr å ha han på besøk. Måtte jo gå skikkelig omvei på vei til jobb :sur:

Gjest Mynona83
Skrevet

Mye er allerede nevnt her, men jeg husker et grusomt innslag - jeg tror det var fra Kina, mulig det var Vietnam - fra et barnehjem. Barnehjemmet tok imot babyer og småbarn som var blitt forlatt eller kastet i containere av foreldrene, men barnehjemmet hadde ikke plass eller ressurser til å ta vare på alle barna. Så de lot rett og slett være å gi flere av dem mat og vann, slik at de døde.

De filmet en liten jente på to år som hadde ligget alene på et lite rom i snart en uke. Hun hadde ikke fått næring eller væske, og var helt apatisk og uttørket. Hun lå rett og slett alene i mørket og ventet på å dø, uten krefter nok til å kunne skrike engang. Så ufattelig meningsløst.

Det som sjokkerte meg mest, var at filmcrewet ikke grep inn. Jeg vet at det ikke er bare å knipse med fingrene og løse den slags problemer, men jeg tror ikke jeg hadde klart å gjøre annet enn å ta ungen med meg derfra. Jeg hadde aldri klart å forlate henne der.

Det var helt forjævlig. Jeg kjenner jeg får klump i halsen bare av å tenke på det :tristbla:

Ja, det så jeg og.. Husker det når du sier det. Men vi vet jo ikke hva filmcrewet gjorde når kameraene var av. Det kan hende de prøvde å gjøre noe - kinesiske (ganske sikker på at det var der) systemer er ganske rigide. Men jeg husker at jeg "vurderte" å reise ned å hente noen av de ungene selv.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Bildene på Dagsrevyen, av Alexander Kielland opp ned....med ett ben flytende for seg selv.

Det er selvsagt flere saker man aldri glemmer, men denne vil alltid sitte fast i minnet.

Endret av Lille-pus
Gjest Mynona83
Skrevet

Bildene på Dagsrevyen, av Alexander Kielland opp ned....med ett ben flytende for seg selv.

Det er selvsagt flere saker man aldri glemmer, men denne vil alltid sitte fast i minnet.

Da kom jeg til å tenke på det lasteskipet som gikk på grunn i Bergen. Det som ble liggende oppned, og de som var inni banket opp mot skroget, og de prøvde å skjære de ut i flere døgn. Husker ikke riktig om de overlevde eller døde. Men jeg fulgte saken nøye time for time da det skjedde. Krysset fingrene for det stakkars mannskapet.

AnonymBruker
Skrevet

Marianne-saken. Sikker pga alderen min da.

Gjest Ruccola
Skrevet

11 september.

Satt faktisk å så DIREKTE på BBC når det andre flyet traff :(

Var bare 21 år når det hendte, men satt pal foran tv'n og bare måpte over at dette faktisk skjedde på ordentlig :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

Aprilsnarren med Carl I. Hagen med flere, hvor det ble hevdet at vi ville gi fra oss Lillehammer-OL i 1994 til svenskene...

Skrevet

Har flere som sitter spikret i minnet:

Det første er Nixons fratredelse etter Watergateskandalen. Jeg var bare barnet, men satt klistret foran TV for å se fratredelsestalen.

Det neste er "Alexander Kielland" ulykken.

På tredjeplass kommer av en eller annen grunn Scandinavian Star brannen, til tross for at jeg ikke kjente noen som var med skipet.

Og selvsagt angrepene på World Trade Center.

Gjest Valiant
Skrevet

Det er utentvil flaut. Personlig tror jeg han fikk prisen fordi Jageland ville møte Obama og sole seg i glansen til Obama

Gjest Anjelika
Skrevet

Jeg glemmer aldri Estonia-ulykken. Jeg var bare 10 år og den gjorde utrolig sterkt inntrykk på meg, leste alt om den i avisene selv om jeg fikk mareritt av det.

Husker også drapet og mishandlingen av en toåring i England som var gjort av to tiåringer. Og Kursk-ulykken satt dype spor, samt Tina-saken siden den var så nær. I tillegg til ca alle flyulykker fra Svalbard til India, for jeg led av flyskrekk en periode.

Fælt at det er tragiske saker som sitter dypest.

Av mer nøytrale så husker jeg godt alt styret rundt EU-avstemningen, selv om jeg gikk på barneskolen så gikk vi rundt med buttons og diskuterte det heftig, og jeg husker jeg var limt til skjermen under debatter mellom Gro og Anne Enger Lahnstein!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vokst opp i Gudbrandsdalen. Kidnappingen og drapet på Ingrid Marie Skotte, en 14åring som skulle haike til Lesja i februar 1987, fikk meg til å bestemme meg for å aldri haike. Det har jeg til dags dato aldri gjort, heller.

En tragisk sak som satte dype spor i lesjingene og gudbrandsdølene forøvrig. Etter så mange år er det mange som forbinder Lesja med Ingrid Marie.

Gjest fra1til10
Skrevet

Det verste med dette Nobelsølet er ikke bare at Obama fikk den prisen, men at tidligere visepresident Gore også fikk prisen, særlig når man tenker på Climagate og for å toppe hele driten.. det siste Norge gjorde var å vise fingern til verdens mektigste person. Ikke rart Kina, jeg og andre "fæle" stater ser på Nobelprisen som en vits heretter.

Dog en gla' nyhet som jeg vil huske er det pågående opprøret i Midtøsten og Nord-Afrika hvor flere diktatorer blir avsatt, mens Wikileaks - Assangesaken gjorde at Anon bombarderte Mastercard med hæ? hæ? hæ?

Kom med ett på Challenger-ulykken for 25 år siden, som et omen før tre ganger Bush & oljesølet med den påfølgende finanskrisen lett akkompangnert av Stoltenberg II sin "månelanding".

Husker også horinga av intellektet som starten på Facebook i 2007, som vi til stadig blir bombardert, siste på den fronten er møkkaæpps på tøtsjtelefoner som en kan se ju-tjub på.

Never forget WWII.. LOL!

Skrevet

det jeg tenker først på med 9/11 er egentlig hvor uffatelig lei jeg var av å høre om det mange ganger daglig flere uker etter at det skjedde. tror det har med at jeg var så ung og ikke helt klarte å skjønne hvor gale det faktisk var.

utenom det husker jeg godt bilder av sultende mennesker i afrika, tror det er noe av det første jeg såg på dagsrevyen.

Skrevet

Sittter å leser igjennom tråden, mange nyheter som har gjordt inntrykk.

Ser også at alderen på brukerne virker å spiller inn. Sitter å tenker tilbake og kommer på fler nyheter som har hvert viktig for meg, som Tjernobylulykken. Den sitter fordi den var så inngripende på hverdagen det året det det skjedde.

Bekkerell var vel det nye ordet. Husker også mange av de deformrte dyrene som ble født, blant annet et føll med 8 bein.

Skrekken for det grufulle som kunne skje.

Skrevet

Litt OT:

Fy faen, nå har jeg akkurat sett dokumentaren om Bulgaria's Abandoned Children. Jeg har ikke ord, noe så ufattelig grusomt! Så også den når tv-teamet reiser tilbake å ser hvor godt barna fikk det etter at flere EU-land og hjelpeorganisasjoner kom til "unnsetning." Spesielt hun jenta som hadde deformerte bein var ugjenkjennelig! Hvorfor er folk så grusomme :cry::tristbla:

Skrevet

Ting som skjedde da jeg var barn:

- Drapet på Birgitte Tengs

- Prinsesse Diana døde

- Baneheia-drapene

- De 2 jentene i Storbrittania som ble drept av læreren sin, husker så godt bildet av de 2 med fotball-t-skjorter på seg..

-Drapet på Benjamin

- Sleipner

Ungdomsskolen:

- 9/11

- Natascha

- Tsunamien i Thailand

- Anna Nicole døde(vet ikke helt hvorfor jeg husker det så godt...)

Fra VGS til voksenliv:

- Fritzl-saken

- Michael Jacksons død

- Heath Ledgers død

- Brittany Murphys død

- Alvdal

- Ble bare lokalnyhet, da faren til bestevennina mi døde i arbeidsulykke

- Christoffer

- De 2 guttene i Nord-Norge som hadde blitt seksuelt misbrukt av mannlige barnevakter av noen rusmisbrukere og mamma ikke brydde seg... Og saken ble henlagt pga mangel av bevis, selv om det var fotobevis og klare skildringer av hendelsen fra barna..

- Madeleine McCann... Husker jeg leste om det hver dag hele den sommeren...

- Skolemassakren i Finland

Skrevet

Husker følelsen jeg hadde som barn da jeg fikk vite sjokkerende og tragiske nyheter som preget de fleste, hvor øynene ble store og munnen gapte i nysgjerrighet, fortvilelse og vanskelighet for å forstå hvordan slikt kunne skje. Nå er det ikke ofte jeg får den følelsen, er trist at det skjer såpass mye at man er vant. Sist jeg kjente den følelsen var da MJ døde, før det var det da Natascha rømte fra kidnapperen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...