Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trist å se at det nesten utelukkende er fæle saker folk husker. Men den første saken jeg tenkte på da jeg så spørsmålet var de chilenske gruvearbeiderne. Det var et par fantastiske dager, da jeg satt og fulgte den ene etter den andre komme opp til store gledesscener. Det var rett og slett noen vidunderlige nyhetsdøgn, for en gangs skyld. Ble utrolig glad av å se på, og av å tenke tilbake på det nå. Godt det kan skje noe slikt iblant også :)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Christoffer-saken er om den åtte år gamle Christoffer som ble mishandlet til døde av stefaren sin. I fjor ble det gitt ut en bok om saken, "Jeg tenker du skjønner det sjøl". Dette er kommentaren Christoffer kom med når blåmerkene hans ble kommentert. Han ble funnet død i sengen sin 2. februar i 2005 med blant annet et 17 cm langt brudd på hodeskallen, og i tinningen hans var det merker som matchet mønstret i tapeten. For å få til dette må han ha blitt kastet i veggen i x antall km/t. Stefaren hans og moren påsto at skadene kom av selvskading. Stefaren fikk syv år i fengsel. Moren hans har to nye barn med stefaren, og har valgt å stå ved stefarens side under hele saken.

Christoffer var en gutt som døde av hodeskader, og legene mente det var etter mishandling. Mormoren mente stefaren hadde mishandlet ham lenge, men ingen gjorde noe for å stoppe volden.Ingen ville beskylde noen for å mishandle Christoffer uten å være 100% sikker. En dag var det plutselig for sent og han overlevde ikke. Stefar ble dømt til åtte års fengsel.

Christoffersaken satte en støkk i folk og helsepersonell som ikke vil blande inn barnevernet uten at de har 100%bevis for at de ikke anklager en som er uskyldig.Noen ganger kan man kanskje redde et barns liv, hvis man tør å stole på sin egen vurderingsevne og melde fra om det man ser..

Ah, den saken husker jeg jo, husket bare ikke at han het Christoffer. Den mannen burde aldri fått se dagslys igjen.

• Liker 1
Skrevet

Husker viktige sportsnyheter jeg :)

Skrevet

Det er mange som har nevnt Berlinmurens fall og det er vel ikke grusomt.

Nehei, det er en fin-fin sak, men det var ingen som hadde nevnt det da jeg skrev det innlegget :)

AnonymBruker
Skrevet

11. september, drapet på Benjamin, tsunamien i 2004, Fritzl, Madeleine-forsvinningen.

Herregud, så mye tragisk som har skjedd/skjer :(

Angående en Benjamin saken, provoserer meg noe så grufullt!!! :kjefte:

Fordi aldri hadde/har Ola Nordmenn gått i tog MOT innvandrere, når etniske nordmenn har blitt drept i dette landet.

Jeg skriver som anonym fordi jeg ikke fikk til å logge meg inn.

MVH

Spytri.

AnonymBruker
Skrevet

What..? o.0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

9/11 er vel den mest opplagte. Husker godt at det virket helt uvirkelig og ikke minst rart, fordi jeg hadde ikke CNN før den dagen og jeg gikk inn på den kanalen så fort jeg stod opp...og det første jeg ser er et fly som styrter inn i bygning nr 2 på direkten.

Syvsover du. Siden flyene traff henholdsvis klokken 13:50 og 14:04 norsk tid. (Mulig det også var en time senere på grunn av sommertid.) :)

Skrevet

De kinesiske studentopprørene på Den Himmelske Fredsplass. Så på TV og grein da jeg skjønte hvor lite et menneske var verdt i Kina.

Romania sitt fall og oppstandelse. Caucesco som ble henrettet og alle de grusomme bildene fra flere barnehjem.

Fotballkampen i England, der så mange folk ble klemt ihjel.

Scandinavian Star - fordi jeg hadde bekjente ombord i båten...

Tsunamien i Thailand. Her var det også kjente personer involvert.

9/11 - så på nett på jobb og trodde det aller først var 1. april. Det var så surealistisk.

Ja Scandinavian Star og Estonia. Disse to ulykkene er årsaken til at jeg ikke liker å reise med båt å ha ansvar for flere barn alene. Får rett og slett vondt inne i meg.Mitt ønske er å sikre de jeg har med meg. Heldigvis har jeg en mann skjønner nettopp dette, og han strekker seg langt for å få til at vi kan være to på reiser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

What..? o.0

Ville ikke ta passordet mitt... Er derfor inne på en annen sin brukerkonto... T-tog du an? :P

Skrevet

Fordi aldri hadde/har Ola Nordmenn gått i tog MOT innvandrere, når etniske nordmenn har blitt drept i dette landet.

MVH

Spytri.

Herregud, er du ikke helt riktig? Benjamin ble jo drep PÅ GRUNN AV at han ikke var etnisk norsk! Ærlig talt. Rasisme heter det!

• Liker 2
Skrevet

Vi gikk jo ikke i tog mot etniske nordmenn heller da, vi gikk jo i tog mot rasisme!

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ian Huntley og Maxine Carr som drepte to 10-åringer i England i 2002

Baneheia

Madeleine

Fritzl

11/9

Orderud

Natascha Kampusch

Air France Flight 447 som styrtet i Atlanterhavet

Benjamin

Christoffer

Endret av Neutral
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, er du ikke helt riktig? Benjamin ble jo drep PÅ GRUNN AV at han ikke var etnisk norsk! Ærlig talt. Rasisme heter det!

Mener du virkelig at det norske folk hadde reist seg, gått i utallige demonstrasjoner, hatt markeringer osv osv MOT en gruppe innvandrere om en etnisk norsk hadde blitt drept av noen fra et annet land? Desverre hadde de ikke de, de får såvidt straff.

• Liker 1
Skrevet

Men ulykka jeg husker best er dødsulykka i lavangsdalen (Tromsø) hvor fem personer mistet livet. Var på tur til tromsø da, hørte på radioen hva som var skjedd. Jeg hadde en venninne som møtte rett på ulykka (hun startet før meg), og jeg er så glad jeg fikk tak i henne raskt (at hun ikke var innblandet).

Det var sterkt å møte på køen, politet, se hvor rolig alle kjørte denne fredagen.

Det var en grusom tragedie. Kommer nok aldri til å glemme den.

Den ulykken kommer jeg også til å huske. Tunnelulykken der en mann omkom på Senja kommer jeg også alltid til å huske, ettersom at jeg vet mye om den ulykken siden jeg gikk amb.fag.

Kommer også til å huske 11 september, tsunamien i Thailand, lommemannen og Fritzl saken.

AnonymBruker
Skrevet

Vi gikk jo ikke i tog mot etniske nordmenn heller da, vi gikk jo i tog mot rasisme!

Jeg syns bare nordmenn som blir drept/mishandlet av innvandrere fortjener like mye oppmerksomhet.

For å stoppe rasismen de har mot oss, ikke noe annet. Det er rasisme begge veier i dette landet, jeg håper du er klar over det.

Dette kunne vi sikker hatt en egen tråd og diskutert!

Gjest Anuket
Skrevet

Mener du virkelig at det norske folk hadde reist seg, gått i utallige demonstrasjoner, hatt markeringer osv osv MOT en gruppe innvandrere om en etnisk norsk hadde blitt drept av noen fra et annet land? Desverre hadde de ikke de, de får såvidt straff.

Jeg hadde i hvertfall det om det hadde kommet skikkelig frem som det gjorde med Benjamin saken. Poenget her er at Benjamin ble drept fordi han ikke var hvit, om noen hadde drept en etnisk hvit nordmann og det hadde kommet frem at det var fordi han var hvit - så tror jeg nok det hadde vært demonstrasjoner.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde i hvertfall det om det hadde kommet skikkelig frem som det gjorde med Benjamin saken. Poenget her er at Benjamin ble drept fordi han ikke var hvit, om noen hadde drept en etnisk hvit nordmann og det hadde kommet frem at det var fordi han var hvit - så tror jeg nok det hadde vært demonstrasjoner.

Å hadde noen sagt at Martine feks ble drept fordi han som drepte henne ikke likte hvite jenter hadde du kalt de (les: informanten) rasister da? Det hadde ikke blitt tolerert i norsk media. Synd å si det men her skal vi verken skylde noe på verken kultur eller religion.

Alle er like ikke sant?

Gjest Anuket
Skrevet

Å hadde noen sagt at Martine feks ble drept fordi han som drepte henne ikke likte hvite jenter hadde du kalt de (les: informanten) rasister da? Det hadde ikke blitt tolerert i norsk media. Synd å si det men her skal vi verken skylde noe på verken kultur eller religion.

Alle er like ikke sant?

Ja jeg hadde reagert, ja jeg hadde kalt ham for rasist - du er rasist hvis du dømmer mennesker ut i fra hudfargen deres, og du er i hvertfall rasist hvis du går så langt og dreper noen utelukkende på grunn av deres hudfarge. Jeg tror det hadde blitt tolerert i media, likevel håper jeg at vi slipper slike skaer igjen. Benjamin saken var en gang for mye.

Gjest Mynona83
Skrevet (endret)

Åh, holdt på å glemme: ASKESKYEN!!

Edit: og Obama som fikk fredspris!

Endret av Mynona83
Skrevet

Edit: og Obama som fikk fredspris!

Åååh flaaaaaut :flau:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...