Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har nå vært sykemeldt i en og en halv uke grunnet akutt bihulbettenelse, og fordi je reagerer litt på noen medisiner jeg gikk på så sleit litt med halisunasjoner osv en stund.

I dag er siste dagen jeg er sykemeldt, da jeg var på legevakten på søndag ble jeg sykemeldt til og med onsdag men han sa han gjerne skulle sykemeldt meg lenger, fordi han visste jeg ikke kunne gå på jobb på torsdag, men grunnet noen regler så kunne han ikke da. ( han hadde da tidligere sykemeldt meg en uke. Jeg fikk streng beskjed om å kontakte fastlegen for å ta noen tester han ikke hadde mulighet til å ta på legevakten.

Jeg ringer fastlegen ( har nettopp byttet da hun gamle var et naut) Og forklarer situasjonen og at jeg må ha en time snarest mulig, jeg får beskjed om å ringe tilbake i dag for å få akutt time, og hun hyggelige damen jeg pratet med sa at det helt sikkert skulle ordne seg. Jeg våkner åtte i dag og ringer, er da en annen dame i resepsjonen og får da beskjed om at jeg ikke er i registeret der enda, (selvom hun fant meg i går) Jeg forklarer frem og tilbake at jeg er ny der og hva fastlegen min heter og hva det gjelder.. HUn sier at det ikke er noen akutt timer idag, og at min lege er bortreist og ikke er tilbake før mandag, mne jeg kan få en annen lege om jeg vil det, jeg sier at det spiller ingen rolle så lenge noen kan lette på trykket jeg har i hodet og jeg kan få lenger sykemelding ellers må jeg tilbake på jobb i morgen. HUn sier så at nei de har ingen akutt timer før neste uke, men at jeg kan prøve å ringe i morgen tidlig men at hun trodde ikke de hadde noen timer da heller...

Hva i ALLE dager gjør jeg nå ? Bare jeg skal ta meg en dusj kaster jeg rett og slett opp av utmattelse, jeg klarer ikke reise meg opp av sofaen uten hjelp og har et trykk inni hode.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reis en ny tur på legevakten :)

Skrevet

Reis en ny tur på legevakten :)

Legevakten sier det ikke er dems ansvar, og at de ikke kan skrive ut flere sykemeldinger.

Skrevet

Egenmelding

Du kan ikke bruke egenmelding før det har gått så så lang tid mellom sykemelding og egenmelding.

Desutten må jeg ha noen til å se på meg, og ta noen prøver.

• Liker 1
Skrevet

HUn sier så at nei de har ingen akutt timer før neste uke, men at jeg kan prøve å ringe i morgen tidlig men at hun trodde ikke de hadde noen timer da heller...

Gi henne en ordbok, for Guds skyld!!!

Fra ordboken:

akutt

adj. akutt ( a2) [ɑˈkʉt]

1 brått gjeldende, spontan

komme i akutt nød

2 snarest mulig, med en gang

trenge akutt hjelp

KREV HJELP!

Skrevet

Krev hjelp. Og bytt fastlege.

Skrevet

Krev hjelp. Og bytt fastlege.

Har nettopp byttet fastlege, nettopp pga dette!! Du kan bare bytte to ganger i året.

Å tro meg det å kreve hjelp er ikke bare bare, fastlegen sier gå til legevakten, legevakten sier gå til fastlegen.. :kjefte::kjefte:

Gjest wahaj
Skrevet

Det er bare tull at de ikke har akuttimer, det er påbudt å ha noen av disse hver dag.

De hersens kontordamene som tror de er noe!!

Skrevet

Sånn nå har jeg nettopp vært i kontakt med legevakten for gang nummer 1000...

Endelig sa de at jeg bare skulle komme ned, men de visste ikke om de kunne skrive ut mere sykemelding, dette måtte de undersøke nærmere. men de kunne ta noen tester om jeg absolutt trengte..

Skrevet

Sånn nå har jeg nettopp vært i kontakt med legevakten for gang nummer 1000...

Endelig sa de at jeg bare skulle komme ned, men de visste ikke om de kunne skrive ut mere sykemelding, dette måtte de undersøke nærmere. men de kunne ta noen tester om jeg absolutt trengte..

Hvis ikke de får løst problemet ditt, foreslår jeg at du ber om hjelp der til å faktisk komme inn hos fastlegen din! Om de ringer opp eller noe sånt...

Ellers ville jeg faktisk tatt dette videre til f.eks kommuneoverlegen, og spurt om dette virkelig er akseptert praksis.

Gjest gjest- silje
Skrevet

Vanskelige helsesekretærer finnes det visst overalt:)

Du må nok bare bli litt strengere, og si at du skal ha time, ikke vil, ønsker, bør, men du SKAL ha en time og det idag. Akutt må du nesten selv bestemme at det er, ikke la kontordama få avgjøre det. Det er flere akutt- timer hver dag, men merker de at du ikke forlanger time, så gir de deg selvsagt ikke en time heller.

Håper det ordner seg for deg på legevakta!

Skrevet

Vanskelige helsesekretærer finnes det visst overalt:)

Du må nok bare bli litt strengere, og si at du skal ha time, ikke vil, ønsker, bør, men du SKAL ha en time og det idag. Akutt må du nesten selv bestemme at det er, ikke la kontordama få avgjøre det. Det er flere akutt- timer hver dag, men merker de at du ikke forlanger time, så gir de deg selvsagt ikke en time heller.

Håper det ordner seg for deg på legevakta!

Ja satser på legevakten nå ja! Jeg har forlangt, jeg har krevet! Jeg møtte opp der personlig etter to telefonsamtaler, sånn at de faktisk kunne se hvor dårlig form jeg var i! Men neida, de hadde ingen tng, og kunne ikke hjelpe meg..

AnonymBruker
Skrevet

kan ikke bruke egenmelding dagen etter sykemelding!

dra tilbake til legevakten og forklar problemet. uproff fastlege, som gir så variert informasjon og som ikke har noen akutt-timer!!

Gjest Gjest
Skrevet

Møt opp hos legen og si at du ikke går før du har fått time.

Det måtte jeg gjøre selv.

Ringte først og ba om akutt time, noe sentralborddamen sa de ikke hadde den dagen men kanskje om 2 dager. Fikk beskjed om å ringe på nytt dagen etter også.

Våknet en morgen med fryktelig hoven i svelget med noen kuler bak i halsen. Var så hoven i halsen at jeg knapt klarte puste/prate, ikke kunne jeg bøye hodet fremmover heller. Å spise gikk ikke i det hele tatt og få i seg vann gikk bare så vodt men bare noen dråper om gangen.

Dette fortalte jeg sentralbord damen (hun hørte godt at jeg slet med å prate) Men svaret var alikevel nei, kunne ikke komme inn.

Møtte opp på legekontoret alikevel, sa fra at jeg var der og ikke ville gå før legen hadde sett på meg.

Satt der i 4 t før de plutselig hadde ledig time alikevel (kan tenkes legen hadde observert hvor elendig jeg var på venterommet). Da jeg først kom inn til legen sendte hun meg rett til sykehuset. De måtte stikke hull på byllene og tømme ut for at jeg kunne få puste skikkelig igjen.

Fikk beskjed om at hadde jeg ikke kommet inn hadde antakelig byllene vokst seg så store at de tettet luftrøret helt i løpet av dagen.

Enkelte helsepersonlell burde ikke vært der.

Gjest Bjørn82
Skrevet

Du kan ikke bruke egenmelding før det har gått så så lang tid mellom sykemelding og egenmelding.

Desutten må jeg ha noen til å se på meg, og ta noen prøver.

Vel, da ville jeg tatt telefon fatt, ringt min arbeidsgiver og forklart situasjon, at du er fortsatt syk, men venter på time hos legen og kan ikke komme på jobb. Hvis arbeidsgiveren din ikke viser forståelse for dette ville jeg kontaktet NAV i samme slengen. (PS! er din arbeidsgiver an IA bedrift vil jeg bli forbaust dersom de "ødelegger" for deg i denne sammenhengen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...