AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 Jeg tåler ikke kaffe helt. blir ganske dårlig i magen av det. Men er veldig avhengi av det om morgenen, står opp kjempetidlig og må ha en kopp eller to for å våkne. Nå ser morgenene mine slike ut: Drikker kaffe, halveis må jeg noen ganger på do. Bæsjer litt (bløtt), drikker ferdig kaffe. Går gjerne 5 minutter, så må jeg VELDIG på do, og da renner det ofte/er mange bittesmå klumper.. Så går det en times tid, også må jeg på do igjen og bæsjer en del da også. Prumper en del også når jeg er på do, og det lukter relativt vondt. Blir aldri sittende å "trykke" det bare renner ut (det er ikke rennende da, men vanskelig å forklare hvordan jeg bæsjer.. ) Finnes det en kaffe som gjør at man må mindre på do enn andre? Er jo ikke bra å bæsje så mye, og så "voldsomt" hver dag.. De dagene jeg ikke drikker kaffi/på kveldene så er avføringen normal og fast og fin.. Så er jo pga kaffen... (
Tullepia Skrevet 2. mars 2011 #2 Skrevet 2. mars 2011 Drikk te i stedet, evt prøv med koffeinfri kaffe.
Judge Judy Skrevet 2. mars 2011 #3 Skrevet 2. mars 2011 Er du flink til å spise sammen med kaffen, eller drikker du den "på tom mage"? Kaffe er fryktelig sterkt på magen.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2011 #4 Skrevet 2. mars 2011 Kaffe/koffein har en vannlatende og lakserende for mange, det varierer fra person til person. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #5 Skrevet 2. mars 2011 Det er ikke kaffens feil at du har løs mage, det kommer av hva du har spist kvelden før. Kaffen gjør bare at du må fortere på toalettet. Prøv Idoform classic, fåes på apoteket.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #7 Skrevet 2. mars 2011 åjo, det er da vel mange starter dagen med en kopp kaffe på tom mage:) 2
Sarafina Skrevet 2. mars 2011 #8 Skrevet 2. mars 2011 betyr det at man blir kvitt flere kalorier / blir slankere når man går mer på do??? Isåfall skal jeg drikke mere kaffe
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #9 Skrevet 2. mars 2011 Jeg hørte at kaffe hjalp på fordøyelsen, og jeg som alltid har treg mage og forstoppelse er dette rene medisinen for meg. Da kommer det som regel innen 30 min. Hvis ikke tar jeg meg en pils, det fungerer enda bedre! Men til saken: TS, hvis du virkelig plages med at du må løpe og at du føler at det ikke er bra, så hadde jeg prøvd å avvenne deg med kaffe. Ja, det er vanskelig i starten fordi vi er vant til å drikke det... men tro meg, etter en uke så er det over!
2ne2 Skrevet 3. mars 2011 #10 Skrevet 3. mars 2011 Har ikke så mange tips til deg i grunn, men du er ikke alene. Værre var det når jeg røykte også, dèt fikk fart på sakene på morgenkvisten.
Gjest :D Skrevet 15. oktober 2012 #11 Skrevet 15. oktober 2012 Hvis ikke er det bare å stappe en tampong i ræva å la den svulme opp!
Lutetium 71 Skrevet 15. oktober 2012 #12 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg tåler ikke kaffe helt. blir ganske dårlig i magen av det. Men er veldig avhengi av det om morgenen, står opp kjempetidlig og må ha en kopp eller to for å våkne. Nå ser morgenene mine slike ut: Drikker kaffe, halveis må jeg noen ganger på do. Bæsjer litt (bløtt), drikker ferdig kaffe. Går gjerne 5 minutter, så må jeg VELDIG på do, og da renner det ofte/er mange bittesmå klumper.. Så går det en times tid, også må jeg på do igjen og bæsjer en del da også. Prumper en del også når jeg er på do, og det lukter relativt vondt. Blir aldri sittende å "trykke" det bare renner ut (det er ikke rennende da, men vanskelig å forklare hvordan jeg bæsjer.. ) Finnes det en kaffe som gjør at man må mindre på do enn andre? Er jo ikke bra å bæsje så mye, og så "voldsomt" hver dag.. De dagene jeg ikke drikker kaffi/på kveldene så er avføringen normal og fast og fin.. Så er jo pga kaffen... ( At kaffe påvirker tarmen er velkjent, men det er visst ikke linket til koffeinet, da både vanlig koffeinholdig og "lavbly" gir omtrent samme effekt. For deg er det sikkert lurt å spise noe til kaffen, da blir ikke virkningen så voldsom. Espresso skal visst også være mildere mot magen enn andre typer kaffe. Man drikker vel ikke kaffe på tom mage? En mild espresso, f.eks lungo, syns jeg passer best uten nogo attåt. Jo dårligere smak på kaffen, jo mer fristende er det å "kamuflere" smaken, syns jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå