Gå til innhold

Chania - Hellas

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Vi har også begynt å tenke på neste års ferie og har bestemt oss

for at vi skal til Chania. Vi er 2 voksne og 2 barn på 6 og 2 år som

skal dra og vil til ett barnevennlig og fint sted nært sjøen. Blir Apollo

vi skal reise med da det går direkte herfra og blir lettest.

Noen som har ett spesielt sted de vil anbefale som har vært der?!?

På forhånd tusen tusen takk!

Mvh "reiselysten bærte"

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann.

vi bodde et kvarter - i Maleme på Futura apartments. Litt problem med mugg i taket...

Vil derimot anbefale hotel Albatross om man skal til Hersonissos (helt på andre siden av øya)

God tur=)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi var i Chania for to år siden og da bodde vi i Nea Chora. Reiste med Star Tour og bodde på et hotell som heter Christina. Lå helt nede ved stranda. Det hadde eget badebasseng og butikk inne på hotellet. Er familiedrevet og det var mange familier der i hvertfall. Kort gange til byen var det og. :wink:

Skrevet
Hersonissos (helt på andre siden av øya)

God tur=)

Både Chania og Hersonnissos ligger på nordsiden av Kreta. Ta fram kartet! :blunke:

Skrevet

Stusser alltid litt på at folk er så lite presise når de angir "Chania", for det er et vidt begrep. Mener man byen, så heter det Chania By, mener man videre vestover så heter det Chania-kysten, og plassene heter f eks Agia Marina eller Platanias.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi har vært på Chania-kysten to ganger.Første gang på Kato Stalos og andre gang Platinias. Kato Stalos var et ganske lite tettsted, mens Platinias var mere utbygd med masse restauranter,butikker ,hoteller etc.

Likte oss absolutt best der.Til selve Chania By tok vi bare dagsturer, men ville ikke ha bodd i selve byen.

Eneste minuset var bølger og strømninger i vannet. OBS! OBS! Skjer av og til drukningsulykker fordi folk undervurderer understrømmene. Holdt meg helst i/ved hotellbassenget,jeg ! :D

p.s. Tror det het Castle Hotel der vi bodde i Platinias, veldig bra !

Star-Tour reiser.

Skrevet

Her reiser du :D

Agia Marina

Her bor du :D

Caldera Village

Dette selskapet reiser du med :D

Star Tour.

Det er et tipp,topp familiehotell, hvor også du får sjansen til å nyte den herlige sommeren!!

God tur :D

Skrevet

Skal dere til Chania og reise med Apollo er Hotel Triton perfect!

Flotte leiligheter og bra beliggenhet, ca 1 minutt til stranden og 5-10 minutt til Chania by.

100 % barnevennlig.

Vi kommer garantert dra dit igjen!

Skrevet

I sommer var jeg og samboern, + to familier i Platanias- Chaniakysten. Vi hadde et hotell hvor det var barnevennlig, barnebasseng, nær sjøen, butikk på hotellet, leke apparat... Tror det falt i smak hos familiene som hadde barn, men det var ikke noe særlig for oss...

Har også vært i Rethymnon, da reiste vi bare oss to, og der trivdes vi litt bedre. Nå er ikke jeg sånn typisk turistplass-person! Jeg ønsker meg heller å dra på plasser hvor det er lite turisme, og mer å oppleve... For eksempel Thailand, Maldivene eller noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...