AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #1 Skrevet 1. mars 2011 Hei! Trenger råd og tips ang. kjole i bryllup. Hva synes dere om denne kjolen? Er den for kort? Dresskode er mørk dress og bryllupet står i slutten av april. Samboer skal ha mørkegrå dress. Tips til sko mottas med takk! Tenkte svarte sko, men kanskje en annen farge er finere? Tusen takk for tilbakemelding! http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/lipsy-415/columbia-dress-415092-80/
Gjest strykebrett Skrevet 1. mars 2011 #2 Skrevet 1. mars 2011 Hvis dresskoden er mørk dress så går den der fint. Men sørg for å ha et sjal eller en bolero eller noe du kan dekke skuldrene med i kirken og under middagen dersom du vil at det skal være korrekt.
Anita den Fagre Skrevet 3. mars 2011 #3 Skrevet 3. mars 2011 svarte sko er et godt og safe valg. men du kan også vurdere å ha samme farge av både sko og sjal som fargen han skal ha på slips og eller tørkle.
Gjesten Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 Det går akkurat. Det kommer jo an på hvor høy du er, den bør ikke være kortere enn den var på modellen. Sorte sko går fint, men du kan velge noe annet så lenge det matcher fargemessig.
Anglofil Skrevet 4. mars 2011 #5 Skrevet 4. mars 2011 Går nok fint, synes dog den kanskje er bittelitt for kort, men det er min mening. Jeg hadde nok ikke tenkt så mye over det om du var gjest i mitt bryllup. Mvh Yvonne
Soon Skrevet 4. mars 2011 #6 Skrevet 4. mars 2011 Er disse dresskodene virkelig så spesifikke? Bare folk kler seg pent og ikke kommer i joggedress eller genser og olabukse, godtar jeg alt i vårt bryllup
Gjest Spinell Skrevet 4. mars 2011 #7 Skrevet 4. mars 2011 Er disse dresskodene virkelig så spesifikke? Bare folk kler seg pent og ikke kommer i joggedress eller genser og olabukse, godtar jeg alt i vårt bryllup Kleskode mørk dress er en av de "kjente" kleskodene, som er gjengitt i skikk&bruk osv. Det er den mest uformelle av pentøy-kleskodene. Til TS: om denne kjolen passer i bryllup kommer an på alder og kroppsform, vil jeg si. Synes egentlig kjolen er for kort i begge ender, men er du ganske ung og ganske liten kan du komme unna med den. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2011 #8 Skrevet 5. mars 2011 TS her! Takk for tilbakemeldinger! Jeg er 28 år, liten/tynn og 162cm. Var redd for at den er for kort for meg i et bryllup. Er ca. samme lengde på meg som på modellen. Har veldig lite erfaring og kjennskap til "bryllupsnormer" og ønsker virkelig ikke å bli dagens "snakkis", hvis dere skjønner. Ønsker verken å være overpyntet eller for casual, heller ikke "trashy" (vanskelig å forklare :-/) Er så i tvil. Synes kjolen er kjempefin, men vil ikke bruke den "for enhver pris"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå