Gå til innhold

Bæreposer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jada, jeg kan bli mer miljøvennlig å bruke stoffpose når jeg handler, men nå er det nå slik at jeg kjøper ny pose hver gang jeg handler, og bruker dem i bossdunken jeg har under kjøkkenbenken. Men det samler seg fort opp mange poser, er det noen som har et lurt tips til hvordan man skal oppbevare dem, slik at de tar minst mulig plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop28

Jada, jeg kan bli mer miljøvennlig å bruke stoffpose når jeg handler, men nå er det nå slik at jeg kjøper ny pose hver gang jeg handler, og bruker dem i bossdunken jeg har under kjøkkenbenken. Men det samler seg fort opp mange poser, er det noen som har et lurt tips til hvordan man skal oppbevare dem, slik at de tar minst mulig plass?

Mener at de har noe på ikea man kan skru fast på innsiden av søppelskapet som du kan stuffe poser oppi. Jeg har en sånn. Husker ikke om den var fra ikea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har denne fra ikea, og den er helt super :) får plass til mange poser i en slik! den er ikke så fin å se på, men hos oss står den gjemt i skapet under vasken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sy en posepose, eventuelt få håndarbeidsglade venner/slektninger til å sy en. De er kjempeenkle om man har symaskin - bare lag en stoffpølse, med snøring øverst og nederst, og en hempe til å henge opp. Så kan man stappe posene nedi øverst og trekke dem ut nederst. En slik kan naturligvis også lagres inni skap eller skuffer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp ruller med avfallsposer og legg de i skuffen. Billigere, og bedre for miljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Kjøp ruller med avfallsposer og legg de i skuffen. Billigere, og bedre for miljøet.

Hvor skal man da gjøre av alle handleposene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har denne fra ikea, og den er helt super :) får plass til mange poser i en slik! den er ikke så fin å se på, men hos oss står den gjemt i skapet under vasken :)

Den har vi også. Står i skapet under vasken godt skjult :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har denne fra ikea, og den er helt super :) får plass til mange poser i en slik! den er ikke så fin å se på, men hos oss står den gjemt i skapet under vasken :)

Den har vi også. Står i skapet under vasken godt skjult :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ruller med avfallsposer og legg de i skuffen. Billigere, og bedre for miljøet.

Dette har jeg lurt på lenge. Er det mer miljøvennlig å bruke tøypose på butikken og kjøpe avfallsposer til søppelet enn å bruke bæreposer? Avfallsposer er jo tynnere og sikkert mer miljøvennlig sånn sett, men disse posene produseres jo kun for et formål, i motsetning til de vanlige bæreposene...? :klo:

Edit: for å svare på spørsmålet, vi har også en slik posesamler fra IKEA :)

Endret av Violet Hill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Dette har jeg lurt på lenge. Er det mer miljøvennlig å bruke tøypose på butikken og kjøpe avfallsposer til søppelet enn å bruke bæreposer? Avfallsposer er jo tynnere og sikkert mer miljøvennlig sånn sett, men disse posene produseres jo kun for et formål, i motsetning til de vanlige bæreposene...? :klo:

Edit: for å svare på spørsmålet, vi har også en slik posesamler fra IKEA :)

Der er jeg enig. Handleposene brker man jo både til å bære varer i, pluss man kan bruke de til søppelposer. Og noen bruker de jo til oppbevaring også. Og problemet med de sppelposene i rull. De er ofte så tynne at det skal lite til før det går hull på det, og da må man ta ennå en pose, og dermed bruke flere poser enn det som er tenkt. Handleposen tåler en del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor skal man da gjøre av alle handleposene?

Eeeh... Man har ikke så mange handleposer siden man bruker nett? :klo:

Dette har jeg lurt på lenge. Er det mer miljøvennlig å bruke tøypose på butikken og kjøpe avfallsposer til søppelet enn å bruke bæreposer? Avfallsposer er jo tynnere og sikkert mer miljøvennlig sånn sett, men disse posene produseres jo kun for et formål, i motsetning til de vanlige bæreposene...? :klo:

Edit: for å svare på spørsmålet, vi har også en slik posesamler fra IKEA :)

Man kan få kjøpt biologisk nedbrytbare og resirkulerte avfallsposer, og da er det bedre, ja! :)

Men det viktigste du kan gjøre for både deg selv og miljøet er å sortere avfallet ditt.

- Matavfall

- Papp, drikkekartong og papir

- Plast

- Glass og hermetikk

- Farlig avfall (maling, olje, whitespirit etc)

- EE-avfall, alt som virker med strøm eller batteri, inkl batteriene i seg selv kan leveres gratis til utsalgssteder, som er forpliktet til å ta dette i mot. Samme gjelder alle former for lyspærer.

- Metall

- Trevirke (impregnert og vanlig hver for seg)

- Hageavfall

Hvis du er flink til å sortere, ender du opp med minimalt restavfall, og det som havner der, "skjærer" ikke posene like lett som hvis du kaster glass/metall/papp med harde hjørner oppi der.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Eeeh... Man har ikke så mange handleposer siden man bruker nett? :klo:

Man kan få kjøpt biologisk nedbrytbare og resirkulerte avfallsposer, og da er det bedre, ja! :)

Men det viktigste du kan gjøre for både deg selv og miljøet er å sortere avfallet ditt.

- Matavfall

- Papp, drikkekartong og papir

- Plast

- Glass og hermetikk

- Farlig avfall (maling, olje, whitespirit etc)

- EE-avfall, alt som virker med strøm eller batteri, inkl batteriene i seg selv kan leveres gratis til utsalgssteder, som er forpliktet til å ta dette i mot. Samme gjelder alle former for lyspærer.

- Metall

- Trevirke (impregnert og vanlig hver for seg)

- Hageavfall

Hvis du er flink til å sortere, ender du opp med minimalt restavfall, og det som havner der, "skjærer" ikke posene like lett som hvis du kaster glass/metall/papp med harde hjørner oppi der.. :)

Men hva hvis man stadig glemmer å ta med bærenettet. Jeg er såpass distre at jeg glemmer det hele tiden, selv om jeg faktisk kjøpte et bærenett som jeg hadde tenkt å bruke til det formålet. Så da blir det poser.

Jeg snakker ikke om ting som skjærer i posen. jeg snakker om at den kan bli så tung at den ryker.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva hvis man stadig glemmer å ta med bærenettet. Jeg er såpass distre at jeg glemmer det hele tiden, selv om jeg faktisk kjøpte et bærenett som jeg hadde tenkt å bruke til det formålet. Så da blir det poser.

Jeg snakker ikke om ting som skjærer i posen. jeg snakker om at den kan bli så tung at den ryker.

Min mor har kjøpt et bærenett som tar kjempelite plass når det er pakket sammen, så har hun det alltid i vesken i tilfelle hun skal handle noe. Veier ingenting, tar ikke noe plass. Kjempesmart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop28

Min mor har kjøpt et bærenett som tar kjempelite plass når det er pakket sammen, så har hun det alltid i vesken i tilfelle hun skal handle noe. Veier ingenting, tar ikke noe plass. Kjempesmart :)

Hvor kjøpte hun det hen?

Kommer uansett ikke til å bli mindre poser. Samboeren tar jo ikke med seg bærenett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpte hun det hen?

Kommer uansett ikke til å bli mindre poser. Samboeren tar jo ikke med seg bærenett.

Jeg har to kjøpt fra Baggu. Greit med flere, så klarer jeg stort sett alltid å ha en i vesken. De kan brettes sammen og puttes i en holder, så de er bittesmå. Men jeg bor i utlandet, og her koster posene nesten tre kroner, så det er mye surere å glemme å ta med mine egne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg har to kjøpt fra Baggu. Greit med flere, så klarer jeg stort sett alltid å ha en i vesken. De kan brettes sammen og puttes i en holder, så de er bittesmå. Men jeg bor i utlandet, og her koster posene nesten tre kroner, så det er mye surere å glemme å ta med mine egne.

Ååå så søte poser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...