AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #1 Skrevet 1. mars 2011 Hvordan hadde du reagert om du stod i en butikkkø og du kjente at noen kløp deg i rumpa? Hvis du hadde snudd deg, hadde du automatisk antatt at det var personen bak deg?
Rødtoppen86 Skrevet 1. mars 2011 #2 Skrevet 1. mars 2011 Sånt liker jeg ikke, rett og slett, men siden det kom bakfra, så vet man jo aldri hvem som gjorde det. Vanskelig situasjon det der, men jeg ville nok snudd meg rundt og sett stygt på den bak meg for å se reaksjonen. Man legger kanskje merke til det hvis noen går forbi deg og det klyper til. Jeg opplevde å bli tatt skikkelig på brystet mitt på en konsert av en forbipasserende, og jeg ble så satt ut at jeg ikke rakk å reagere før idioten forsvant. Det er noe av det ekleste jeg har opplevd. Det føltes skikkelig krenkende. 2
Anglofil Skrevet 1. mars 2011 #3 Skrevet 1. mars 2011 Jeg hadde nok antatt at det var personen bak meg ja, og jeg syntes slikt er respektløst. Mvh Yvonne 1
Gjest Airi Skrevet 1. mars 2011 #4 Skrevet 1. mars 2011 Har opplevd det en gang (riktignok på et utested der jeg jobbet), og jeg svarte med å snu meg rundt og lappe til fyren i ansiktet 10
Gjest kml Skrevet 1. mars 2011 #5 Skrevet 1. mars 2011 Det har skjedd endel ganger på gata, utested og i butikken. Jeg slår ikke tilbake, men jeg begynner å skjelle ut så alle rundt hører hva han gjorde 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #6 Skrevet 1. mars 2011 Har opplevd det en gang (riktignok på et utested der jeg jobbet), og jeg svarte med å snu meg rundt og lappe til fyren i ansiktet Ts her Det var det jeg også hadde lyst å gjøre. Det skjedde på butikken i dag, jeg snur meg og der står det en voksen mann med dattera si. Så ble ganske så satt ut og så urikker på om det var han og hadde ikke lyst å dumme meg helt ut heller. Det var en ordentlig klyp, akkurat som noen tok godt tak i skinka så jeg tror ikke det var noen som kom bort i med et uhell heller. Dattera kan ikke vært spesielt gammel, 7-10 kanskje og de gjør vel ikke sånn på fremmede damer? Og da ville de vel hatt et utrykk som om de viste de hadde gjort noe galt? Men at en mann med barn gjør sånn var også liksom noe jeg ikke hdde forestilt meg kunne skje.
Gjest kml Skrevet 1. mars 2011 #7 Skrevet 1. mars 2011 Da ville jeg faktisk ha gjettet at det var dattera. Regner med at godt voksne menn ikke klyper random damer på butikken. Dattera derimot ville sikkert se hva som skjedde. Når jeg var 6 år gjorde jeg masse sånne rare ting mot folk for å se hvordan de reagerte. 2
Gjest Airi Skrevet 1. mars 2011 #8 Skrevet 1. mars 2011 Ts her Det var det jeg også hadde lyst å gjøre. Det skjedde på butikken i dag, jeg snur meg og der står det en voksen mann med dattera si. Så ble ganske så satt ut og så urikker på om det var han og hadde ikke lyst å dumme meg helt ut heller. Det var en ordentlig klyp, akkurat som noen tok godt tak i skinka så jeg tror ikke det var noen som kom bort i med et uhell heller. Dattera kan ikke vært spesielt gammel, 7-10 kanskje og de gjør vel ikke sånn på fremmede damer? Og da ville de vel hatt et utrykk som om de viste de hadde gjort noe galt? Men at en mann med barn gjør sånn var også liksom noe jeg ikke hdde forestilt meg kunne skje. Da hadde jeg nok blitt mer betenkt, men det er jo også en mulighet for at det var datteren. Hun kan ha gjort det mens faren så bort også, ellers ville vel en oppegående far gitt henne en skjennepreken. Det var litt enklere i min situasjon, det var jo bare én som kunne ha gjort det.
Djungelvrål Skrevet 1. mars 2011 #9 Skrevet 1. mars 2011 Jeg hadde snudd meg og klappet til ham tvert! Har sjedd meg flere ganger på byen, har klappet til dem hver gang.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #10 Skrevet 1. mars 2011 jeg hadde gått ut i fra det var datra. opplever langt oftere at barn går langt over sånne grenser enn våksne menn.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #11 Skrevet 1. mars 2011 Dette har også skjedd meg et par ganger. Har ved begge anledninger snudd meg og slått vedkommende rett ned. -Bernt
Sugerøret Skrevet 1. mars 2011 #12 Skrevet 1. mars 2011 da hadde jeg snudd meg samtidig som en hånd hadde kommet opp og klasket til nærmeste fjes har skjedd før,da læreren min klådde på baken min da jeg kikket i et vindu.Skal si det smalt og læreren ble temmelig rød og flau. Ingen pirker på min bak uten at jeg vet hvem og synes det er ok 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #13 Skrevet 1. mars 2011 da hadde jeg snudd meg samtidig som en hånd hadde kommet opp og klasket til nærmeste fjes har skjedd før,da læreren min klådde på baken min da jeg kikket i et vindu.Skal si det smalt og læreren ble temmelig rød og flau. Ingen pirker på min bak uten at jeg vet hvem og synes det er ok Hvilken klasse var det?
Sugerøret Skrevet 1. mars 2011 #14 Skrevet 1. mars 2011 Den gang da ,var det 9ende klasse (jeg var 15 år)
Gjest Bjørn82 Skrevet 2. mars 2011 #15 Skrevet 2. mars 2011 Vel hadde det vært et barn hadde jeg snudd meg å skallet det rett ned.. hehe ^^
waco Skrevet 2. mars 2011 #16 Skrevet 2. mars 2011 Vel hadde det vært et barn hadde jeg snudd meg å skallet det rett ned.. hehe ^^ Hehe, enig med deg bjørn. Her handler alt om å slå mest mulig for å vise at man har respekt.
Wildy Skrevet 2. mars 2011 #17 Skrevet 2. mars 2011 Jeg hadde en av mine flausete opplevelser i en gardeobe for mange år siden. Jeg hadde meg meg jentene som da var ganske små, 4-6 år eller noe sånt.Vi var ferdig skiftet og på vei opp. Eldstejenta først, hun visste nemlig veien og var veldig stolt over det, minstejenta i midten og jeg til slutt. Ungene trippet ivrig avgårde og jeg kom taffende bak. På veien mot trappa skulle vi forbi en rekke med skap, og der stod det to eldre, litt fyldge damer på hodet inne i skapene, med rumpa ut mot midtgangen. Min minste, hun som da gikk i midten, klasket til de begge på baken idet hun svinset forbi. Før damene hadde fått summet seg nok til å snu seg var det jo jeg som stod mer eller mindre bak de, ungen hadde jo forsvunnet opp trappa allerede. Jeg fikk ikke fram ett ord, stod bare å stammet noe uforståelig og damene var IKKE blide , for å si det slik.... Det var siste gangen jentene ble med på treningstudioet! Og gjett om krapylet skal bli minnet på den hendelsen i konfirmasjonstalen! ;-) 5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #18 Skrevet 2. mars 2011 Jeg stod i køen på et utested en gang og plutselig klappet kvinnen foran meg til meg. Og fortalte at "det gjør du ikke igjen". Jeg aner ikke hva jeg gjorde galt. Jeg kan garantere at jeg ikke var borti henne på noen som helst krenkende måte. Burde jeg anmelde henne for blind vold? Er det greit å klappe til fremmede før du vet de er skyldig? 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #19 Skrevet 2. mars 2011 Jeg stod i køen på et utested en gang og plutselig klappet kvinnen foran meg til meg. Og fortalte at "det gjør du ikke igjen". Jeg aner ikke hva jeg gjorde galt. Jeg kan garantere at jeg ikke var borti henne på noen som helst krenkende måte. Burde jeg anmelde henne for blind vold? Er det greit å klappe til fremmede før du vet de er skyldig? Nei det er ikke greit å klappe til en fremmed på en slik måte. Jeg hadde nok kommet til å blitt ganske så overrasket å bedt om at vedkommende ble kastet ut av lokalet/stedet.
LeJardinSecret Skrevet 9. mars 2011 #20 Skrevet 9. mars 2011 Er det helt seriøst akseptabelt å slå til et menneske fordi man blir kløpet i rumpa? Da regner jeg med at dere synes en kvinne også fortjener et slag i ansiktet, om hun gir en forbipasserende kar et klyp i rumpa? Dette er samme takter som Mira Craig presterte å lire av seg i diverse intervjuer for en tid tilbake. De aller fleste har vel opplevd å bli klådd litt på i en eller annen sammenheng, gjerne på byen. Det går an å be personen fjerne seg, uten å slå. Slag og annen voldelig adferd reserverer ihvertfall jeg til situasjoner hvor jeg føler en person prøver å voldta eller skade meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå