AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #1 Skrevet 1. mars 2011 Vi feiret 40årsdagen til min svoger, og det ble litt åpet hus, de som ville de kom, var mat til alle i bygda. Jeg satt i stuen sammen med noen gjester da jeg ser at flere mister både mat og drikke nedpå gulvet, de ser ned, og fortsetter å bare spise mens det ene og det andre synker ned i gulvteppet. Dagen etter sier min mann at han så flere som mistet kake og krem på gulvet uten å tenke over det også. Dette er tepper som ikke er så enkle å rense, jeg mener er det for mye for langt av voksne folk å i det minste ta en serviett eller si i fra til vertskapet?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #2 Skrevet 1. mars 2011 Enkelte eier rett og slet faen meg ikke skikk og bruk.
katt1 Skrevet 2. mars 2011 #5 Skrevet 2. mars 2011 helt utrolig... jeg hadde slengt med leppa med en gang,sååååå flaut og bli til snakket da.
Jens Skrevet 2. mars 2011 #6 Skrevet 2. mars 2011 ha ha, dette innlegget høres ut som ett innlegg du kunne ha funnet i Hjemmet skrevet av en 80 år gammel dame!!
Gjest Valiant Skrevet 2. mars 2011 #8 Skrevet 2. mars 2011 Vel vi er en del av dyreslekten så det burde ikke overraske.
kaprifolen Skrevet 2. mars 2011 #9 Skrevet 2. mars 2011 ha ha, dette innlegget høres ut som ett innlegg du kunne ha funnet i Hjemmet skrevet av en 80 år gammel dame!! Er forsåvidt enig med deg i den! Men synes det er trist hvis du mener at det er utgått på dato å ha folkeskikk og oppdragelse... SELVSAGT ordner man opp eller sier man i fra hvis man søler hos noen, på samme måte som man ville gjort det hjemme! Å søle litt saus på duken f.eks kan skje den beste, men når de attpåtil er oppmerksomme på at det skjer, synes jeg det er direkte uforskammet og lavmål. Ser tar jeg meg selv ofte i å være på nippet til å rope på bikkja i slike situasjoner, før jeg kommer på at jeg ikke er hjemme! 1
origin Skrevet 2. mars 2011 #10 Skrevet 2. mars 2011 Vi feiret 40årsdagen til min svoger, og det ble litt åpet hus, de som ville de kom, var mat til alle i bygda. Jeg satt i stuen sammen med noen gjester da jeg ser at flere mister både mat og drikke nedpå gulvet, de ser ned, og fortsetter å bare spise mens det ene og det andre synker ned i gulvteppet. Dagen etter sier min mann at han så flere som mistet kake og krem på gulvet uten å tenke over det også. Dette er tepper som ikke er så enkle å rense, jeg mener er det for mye for langt av voksne folk å i det minste ta en serviett eller si i fra til vertskapet? nordmenn i det hele tatt eier ikke folkekikk eller oppdragelse. iallefall ikke når det kommer til de voksne med barn. Fått stor innblikk i dette da jeg har sittet som intervjuer på telefon
Gjest Blubberella Skrevet 2. mars 2011 #11 Skrevet 2. mars 2011 nordmenn i det hele tatt eier ikke folkekikk eller oppdragelse. iallefall ikke når det kommer til de voksne med barn. Fått stor innblikk i dette da jeg har sittet som intervjuer på telefon Jeg er høflig og blid mot folk, takker pent for hjelp og sånn og har også vett til å plukke opp mat fra gulvteppet når jeg griser. Men når det gjelder intervjuere som ringer for å stille dumme spørsmål i en halvtime av typen "Mener du at produktet uttrykker: glede, pålitelighet, folkelighet, innovasjon...osv?", blir jeg nok dessverre litt uhøflig ja. Jeg har ikke bedt om å bli oppringt for å svare på dumme spørsmål, og selv om jeg prøver å sile samtaler bruker dere jo stadig nye nummere. Og vær så snill, kutt ut den der "Det tar bare fem minutter!" Vi alle vet jo at det tar ihvertfall 20-30 minutt, og at noen av spørsmålene er omtrent like for at dere skal sjekke at vi ikke svarer på måfå. Selvsagt svarer man på måfå når man svarer på tyve spørsmål med rare svaralternativer! Men ellers: jo man plukker opp etter seg og sier ifra til vertsskapet så ikke maten blir trødd ekstra godt ned i teppet. Men enkelte folk blir litt strutsete i sånne anledninger og tenker "neida, ingen som ser meg! Jeg bare later som ingenting!"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå