AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #1 Skrevet 1. mars 2011 Jeg fant et fint bilde på finn.no med selger havikbotn dekor. De er oppført som enkeltmannsforetak med organisasjonsnr. I annonsen kan man velge å forskuddsbetale eller å bruke finn`s betalings garanti. Derfor vil jeg tro de er pålitelige! Jeg sendte en mail og sa jeg var interessert og fikk svar samme dagen om at de så fram til en hyggelig handel og at det bare var å ta kontakt om det var noe jeg lurte på. Siden jeg så at de holder til i byen jeg bor i sendte jeg straks et spørsmål om det var mulig å hente det hvis det var derfra de også sendte bildene! Så jeg slapp å betale for frakt. Etter det kom det ingen svar. Jeg ventet noen dager og sendte en mail til, men ingen svar enda. Nå er det gått over en uke og jeg håpet de kanskje bare hadde tatt vinterferie? Så ringer jeg telefon nummeret som står oppført, men der kommer det bare telefonsvarer.. Jeg håper fortsatt at de bare er på ferie hehe. Kanskje noen her som har handlet hos de, eller vet noe?
Gjest wahaj Skrevet 1. mars 2011 #2 Skrevet 1. mars 2011 Er det samme navn på selger og det som er registrert? Kan være noen som har brukt bildene til dette firmaet også.
KatteLatte Skrevet 1. mars 2011 #3 Skrevet 1. mars 2011 Jeg hadde vært veldig skeptisk. Mye svindel på Finn! 1
Lanse Skrevet 1. mars 2011 #4 Skrevet 1. mars 2011 Er det samme navn på selger og det som er registrert? Kan være noen som har brukt bildene til dette firmaet også. Har du en link til annonsen? Skal ikke si noe sikkert men tror ikke det er noe tull med selgeren. Han har solgt malerier på Finn en god stund. Vet han har vert borte fra annonsene noen månder nå så har han komt tilbake igjen.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #5 Skrevet 1. mars 2011 Her er et av bildene http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26610260 Ser og virker som det er bra og seriøst! Samme firma navn og personnavn, ja.. Spørs om jeg må oppsøke adressen da hehe! Men om man bruker finn betalingsgaranti, det er vel trygt? Har ikke prøvd det før=)
Gjest Linda sofie Skrevet 1. mars 2011 #6 Skrevet 1. mars 2011 Jeg kjøpte to kjole på Finn.no. Fikk de aldri Etter jeg hadde satt inn pengene, så ble hun helt stille og stoppet å svare meg. Jeg ventet og ventet, men pakken kom aldri. Hun hadde ikke lagt ut nor nr eller noe. Bare mail adr. Kjipt når sånt skjer. Handla ikke noe mer på Finn-no etter den episoden der.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #7 Skrevet 1. mars 2011 Nei sånt er utrolig surt.. Er lett å stole på folk, men det prøver jeg å unngå! Så det meste jeg finner er noe jeg kan hente selv:) Jeg har selv bare hatt positive opplevelser!
Gjest Linda sofie Skrevet 1. mars 2011 #8 Skrevet 1. mars 2011 (endret) . Ja det er surt! Endret 1. mars 2011 av Linda sofie
NoAngel Skrevet 2. mars 2011 #9 Skrevet 2. mars 2011 så fine bilder!! men tenk hva du kan lage selv da! enten om du kjøper lærret og maler, over fler, slik som dem, eller print et bilde, gå til en sånn reklame print butikk, og de kan lage det til deg!
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #10 Skrevet 3. mars 2011 NoAngel: Ja de er kjempefine=) Jeg kan virkelig ikke male eller holde på med noe kreativt i det hele tatt Men det andre var jo en god ide=) Fin hund, (om det er din) har ei selv;) Bare så det er sagt så har jeg ikke betalt inn noe.. Sendte ny mail igår - ingen svar. Faen altså Sendte også en mail til finn`s kundeservice, men ingen svar på den heller enda.. Jaja. Takker=)
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #11 Skrevet 3. mars 2011 Jeg skjønner ikke at folk kan være så korttenkte at de betaler på forskudd! Dette bør man absolutt ikke gjøre, spesiellt ikke på finn.no Jeg betaler aldri noe på forskudd, såfremt det ikke dreier seg om en butikk/et firma som er godt kjent for de fleste. Når ingen svarer når du kontakter dem opptil flere ganger, hadde det begynt å ringe noen bjeller hos meg i allefall. Bra du ikke har betalt for noe enda da.
Lanse Skrevet 3. mars 2011 #12 Skrevet 3. mars 2011 NoAngel: Ja de er kjempefine=) Jeg kan virkelig ikke male eller holde på med noe kreativt i det hele tatt Men det andre var jo en god ide=) Fin hund, (om det er din) har ei selv;) Bare så det er sagt så har jeg ikke betalt inn noe.. Sendte ny mail igår - ingen svar. Faen altså Sendte også en mail til finn`s kundeservice, men ingen svar på den heller enda.. Jaja. Takker=) Nei det virker veldig merkelig dette. Trådstarter, ta kontakt med meg i ei privat melding.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #13 Skrevet 4. mars 2011 Ts her: Fikk svar fra finn om at de ikke har mottatt noen klager før på de her. De var et registrert firma hos finn. Og hvis de fikk flere klager ville de sette igang tiltak. Tror jeg skal prøve å sende en ny forespørsel fra en annen mail å se om jeg får svar..
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #14 Skrevet 4. mars 2011 da var jeg på finn igjen og han har virkelig lagt ut nye bilder av samme typen senest igår! Dette lukter.. Hmm svidd. Føler meg som en liten detektiv her hehe! 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #15 Skrevet 4. mars 2011 da var jeg på finn igjen og han har virkelig lagt ut nye bilder av samme typen senest igår! Dette lukter.. Hmm svidd. Føler meg som en liten detektiv her hehe! Det er ikke uvanlig at det legges inn flere annonser på ulike bilder, slik dette firmaet har gjort. Hvis ikke finn.no har fått noen klager, så ville jeg ikke vært så skeptisk.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #16 Skrevet 4. mars 2011 Men de har jo vært på nett, lagt ut bilder, lenge etter at jeg har sendt de flere mailer og prøvd å kontakte de. Da vil jeg tro de har sett igjennom mail og forespørsler! Prøv å ringe telefonnummeret selv, blir bare telefonsvarer uansett når du ringer. Jeg handler ikke fra de, når det ikke går an å få svar på eventuelle spm. Fant en annen side idag som har samme typer bilder, så problemet er løst! 1
Lilletrille90 Skrevet 2. juni 2011 #17 Skrevet 2. juni 2011 Hva skjedde i denne saken? har også sett på annonsen dems på finn og fant noen som jeg kunne tenkt meg å kjøpe.
Villkatten Skrevet 13. juni 2011 #18 Skrevet 13. juni 2011 Men de har jo vært på nett, lagt ut bilder, lenge etter at jeg har sendt de flere mailer og prøvd å kontakte de. Da vil jeg tro de har sett igjennom mail og forespørsler! Prøv å ringe telefonnummeret selv, blir bare telefonsvarer uansett når du ringer. Jeg handler ikke fra de, når det ikke går an å få svar på eventuelle spm. Fant en annen side idag som har samme typer bilder, så problemet er løst! Hva skjedde i denne saken egentlig? Har sett et par bilder fra de eg godt kunne tenkt meg å kjøpe, men e litt skeptisk gitt... Hva var den andre siden du fandt? Lyst å dele den m oss her?
Lilletrille90 Skrevet 20. juni 2011 #19 Skrevet 20. juni 2011 Hva skjedde i denne saken egentlig? Har sett et par bilder fra de eg godt kunne tenkt meg å kjøpe, men e litt skeptisk gitt... Hva var den andre siden du fandt? Lyst å dele den m oss her? Jeg lette litt rundt etter malerier og fant ett jeg likte på www.kulegaver.no så endte med å handle der,fikk det i posten etter 3 dager.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #20 Skrevet 21. juni 2011 Hei! Så denne helt tilfeldig, lenge siden jeg har vært her inne.. Jeg fikk et svar til slutt om at han var sykmeldt, men var nå på jobb igjen. Med et enkeltmannsforetak så skjønner jeg at man ikke alltid klarer å være 100% hele tiden. Men artbits heter plassen jeg kjøpte fra istedet. Husker ikke helt hvor lang tid det tok før jeg fikk bildet i posten.. Men det gikk fort i og med at det ble malt og sendt fra Asia!? Fikk jo fulgt med hvor det var gjennom sporingsnr.. Var i bra stand når jeg fikk bildet, var veeeeldig godt pakket inn hehe. Men lurer på om de måtte gi seg. Du finner de på facebook og har en nettside. artbits =)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå