Gå til innhold

Finnes disse på IKEA?


Gjest Consensio

Anbefalte innlegg

Gjest Consensio

http://www.dagbladet.no/2011/03/01/tema/klikk/bolig/foreldre/15628581/

Litt ned på siden til Dagbladet her, så er det bilde av noen kjeler som er gule.

Det står under bildet at IKEA har løftet frem gult som it-fargen i år.

Hvor finner man slike kjeler? For jeg har saumfart IKEAs hjemmeside så godt jeg kan, og finner ingenting som kan minne om noe slikt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat de kjelene tror jeg ikke er på ikea. Etter hva jeg forstod på teksten. du kan ringe ikea og høre om de har noen slike eller noen som ligner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagbladet.no/2011/03/01/tema/klikk/bolig/foreldre/15628581/

Litt ned på siden til Dagbladet her, så er det bilde av noen kjeler som er gule.

Det står under bildet at IKEA har løftet frem gult som it-fargen i år.

Hvor finner man slike kjeler? For jeg har saumfart IKEAs hjemmeside så godt jeg kan, og finner ingenting som kan minne om noe slikt :(

Nei, disse finner du på bruktbutikker.

Grunnen til at IKEA nevnes i billedteksten, er bare fordi de (ikea) har hentet fram igjen gult - akkurat som designeren (av gryten på bildet) gjorde for mange år siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Brukskunstneren Grete Prydz Kittelsen visste nok hva hun holdt på med lenge før det, da hun lagde de udødelige emaljebollene fra Cathrineholm"

Så ikke det på ikea når jeg var det for en uke siden. Kanskje det er kommende nyheter?

Men du finner ene kjeløen her

http://shop.ebay.com/i.html?_kw=cathrineholm&_fcid=154&_jgr=1&_localstpos=&_stpos=&gbr=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Jaha :(

Bruktbutikker ja... finnes jo liksom ikke så mange av de i Norge, iallefall ikke her hvor jeg er nå.

Får vente til jeg skal tilbake til Sverige igjen. Der finnes det jo på hvert gatehjørne nesten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Takk for linken Mirandaa :)

Jeg liker ikke å handle over nettet av en eller annen merkelig grunn. Liker å ta og føle på det jeg skal kjøpe, men dersom jeg ikke finner det noe annet sted så kan jeg sende linken videre til min mann :fnise: Jeg er håpløs på ebay og slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikea du, jente! :hakeslepp:

Dette er Cathrineholm Lotus, laget av Grethe Prytz Kittelsen, gift med arkitekten Arne Korsmo.

De fås kun kjøpt brukt nå om dagen, og er fortsatt veldig populære. Produkter fra Cathrineholm var faktisk med i Mad Men! ;)

De egner seg ypperlig til induksjon, men det er ikke lett å få tak i kjeler som fortsatt er så fine inni at det er fristende å lage mat i de.

Om du likevel skaffer deg en slik, anbefaler jeg silikonredskaper, da følelsen av slitt tresleiv eller metall mot den innvendige emaljen er til å få grøsninger på tenna av... :haar:

Endret av kaprifolen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Jeg tenkte ikke på akkurat de, men kopier eller noe lignende :fnise:

Kjedelig at de ofte ikke er så fine innvendig da. Kjøper jeg kjeler så vil jeg jo bruke dem.

Men skal titte rundt i noen bruktbutikker og se om jeg ikke klarer å finne noen (lignende) kjeler som er fine til bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS sitt forsvar syntes jeg teksten under bilde var utrolig dårlig skrevet. Ikkke rart ts missforstod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kødda litt da jeg skrev hakesleppen, da! ;) Sorry hvis det ikke var så tydelig som det hadde vært hvis jeg sa det verbalt.. :gjeiper:

Enig i at teksten kunne vært litt bedre. Men for meg som forguder GPK er det litt som å banne i kjerka at noen tror verk av henne er IKEA! :skratte:

Men tar det selvsagt egentlig helt med ro om at andre ikke har den helt store interessen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...