Gjest Vega Skrevet 28. oktober 2003 #1 Skrevet 28. oktober 2003 Jeg tenker å bestille slikt abonnement der jeg kan være pålogget fem, seks timer i døgnet til en fastpris. Har bare analog tilkobling, og det er bånn i bøtta... hastigheta er grei nok, men... Blir vel den regninga nå... Vi skulle kun bruke Internett til å hente mail par ganger for dagen, - intensjonen var god, men det har sklidd ut fullstendig - samboer henter mail langt oftere, og jeg setter meg her - på Kg, fordi jeg ikke orker å spare alene... mye på trass - men også fordi det er hyggelig her... Er det noen som vet om jeg behøver ha Isdn for å ha slikt abonnement, eller om en vanlig (?) telefonlinje dekker dette? Trodde Isdn kun var praktisk for å kunne ha to linjer eller flere, og ikke nødvendig for å ha et "fastpris-abonnement" f.eks. hos Tiscali, Chello m.m.
jordbær Skrevet 28. oktober 2003 #2 Skrevet 28. oktober 2003 hmm 360 min og fire oppkoblinger pr dag, vil koste deg 1259kr i mnd med analog!! HVIS du derimot skaffer deg ADSL, så kan du stå fast oppkoblet 24/7 til 299kr i mnd med Kvalito. Du får raskere hastighet for 314kr/m. De fleste tar litt ekstra for installasjon hvis du ikke har ISDN, men det er fult mulig å få ADSL uten ISDN! Sjekk litt selv på www.telepriser.no
Gjest Vega Skrevet 28. oktober 2003 #3 Skrevet 28. oktober 2003 Takk for svar, men jeg kan ikke få Adsl her pga. dekningen. Men var og tittet innom Telepriser før i dag, og de hadde noe som het - oppringt... eller noe sånt, både hos Tiscali og andre leverandører. Trodde det betydde at man kan benytte analog, og at det eneste man da trengte var evt. Isdn-linje... Men så heldig er man vel ikke, seks timer daglig oppkobling, til femhundre i måneden... :-? Sukk...
Grooo Skrevet 28. oktober 2003 #4 Skrevet 28. oktober 2003 Sikker på at du ikke kan få noen som helst form for ADSL fra en eller annen leverandør? Det begynner å bli ganske bra utbredt nå, selv på "landsbygda" og andre steder...
Gjest Vega Skrevet 28. oktober 2003 #5 Skrevet 28. oktober 2003 Skal undersøke - var i kontakt med Telenor - de kan levere - ikke bredbånd men en mellomting, men jeg må ha Isdn - og prisen ligger på rundt 500 i måneden - da kan jeg være pålogget fem timer daglig - tror jeg. Det burde holde... i alle fall til også det sklir ut.
kenguru Skrevet 29. oktober 2003 #6 Skrevet 29. oktober 2003 Jeg hadde oppringt forbindelse med isdn fra telenor for et par år siden. 5 timer for 500 kr pr mnd, og det funket veldig bra. Man slipper å sitte å bekymre seg for tlf utgiftene hver gang man logger på. Nå har jeg bredbånd fra UPC...samme pris og er kobla opp 24/7...med en hastighet på 1024 bit. Litt..ganske mye forskjell ja
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå