Gå til innhold

Sikkerhetsspørsmål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg har hørt at mange snakker om slike sikkerhetsspørsmål på førerprøven?

Har noen eksempler på hvilke spørsmål dette er? og hva skjer om vi ikke klarer å svare på alle spørsmålene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trinem0r

det er spørsmål du får på oppkjøringen, for eksempel: hvor fyller du på spylervæske, eller sjekk servostyringa eller hvordan bruker du blinklys osv.. sånne spørsmål om bilen. du får kun et eller to spørsmål. du kan ikke stryke på oppkjøringen hvis du ikke klarer de spørsmålene men hvis du har mange feil under hele kjøringen så er jo spørsmålene med på å trekke deg ned. men du kan ikke stryke pga spørsmålene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ett slikt spørsmål, vanligvis velger du ett nummer fra 1-9 og får ett korresponderende spørsmål fra sensors liste. I verste fall stryker du, dersom du ikke har peiling, siden det er ganske enkle og grunnleggende ting. Klarer du å snakke deg rundt det kan det sammen med andre ting trekke ned, svarer du godt teller det på plussiden totalt.

Uansett skal kjørelæreren din gå gjennom dette med deg, vanligvis er dette spørsmål som går på teknisk kontroll av bilen før kjøring, og enkelt vedlikehold og det skal du ha hatt i undervisningen. De nevnt over er typiske, du kan også få spørsmål om tilatt mønsterdybde på dekk, og hvordan du måler dette, hvordan du fjerner is/dugg fra ruter, hva det betyr dersom dekkene er ujevnt slitt, hvordan du peiler olje, hvordan vedlikeholde batteriet osv.

Endret av Rayanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Du kan også få spørsmål der du må se i vognkortet, f.eks., hvor stor tilhenger bilen kan trekke, hva tillatt nyttelast er.

Spørsmål om forskjellige lamper i dashbordet er også aktuelt.

Kjørelæreren min sa at jeg også kunne få spørsmål om å sjekke lufttrykk i dekk. Da kunne jeg bare se på dekket om det så greit ut (det ville være akseptert), eller jeg kunne sjekke det med en lufttrykkmåler. Han hadde aldri hørt om noen som fikk det da, og han var ikke nyutdannet, for å si det sånn.

De fleste spørsmålene er veldig enkle, og med litt logisk tenkning så finner du svaret kjapt. Spør kjørelæreren din om h*n har et ark med forskjellige kontrollspørsmål, og gå gjennom de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får 1-2 spørsmål, kjørelæreren din bør ha en oversikt over hva sensor kan spørre om. Om du svarer feil er det ingen fare, antakelig vil du få en mini-forelesning om det du har blitt spurt om.

Da jeg kjørte opp brukte jeg en bil hvor det eneste jeg kunne gjøre under panseret var å fylle spylervæske, resten var elektronisk. "Heldigvis" fikk jeg et spørsmål om vognkortet - som jeg svarte feil på. :fnise:

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...