Gå til innhold

En bonderomantisk drøm


Gjest Om&men

Anbefalte innlegg

Gjest Om&men

Har en drøm om å bo på landet i ett stort hvitt hus. Huset skal ha ett gamelt preg på seg på utsiden, men inni skal det være moderne.

Kan gjerne bo i ei lita bygd, der menneskene i bygda kjenner hverandre og samles en gang i blant. Om det er skole og barnehage i nærmiljøet er det supert siden jeg minst skal ha 3 barn. Men så om jeg bor avsidsliggende, kommer ikke barna til å utvikle dårlig sosiale evner?

I tilleg til skal min familie ha dyr, som feks hunder, katter og kanskje noen sauer, kuer eller lignende.

Men så kommer problemet. Er dette en mulighet for å realisere.

Den personen jeg har planlagt å leve livet mitt med er utdannet helikoptermekaniker, og det er ikke spesielt mange steder å arbeide med slik. Stort sett bare Stavanger eller Oslo som trenger slike arbeidere.

Jeg er under arbeid, og håper på å ende opp som økonom eller revisor. Dette anslår jeg som ett arbeid som kan gjøre fra omtrent hvor som helst. Regnskapet må gjøres uansett hvor du bor.

Hva tror dere?

Burde jeg droppe drømmen om et hus alene i skogen, eller stå på og kryss fingrene for det beste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig er det realiserbart!! Rundt Stavanger er det mange nydelige landlige områder :hjerte: Plutselig en dag er drømmehuset til salgs, og da er det bare å slå til :jepp:

*drømmer om noe av det samme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tau og Jørpeland befinner seg en 40 min ferjetur fra stavanger sentrum. Der er det kjempemange koslige hus (spesielt på Tau). Bare noen minutter fra ferjekaien (mot bjørheimsbygd og Fiskå) er det virkelig landfølelse og langt til nærmeste nabo.

Ta deg en kikk på finn.no på hus der, eller på google streetview for å se området! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...