lureguri Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 Tok piercing i navlen i England for nesten et år siden. Byttet piercing bare etter en måned, noe som resulterte i at jeg må ha fått betennelse. Det har komt gult gørr ut av piercingen av og til etter det. Men nå i den siste uken har det komt utrolig mye, og det er blitt rødt rundt piercingen noe som gjør sykt vondt. Noe tips? Har hørt om å vaske det med grønnsåpe, funker det?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #4 Skrevet 28. februar 2011 Du må IKKE ta ut piercingen, det gjør en eventuell infeksjon mye vanskeligere å behandle! Jeg vet noen i en annen tråd her snakket om å vaske med grønnsåpe, men det har jeg aldri prøvd selv, så kan ikke si noe om det. Jeg vil anbefale deg å dra innom nærmeste piercingstudio for å få råd og tips der. Selv om du ikke fikk satt piercingen hos dem, bør de hjelpe deg. Du kan også dra til fastlegen, men av egen erfaring vet jeg at de oftere sier "ta piercingen ut, så blir det bra". Men har du først fått en infeksjon, blir du ikke bra uten behandling. Du sier at du fikk satt piercingen for et år siden, og byttet smykke etter en måned, som du mener er grunn til infeksjon, har du da gått med infeksjon i elleve måneder?? Hvis du mener det at du for en måned siden byttet smykke, så kan infeksjonen komme av at smykket ikke var sterilisert. Forsåvidt: om det ikke er noe piercingstudio der du bor, så søk opp noen på nettet og ring dem. Spør hvilke produkter du bør bruke, og om fremgangsmåte. Infeksjon er aldri morsomt, håper du får orden på det!
pantora Skrevet 28. februar 2011 #5 Skrevet 28. februar 2011 IKKE GRØNNSÅPE!! Du skal aldri bruke noe sterkere enn saltvann på piercinger, da blir for sterkt og kan gjøre mer skade enn nytte! Skyld med sterilt saltvann tre ganger daglig, og ha i et "ekte" smykke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå