Gå til innhold

Funnet gammel dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja,altså så har jeg funnet en gammel dagbok nå. Eller dvs utskrift av hele bloggen min fra tiden da jeg var alvorlig syk, bulimi og depresjon.

Har jobbet i endel år nå for å bli helt ferdig med dette, men har nå et tilbakefall og sliter om dagen.

Greia er at jeg har veldig lyst å lese dette jeg nå fant, men er redd for hvilke følelser dette vil vekke i meg. Denne bloggen brukte jeg for å få ut ALT, og alt er skrevet akkurat som jeg følte det og hadde det.

Usikker på om dette vil virke som motivasjon til at det ikke må bli så ille igjen, slik at jeg kjemper enda mer for å beholde kontrollen nå, eller om det vil virke triggende...

Noen tanker/tips/råd anything??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette tør jeg ikke uttale meg om faktisk, men du har ingen veileder/samtalepartner du kunne tatt opp dette med da ?

Sender deg ihvertfall en stor og go :klemmer: for alt du har vært igjennom jeg :)

Skrevet

jo,går til psykolog... men har veldig lyst å sette meg ned å lese den nå.

Skal jeg høre med psykologen må jeg jo vente..

Spør her, for vet ikke om hun har så mye annet å komme med enn hva dere kan ha.

For hun vet ikke hva som står der hun heller, og vet ikke hvordan jeg vil takle det.

Men selvfølgelig.. hva vet vel jeg?

samtidig tenker jeg at hvis jeg får en dårlig reaksjon etterpå, så er det ikke såå lenge til jeg skal dit vs at jeg spør da jeg er der og evt leser da jeg kommer hjem..

Skrevet

Og takk for klemmen =)

Det varmer alltid!

Skrevet

jeg har ikke erfaring med en slik situasjon, men om du er i tvil kan du kanskje lese et kort utdrag, legge utskriften vekk til neste dag mens du tenker over hva slags virkning det fikk? Det kan være du føler deg bedre, eller du kan grave deg ned i et dypt hull, og jeg ønsker ikke å gi råd om noe jeg ikke har erfaring med og som kan gjøre deg enda sykere. Vi er alle forskjellige, og vi har alle forskjellige måter å reagere på.

Jeg har selv hatt bulimi, men jeg skrev ikke dagbok. Om jeg hadde gjort det tror jeg faktisk jeg ville tatt en liten titt av ren nysgjerrighet, lest et par linjer for å få et inntrykk av det deprimerende innholdet og så brent boka i ovnen. Jeg ville nytt synet av flammene som fortærte den. Men det ville vært min måte å gjøre det på, det kan være noe annet fungerer for deg. Uansett håper jeg det går bra med deg hva enn du bestemmer deg for :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...