LukaFrost Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 Som oftest er brødet man får ved siden av maten på restauranter så utrolig godt. Konsistensen er sån seig og fin. Hva er hemmeligheten med slikt brød? Mye olje? 1
Smurfa Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 Ja, når jeg lager brød med mye olje pleier det å bli seigt som på restaurant :-)
Nalla Skrevet 28. februar 2011 #3 Skrevet 28. februar 2011 Hemmeligheten er vel at det er kjøpt Skulle ønske man fikk kjøpt halvstekte, frossne brød i butikken, istedet for de i tørrvare-hyllene. Noen baker sikkert focaccia (med mye olje), men jeg kjenner igjen de fleste brødene fra Culinor
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #4 Skrevet 28. februar 2011 Man får jo kjøpt halvstekte frossene brød i butikkene da.. Jeg pleier bare å hukke tak i ei i bakeriavd. på meny å spørre om jeg kan kjøpe med meg et frossent et =)
Nalla Skrevet 28. februar 2011 #5 Skrevet 28. februar 2011 Man får jo kjøpt halvstekte frossene brød i butikkene da.. Jeg pleier bare å hukke tak i ei i bakeriavd. på meny å spørre om jeg kan kjøpe med meg et frossent et =) Så det er det hemmelige trikset altså
Zzyzx Skrevet 28. februar 2011 #6 Skrevet 28. februar 2011 Du kan jo også forsøke det eltefrie brødet som er så populært nå: http://trinesmatblogg.no/2011/01/no-knead-bread-a-la-ina/ Det fine er at det er mange mennesker som har eksperimentert med det allerede, så det finnes oppskrifter på flere varianter. Det helt lyse minner faktisk mye om det runde surdeigsbrødet til Åpent Bakeri. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #7 Skrevet 28. februar 2011 Elte, elte, elte. Eller eventuelt bruke tid, slik som no knead-brødet. Sprø skorpe får man ved å steke det i leirgryte eller i jerngryte.
matentusiasten Skrevet 28. februar 2011 #8 Skrevet 28. februar 2011 Tid, tid, tid. Det viktigste du kan gi deigen din. "Eltefritt brød" i jerngryte er nok det nærmeste du kommer, ja. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #9 Skrevet 28. februar 2011 Fordi jeg ofte glemmer å sette deig om kvelden, har jeg i det siste brukt stekemetoden til no knead-brød - i leirgryte som er oppvarmet. Det er muligens ikke like saftig som no knead, men duverden så godt det er likevel. Poenget er å elte tilstrekkelig. Men den sprø skorpen man får av leirgyte eller jerngryte får man også av brød som man elter. Smaker så og si nesten like godt. Og absolutt på høyde med restaurantbrød.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå