Gå til innhold

Har mista korken til bensintanken!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså, har mista den greia som skal skrus på igjen på bensintanken :sjenert: Sist jeg fyllte var 100 km fra der jeg bor, så å reise tilbake dit og spør er litt uaktuelt.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet de selger billige lokk til bensintanken på biltema, bilxtra o.l., og på en del bensinstasjoner. De er ganske simple (eksempel 1, eksempel 2) og er ikke mulige å låse, så jeg ville nok skaffet meg et originalt lokk etterhvert. Er usikker på hvor du får tak i det, men ville prøvd hos en forhandler som fører din bil eller kanskje et verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Altså, har mista den greia som skal skrus på igjen på bensintanken :sjenert: Sist jeg fyllte var 100 km fra der jeg bor, så å reise tilbake dit og spør er litt uaktuelt.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i ny?

Du vet hvilken bil du har, du kan sjekke om det er noen bilopphøggere i nærheten eventuelt andre steder og bestille brukt lokk fra dem, som er originalt og koster lite. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet de selger billige lokk til bensintanken på biltema, bilxtra o.l., og på en del bensinstasjoner. De er ganske simple (eksempel 1, eksempel 2) og er ikke mulige å låse, så jeg ville nok skaffet meg et originalt lokk etterhvert. Er usikker på hvor du får tak i det, men ville prøvd hos en forhandler som fører din bil eller kanskje et verksted.

Tusen takk! Skal sjekke biltema fortest mulig!

Du vet hvilken bil du har, du kan sjekke om det er noen bilopphøggere i nærheten eventuelt andre steder og bestille brukt lokk fra dem, som er originalt og koster lite. =)

Det skal jeg gjøre! Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena22

Eller bare spørre om de har et på bensinstasjonene rundt hos deg, om de har et til samma merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinstasjoner har nødtanklokk bare. Slik at bensinen ikke kan skvalpe ut under kjøring. Om klaffen utenpå går på sentrallåsen eller man låser opp innenfra, spiller det liten rolle hva slags lokk man bruker, så lenge bensinen holder seg i tanken :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Signerer Blånd, om du kan låse lokket utenpå går det greitt. Jeg mistet mitt lokk for en del år siden og fikk kjøpt ett lokk med lås til på en lokal bilrekvisita (ikke en kjedebutikk). Litt upraktisk med enda en nøkkel på knippet men uasett myyye biligere enn å bestille orginalt lokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Endte med å bestille orginalt lokk, og det kosta 350 kr! Litt for dyrt til å gjenta synes jeg, så nå skal jeg passe godt på hva jeg gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena22

Bensinstasjoner har nødtanklokk bare. Slik at bensinen ikke kan skvalpe ut under kjøring. Om klaffen utenpå går på sentrallåsen eller man låser opp innenfra, spiller det liten rolle hva slags lokk man bruker, så lenge bensinen holder seg i tanken :)

Nei, de har ofte gjenglemte lokk liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi mista sin kork, og kjøpte en ny på en random Statoil. Den brukte hun lenge før bilen sa takk og farvel (noe som ikke hadde noe å gjøre med bensinlokket, heh).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...