MsZ Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 Har fått et type utslett /små betente blemmer (kviselignende, men bare væske inni..) rundt hele munnen, hakeparti og noe oppover mot nesa.. Det begynte som bare noe jeg trodde var en liten kvise, men så har det spredd seg gradevis.. Jeg har fått Dalacin (sånn flaske med noe flytende spritlignende greier) av legen, og med en gang jeg begynte på det ble det bedre. Men plutselig nå (for noen dager siden) eksploderte det helt igjen, og spredde seg ennå mer. Det er rødt, klør, svir og er slett ikke pent.. Er det noen som kan ha peiling på hva det kan være? jeg går på marevan, og det er blitt værre etter at jeg begynte på dette, men jeg hadde det før jeg begynte også.. Skal tilbake til legen om en uke, og skal snakke med han om det da, men om noen kan ha vært borti noe lignende er jeg taknemlig for svar Kan jo legge til at jeg renser huden, og bruker kun kvalitetshudkremer. Har ellers ikke spesielt uren hud. Litt, men ikke noe mye..
MsZ Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2011 Det kan være perioral dermatitt. Hva er det for noe da? Er det enkelt å bli kvitt?
HvittHus Skrevet 28. februar 2011 #4 Skrevet 28. februar 2011 Jeg har hatt Perioral dermatitt, og det er noe herk. Blir bedre av kortison, men så fort du slutter blir det værre en noen sinne. Hvis du har denne hudlidelsen, må du bruke en spesiell antibiotika for å bli frisk. http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/utslett-rundt-munnen-perioral-dermatitt-1630.html
MsZ Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 28. februar 2011 Jeg har hatt Perioral dermatitt, og det er noe herk. Blir bedre av kortison, men så fort du slutter blir det værre en noen sinne. Hvis du har denne hudlidelsen, må du bruke en spesiell antibiotika for å bli frisk. http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/utslett-rundt-munnen-perioral-dermatitt-1630.html Jeg har aldri brukt kortison eller noe, men har lest litt perioral dermatitt nå, og det høres og ser akkurta ut som det jeg har.. Men det står at man ikke skal bruke kortison..? Ble du fort frisk når du hadde det? regner med at du brukte antibiotikaen? Har du hatt noe "tilbakefall" eller er det bare å ta antibiotikaen og så blir du bra? Hvor lang tid tok det? Er dritkjipt, går jo rundt og ser ut som om jeg har putta hodet i en maurtue.. Sminker det bort hver dag, men det blir jo værre av det også, noe som er forståelig..
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #7 Skrevet 1. mars 2011 Jeg hadde perioral dermatitt (du vil mest sannsynlig alltid ha det liggende i huden, klar til å hoppe frem om du bruker feil hudprodukt) på grunn av hudkremen og rensen min og måtte begynne med allergivennlige produkter. Lot det bare hele seg selv, medisinske kremer og piller er noe jeg unngår så langt det rekker, spesielt antibiotika. Fra kraftig tilfelle til fin hud har det tatt 1 1/2 år, men såklart det går vel raskere med legen sin hjelp.
Sugerøret Skrevet 1. mars 2011 #8 Skrevet 1. mars 2011 (endret) Om det er perioral dermatitt skal du IKKE bruke kortison! Dette gjør bare vondt værre. har dette selv og måtte gå noen runder med tetrasykliner (antibiotika) Og kutte ut rensekremer,fete kremer osv. Jeg hadde dette i 5 år før endelig en hudlege tok tak.Da hadde jeg fått kortison salver av fastlege som bare forværret problemet. Fikk også diane Ppiller og i kombinasjon med tetrasykliner forsvant disse etter ca 12 -14 uker. Har i dag ikke problemer ,så lenge jeg holder meg unna kraftig sminke,fete kremer og renseprodukter Bruker en krem fra apoteket som innneholder en del vann da hudlegen anbefalte dette.Bytter på med HTH sin lotion. Kom deg til en hudlege er mitt råd Endret 1. mars 2011 av Kårky
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå