origin Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 (endret) Jeg har en mistanke om at jeg har dyskalkuli (mattevansker). Og sliter dermed naturligvis med matte. Det som er problemet og bekymringen min er studiekompetansen min som jeg ikke har ferdig. har strøket endel ganger på matte eksamen. har hørt man kan få "fjerna" det faget da man har dyskalkuli men hvem hendvender jeg meg til? http://www.dyskalkuli.net/om/hva-er-dyskalkuli/ jeg er 24 år Endret 28. februar 2011 av origin
Quasis Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 Jeg henvendte meg til Ppt i kommunen min. Der tok jeg en test. Fikk så bekreftet at jeg har dyskalkuli. Jeg manglet bare mattekarakteren fra å få vitnemålet mitt. Da jeg sendte inn papiret, ble jeg fritatt fra matten og fikk vitnemålet mitt
origin Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2011 Jeg henvendte meg til Ppt i kommunen min. Der tok jeg en test. Fikk så bekreftet at jeg har dyskalkuli. Jeg manglet bare mattekarakteren fra å få vitnemålet mitt. Da jeg sendte inn papiret, ble jeg fritatt fra matten og fikk vitnemålet mitt ok. Er det bare å ringe dit og be om å få en test? Koster det noe? er det slik som jeg har hørt at man må være under 25 for å bli fritatt matten? blir 25 ganske snart:o
PecanPie Skrevet 28. februar 2011 #4 Skrevet 28. februar 2011 Jeg vet ikke hvordan det er med skoleretten din og PPT, men du kan jo alltids høre om de kan hjelpe deg. Du kan også ta kontakt med Torshov kompetansesenter for å få veiledning om hvordan du skal gå fram.
origin Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2011 Jeg vet ikke hvordan det er med skoleretten din og PPT, men du kan jo alltids høre om de kan hjelpe deg. Du kan også ta kontakt med Torshov kompetansesenter for å få veiledning om hvordan du skal gå fram. ok:) takker for svar! ser den linken du sendte meg har adresse i oslo, kan jeg fremdeles bare ta kontakt med dem da jeg bor i trondheim?
Quasis Skrevet 28. februar 2011 #6 Skrevet 28. februar 2011 ok. Er det bare å ringe dit og be om å få en test? Koster det noe? er det slik som jeg har hørt at man må være under 25 for å bli fritatt matten? blir 25 ganske snart:o Ja, det er bare til å ta kontakt med Ppt i kommunen din. Fortell problemet ditt, så vil de nok fortelle hvilke prosedyrer den kommunen har. Jeg var over 25 og jeg betalte ingenting.
PecanPie Skrevet 28. februar 2011 #7 Skrevet 28. februar 2011 ok:) takker for svar! ser den linken du sendte meg har adresse i oslo, kan jeg fremdeles bare ta kontakt med dem da jeg bor i trondheim? Visste ikke at du bodde i TrHeim. Du kan nok alltids ta kontakt så de kan henvise deg til rette instans, eventuelt kan du prøve på Møller-Trøndelag kompetansesenter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå