Gå til innhold

Min venninnes latsabb av en mann

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen. Det er godt å se at det ikke bare er jeg som er rar.

Da kan dere andre ta over invitasjoner. Ha det en annen plass,så får hun en frikveld.

Det er hun som har ønsket at vi skulle ha det hos henne, fordi hun har hatt så små barn. Det virker ikke som om hun "kan komme" ellers.

Jeg må innrømme at jeg blir så provosert av dette at jeg vurderer å ikke delta neste gang.

Mannen møter opp for å ønske oss velkommen, og han følger oss ut sammen med henne for å si ha det. Men når vi står der og skal si hadet, og hun har en hylende ettåring vedfoten så står han bare der som om det var han vi er på besøk hos. Jeg kjenner jeg blir mektrig irritert. Kunne han ikke i det minste tatt ettåringen akkurat da, så hun får sagt skikkelig hadet til vennene sine?!!

Jeg har høy toleransegrense for unger, og synes det er fint å treffe ungene til vennene mine. Men det er jo selvsagt også slitsomt når "voksenpraten" preges av barn som gråter og trenger trøst, og unger som klatrer over mor og gjester i sofaen hele tiden. Vi andre har jo barnefri og har lyst til å faktisk få snakket sammen og ikke minst med henne. Uten at det betyr at vi har noe imot unger eller ungene hennes.

Det hadde IKKE irritert meg om hun var alene, og det var sånn det måtte være. Men når det sitter en pappa foran PCen og indirekte "saboterer" hennes tid med venninnene, så blir jeg irritert.

Hun ender ofte om å be oss om å hjelpe med småtteri. "Hadde du orket å mate minstemann", eller så tilbyr vi oss fordi vi ser at hun blir rød og stresset av at hun har så mange ting på en gang. Sist var en venninne av meg av gårde og skifta bleie på den minste, en annen mata ungen, og jeg holdt på fanget så h*n ikke skulle rive ned kaffekopper og slikt på bordet. Vi hjelper jo selvsagt så gjerne, men det overrassker meg at pappaen tydeligvis ikke mener han har noe ansvar i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Jente1990:)
Skrevet

Herregud blir nesten litt provosert jeg. Kan han ikke mate, trøste, skifte bleie osv på sine egne barn!!? Ærlig talt. Også må dere trå til å hjelpe henne? Ikke at det er noe galt i hjeloe venninner med ungene sine, men når faren er hjemme og bare sitter foran pcn, så synes jeg han kunne ha gjort det og ikke gjestene som er på besøk! Jeg skjønner det er plagsomt å være på besøk hos henne når hun er mye opptatt med ungene pga faren ikke gidder.

Gjest MrsTux
Skrevet

Hva sier venninnen din til dette? Vil hun ha det slik, eller kan hun gjøre noe for å litt fart på mannen?

• Liker 1
Skrevet

TS igjen.

Hun er ikke en så nær venninne at jeg kan spørre direkte om hvordan hun har det med dette. Så jeg trår varsomt overfor henne. Men hun skryter mannen sin opp i skyene. Så noe må det da være, selv om jeg ikke greier å se det.

Den i venninnegjengen som er mest "fortrolig" med henne fremstår igrunn som om hun har det på samme måte selv. Faktisk så har jeg følt meg litt som et "utskudd" som har reagert på dette. Det var egentlig derfor jeg startet denne tråden, for å sjekke om det bare er jeg som er unntaket. Men det er jeg tydeligvis ikke.

Jaja.. jeg setter mer pris på min fantastiske mann når jeg ser hvor gammeldags andre har det hjemme.

Tror jammen jeg "helt tilfeldig" skal dra i gang en diskusjon om kjønnsroller og hvem som gjør hva hjemme, ved en anledning. Uten å si noe om henne. Bare snakke om det liksom. Kanskje hun trenger å få innspill på hva som faktisk er normalen. Og at det ikke er at hun skal være barnepasser/superhusmor, mens han skal være hotellgjest.

• Liker 1
Skrevet

TS igjen.

Hun er ikke en så nær venninne at jeg kan spørre direkte om hvordan hun har det med dette. Så jeg trår varsomt overfor henne. Men hun skryter mannen sin opp i skyene. Så noe må det da være, selv om jeg ikke greier å se det.

Den i venninnegjengen som er mest "fortrolig" med henne fremstår igrunn som om hun har det på samme måte selv. Faktisk så har jeg følt meg litt som et "utskudd" som har reagert på dette. Det var egentlig derfor jeg startet denne tråden, for å sjekke om det bare er jeg som er unntaket. Men det er jeg tydeligvis ikke.

Jaja.. jeg setter mer pris på min fantastiske mann når jeg ser hvor gammeldags andre har det hjemme.

Tror jammen jeg "helt tilfeldig" skal dra i gang en diskusjon om kjønnsroller og hvem som gjør hva hjemme, ved en anledning. Uten å si noe om henne. Bare snakke om det liksom. Kanskje hun trenger å få innspill på hva som faktisk er normalen. Og at det ikke er at hun skal være barnepasser/superhusmor, mens han skal være hotellgjest.

Lurt. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Burde være en enkel sak å komme med noen saftige kommentarer til far.

Jeg hadde ikke holdt kjeft.

Hvis det er så ille at veninne dine hjelper til med mating og legging og gud vet hva er dere jo med på dette her......jeg hadde levert ungen i fanget på far. Du, din kone –samboer er opptatt med xxx og det ser ut som han her har behov for å bytte bleie.

Det er jo bare å oppføre seg som om det er en selvfølge at det er SLIK DET SKJER. Denne mannen har behov for sosiale tilbakemeldinger i forhold til hvordan han oppfører seg. Ikke stilletiende vantro.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er så ille at veninne dine hjelper til med mating og legging og gud vet hva er dere jo med på dette her......jeg hadde levert ungen i fanget på far. Du, din kone –samboer er opptatt med xxx og det ser ut som han her har behov for å bytte bleie.

Det er jo bare å oppføre seg som om det er en selvfølge at det er SLIK DET SKJER. Denne mannen har behov for sosiale tilbakemeldinger i forhold til hvordan han oppfører seg. Ikke stilletiende vantro.

Det tenkte jeg på å!!!

Neste gang dere er der og skal gå kan du jo si at neste gang vil du gjerne holde kvelden slik at hun ikke blir sittende med det ansvaret hver gang, og da kan jo hun komme til deg og få slappet av og kost seg litt også.

Skrevet

Det hadde jeg også gjort. "Jon, nå er det din tur" med verdens største smil, mens jeg lemper ungen i fanget på ham. "Jon, denne trenger nok en ny bleie det lukter mystisk i bakenden, så værsågod!" Han kan jo ikke nekte, for da taper han ansikt overfor damene, han som liker at kona sier han er en fantastisk far ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke at par tørr å ha en arbeidsdeling hvor bare den ene parten deltar i slikt arbeid. I ytterste konsekvens, hva om en dør i en ulykke? arbeidet i 2011 bør uansett være delt.

Mann

AnonymBruker
Skrevet

TS igjen.

Siden du ikke er så god venninne med henne at du kan spørre rett ut om hun trives så kan du jo ikke vite hva hun egentlig syns om situasjoen? Hva hvis hun trives med den fordelingen de har? Kanskje blir hun forsørget økonomisk av mannen og syns det er ok å ta barna? Jeg er helt enig i at det må være slitsomt, og jeg hadde ikke godtatt dette selv, men som sagt mulig hun trives med det. Og hvis hun trives med det er det ganske arrogant å hinte til at de ikke har det normalt! Mulig dette er hva som er normalt for dem. Kan være at hun ikke tørr å si at hun liker fordelingen slik heller, fordi at alle andre i de tusen hjem i Norge liksom har 50-50 fordeling av både husareid og stelling av unga.

Skrevet

Det hadde jeg også gjort. "Jon, nå er det din tur" med verdens største smil, mens jeg lemper ungen i fanget på ham. "Jon, denne trenger nok en ny bleie det lukter mystisk i bakenden, så værsågod!" Han kan jo ikke nekte, for da taper han ansikt overfor damene, han som liker at kona sier han er en fantastisk far ;)

Haha det tror jeg søren meg jeg å hadde gjort! :fnise: Han kan jo ikke akkurat si nei da.

Han er hert fall ingen super pappa. DEt skal være sikket og vist. Han burde få et spark i ræve og ta litt ansvar. Det er ikke bare morens jobb å mate, skifte bleier, trøste ungene osv. Virker som noen menn mener det.

Skrevet

Siden TS skriver at den av dem som er henne nermest tilsynelatende har det slik hjemme selv er kanskje ikke en slik generell "kjønnsrolledebatt" særlig givende??

Faren for at far vil si til mor at venninnen er rimelig frekk etter at hun har gått dersom hun lemper ungen over i en setting som skissert er også overhengende tror jeg - og da fører det vel neppe noe godt med seg det heller??

AnonymBruker
Skrevet

En sånn latsabb hadde ikke blitt gammel i mitt hus...

På den andre side kan det se ut som at hun har sydd puter under armene på denne mannen, og han er "lur" nok til å utnytte dette...

Her insinuerer du at du hadde drept han. Dette er typisk kvinner. Under 2.verdenskrig ble det gjort forferdelige eksperimenter på mennesker. Legene som gjennomførte det måtte ta medikamenter for å klare det og sa til slutt stopp, for de klarte ikke å være så grusom mot et annet menneske mer. Og hva gjorde Hitler? Han satt kvinner på saken, og da gikk arbeidet videre uten problemer og til og med uten beroligende medikamenter. Dette viser TYDELIG kynismen som ligger i kvinnens natur. Vi kan være takknemlig for at historien har vært mannsdominert. Hvis ikke tør jeg ikke en gang tenke på hvordan ting hadde vært...

Skrevet

Siden TS skriver at den av dem som er henne nermest tilsynelatende har det slik hjemme selv er kanskje ikke en slik generell "kjønnsrolledebatt" særlig givende??

Faren for at far vil si til mor at venninnen er rimelig frekk etter at hun har gått dersom hun lemper ungen over i en setting som skissert er også overhengende tror jeg - og da fører det vel neppe noe godt med seg det heller??

Ja. Jeg vil tippe at hverken venninnen eller ektemannen vil synes det er greit at du styrer ekteskapet deres.

Jeg ville blitt rimelig irritert om noen hadde tvunget en av oss til å endre på en arbeidsfordeling vi selv har valgt.

Og vi vet jo ikke om det er noe hun trives med?

Her insinuerer du at du hadde drept han. Dette er typisk kvinner. Under 2.verdenskrig ble det gjort forferdelige eksperimenter på mennesker. Legene som gjennomførte det måtte ta medikamenter for å klare det og sa til slutt stopp, for de klarte ikke å være så grusom mot et annet menneske mer. Og hva gjorde Hitler? Han satt kvinner på saken, og da gikk arbeidet videre uten problemer og til og med uten beroligende medikamenter. Dette viser TYDELIG kynismen som ligger i kvinnens natur. Vi kan være takknemlig for at historien har vært mannsdominert. Hvis ikke tør jeg ikke en gang tenke på hvordan ting hadde vært...

Vi kvinner tør i hvert fall å skrive med nick...

AnonymBruker
Skrevet

Drept han, for real? Leste "kastet han på dør" jeg. Og jada, hitler. Må alltid dras frem i alle diskusjoner.

Ja vi får være takknemlig at at det er ekstremt mye mer menn i krig enn kvinner, som skyter sivile og alt som er. :ironi:

AnonymBruker
Skrevet

Huff sier jeg bare!

Da jeg ble sammen med kjæresten min, så var han en bortskjemt liten drittunge som bodde sammen med foreldrene sine og ikke var vant til å gjøre noe som helst i hjemmet. Da jeg flyttet sammen med ham var det første jeg gjorde å fortelle han at fra nå av skal vi dele arbeidet LIKT oss imellom, og slik ble det også.

Denne situasjonen tror jeg hadde oppstått for oss også hvis ikke jeg hadde satt ned foten med min kjære med en gang. Jeg var veldig klar over dette før jeg i det heletatt flyttet sammen med sambo, og derfor slipper jeg å havne i denne situasjonen. Det høres faktisk helt forferdelig ut!!

MEN... Det kan faktisk være noe denne kvinnen har valgt. Hvis du blir sammen med en latsabb og flytter sammen med ham og han aldri gjør noe i hjemmet, så vet du hva du går til. Jeg tviler på at denne mannen har gjort sitt i hjemmet FØR ungene, og derfor visste sikkert kvinnen hva hun gikk til. Har vi som kvinner da noe vi skulle ha sagt for å "forandre" denne mannen?? Jeg mener at det mest sannsynlig ville blitt en dealbreaker. Slike mennesker ØNSKER IKKE å bidra. Jeg føler på en måte at denne kvinnen har tatt sitt valg for mange herrens år siden, og nå lever hun med konsekvensene. Synd, men sant. Man må ikke lage barn med latsabber - da vet man iallfall hva man får...

Gjest tollo
Skrevet

Jeg kjente en gang en dame som gjerne ville ha det slik. Hun tok fullstendig styringen i hverdagen, slik at far falt helt ut fordi hun var den eneste som gjorde ting helt korrekt. Han falt mer og mer ut og det var lettere for alle når hun tok seg av alt. Dette var i utgangspunktet HENES mening og hun la til enhver tid opp til å ha full kontroll på alt. I tillegg stønnet hun og bar seg til alle i nærheten(bortsett fra mannen hennes) om hvor sliten hun var og hvor tungt alt var. Hun satt seg faktisk ALDRI ned å diskuterte og fordelte roller med mannen sin. Hun hadde full jobb og de gangene jobben innebar at hun skulle ut å reise la hun alt klart for alle dagene, en haug med klær inkl bleier for mandag en haug for tirsdag osv osv. Hun fylte maten opp i kjøleskapet , enkel ferdiglaget mat slik at alt skulle gå mest mulig greit. Hun hadde stort behov for kontroll og stort behov for å føle at andre trengte henne. Hun var avhengig av følelsen av at barna foretrakk henne, selvom dette gjorde henne utslitt.

Hvis du derimot opplever at hun forann dere ber mannen om hjelp og han aldri gidder ville jeg kanskje konkludert med at han var en latsabb. Men husk at det finnes faktisk en del tilfeller av det jeg nå har nevnt.

Gjest Rampunge
Skrevet

Jeg kjenner denne mannen, dog ikke samme mann. Jeg er ei nær venninne av kvinnen i huset, og hun er frustrert. Samtidig tørr hun ikke å ta dette opp på en skikkelig måte. Alt blir pakket inn i bomull for å unngå krangling. Konfliktsky. Hun er for snill, og påpeker det gang på gang selv. Problemet med venninnen min er at hun er for sliten til å ta denne kampen, og fortsetter derfor på samme vis.

Mannen trenger å innse at hun er i ferd med å bli utbrent. Men hvordan går man frem? "Kjære, kan du ikke se at jeg er utbrent og trenger mer hjelp?"

Skrevet

Hun har sydd puter under armene på mannen sin, og på dere! Hvorfor gir dere henne ikke fri og tar dette møtet konsekvent hos en av dere???

"...er hos henne av praktiske grunner..." mest sannsynlig vrøvl!

Skrevet

Hun har sydd puter under armene på mannen sin, og på dere! Hvorfor gir dere henne ikke fri og tar dette møtet konsekvent hos en av dere???

"...er hos henne av praktiske grunner..." mest sannsynlig vrøvl!

Er det virkelig noe bedre å være hos de andre? Så fort ungene skal ha mat, trøst, at den ene må få ny bleie på seg osv kommer jo bare faren til å ringe henne og be henne om å komme hjem for å mate ungene osv. Det har jo ts selv sagt mannen gjør. Så skal hun reise frem og tilbake pga mannen ikke kan gjøre noe selv? Enig i at hun har sydd puter under armene på han men dette burde jo egentlig ta slutt. Synes det er helt vilt at mannen ringer venninna til ts og ber henne om å komme hjem når ungene skal ha mat osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...